Gå til innhold

"weightlifter's headache"


lance22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

If it doesn't hurt, you're not doing it right. Neida. Joda.

Ja, dette er noe du ikke er alene om. Min personlige opplevelse var at jeg rett og slett ikke kunne ta meg ut på store muskelgrupper uten å nærmest bli slått i bakken av hodepine, jeg opplevde til og med, på det verste, å få denne opplevelsen under sex. (nei, ikke spør.)

Min løsning var egenmassasje, med rulle og sammenteipede tennisballer, nakke, skuldre og øvre rygg. Etter at jeg begynte med det som en fast rutine har jeg ikke opplevd symptomer. Hverken på den ene eller andre måten ;-)

Min konklusjon, uten å ha googlet problematikken så mye som et sekund, er at dette på en eller annen måte har sammenheng med stiv, overbelastet eller betent muskulatur i de øvre regioner. Kanskje finner vi en manuellterapeut her inne som kan kaste litt mer lys over saken? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette selv for 14 dager siden, faktisk under et sett benkpress... Kjente en muskellåsning bak i nakken og fikk en hælvettes hodepine med en gang.

Gikk gradvis over, men fikk meg avgårde til en naprapat en uke etter (sist mandag) og hun fikk løst opp det ganske bra.

Kjenner fremdeles at jeg er litt øm i muskulaturen, men hodepinen er long gone, varte i ca 4 dager den...

Før naprapaten tok jeg litt egenmassasje med tennisball etc. Hjalp mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...