Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke mer enn 5x5 3x5 eller 1x5 sett og reps, men jeg har skrevet ned oppvarmingssett mot hovedløftene mine :)

Jeg har vurdert et sånt program ja, der jeg har med dine forslag (2 og 3) i tillegg til 5x5 settet. Men jeg vil kjøre full kropp alle tre dagene mine :)

Ja, så kjør fullkropp, men da må du få med hele kroppen også. Knebøy (bytt med mark hver tredje gang), militærpress, benkpress, chins, roing osv.

Alle former for hypertrofi? Er det tilstrekkelig bevis for at høyere repetisjonsantall gir mer sarkoplasmisk hypertrofi?

Og type 1-fibre har da ikke all verdens til vekstpotensiale.

Er det bevis for at det *ikke* oppstår? Jeg mener det er bevis nok at byggere har blitt store på det i en årrekke (og seriøst - ikke prøv å spill bole-kortet). Når det gjelder type 1 - så er jeg enig i at det ikke er noe enormt vekstpotensiale, men hvorfor i all verden ikke benytte seg av det som er?

Ja, så kjør fullkropp, men da må du få med hele kroppen også. Knebøy (bytt med mark hver tredje gang), militærpress, benkpress, chins, roing osv.

Jeg har dette programmet:

Dag 1

knebøy 5x5

benkpress 5x5

roing4x10

beincurl4x10

chins så mange jeg klarer (med strikk)

mage

Dag 2

markløft 1x5 og 3x5 annenhver uke

skråbenk samme som mark

glute bridge

nedtrekk

mage

dag3

knebøy 1x5

benkpress1x5

amrikanske mark 4x8

roing 4x10

facepulls 4x10

beincurl

Annonse

Er det bevis for at det *ikke* oppstår? Jeg mener det er bevis nok at byggere har blitt store på det i en årrekke (og seriøst - ikke prøv å spill bole-kortet). Når det gjelder type 1 - så er jeg enig i at det ikke er noe enormt vekstpotensiale, men hvorfor i all verden ikke benytte seg av det som er?

Er det virkelig ingenting som skiller kroppsbyggere fra vanlige folk som kan være mulige feilkilder? Det blir feil for 99 % av de som leser her inne å ta alle sine treningstips fra Kai Greene. Det kan sikkert være effektivt for han å ta opptil 60 reps per sett, men det er bortkastet tid for nesten alle andre.

Bole-kortet spiller jeg ikke da det finnes mange feite, råsterke styrkeløftere og vektløftere som bruker AAS. Derimot bruker byggerne mye mer annet i tillegg. Det er en grunn til at byggerne er større i dag enn for 30 år siden, og det har mye mer med legemidler enn treningsprogram å gjøre.

Hvis man bruker mye energi på å prøve å stimulere til vekst i type 1 så får man jo mindre tid til overs til tunge og eksplosive løft.

Hun gjør jo det.

Legger og skuldre, og til en viss grad bruk av leg curl var det jeg siktet til. Jeg ville heller kjørt baseøvelser for å også få med støttemuskulatur osv.

Er det virkelig ingenting som skiller kroppsbyggere fra vanlige folk som kan være mulige feilkilder? Det blir feil for 99 % av de som leser her inne å ta alle sine treningstips fra Kai Greene. Det kan sikkert være effektivt for han å ta opptil 60 reps per sett, men det er bortkastet tid for nesten alle andre.

Bole-kortet spiller jeg ikke da det finnes mange feite, råsterke styrkeløftere og vektløftere som bruker AAS. Derimot bruker byggerne mye mer annet i tillegg. Det er en grunn til at byggerne er større i dag enn for 30 år siden, og det har mye mer med legemidler enn treningsprogram å gjøre.

Hvis man bruker mye energi på å prøve å stimulere til vekst i type 1 så får man jo mindre tid til overs til tunge og eksplosive løft.

Hvem i all verden snakker om 60 sett? Og Kai Greene trener da vel vitterlig ikke rene atleter? Og det er ikke snakk om å bruke mye energi på type 1 - det er snakk om å bruke noe av energien på type 1+glykogenlagringspotensial++

Legger og skuldre, og til en viss grad bruk av leg curl var det jeg siktet til. Jeg ville heller kjørt baseøvelser for å også få med støttemuskulatur osv.

For mark og bøy treffer ikke leggene, og benk, skråbenk, nedtrekk, roing face-pull og mark treffer ikke skuldre?

Mark, bøy, benk og en form for roing involverer hele kroppen.

For mark og bøy treffer ikke leggene, og benk, skråbenk, nedtrekk, roing face-pull og mark treffer ikke skuldre?

Mark, bøy, benk og en form for roing involverer hele kroppen.

Ok. Jeg gidder ikke å diskutere hva som er bra og hva som er bra nok for andre. :)

Markløft og knebøy er vel gode baseøvelser??

Nedtrekk, chins og roing er skulderøvelser, beincurl er en isolasjonsøvelse jeg har valgt med tanke på bakside lår og rumpe. Jeg har ingen øvelse direkte på legger, men de er jo med på både knebøy, mark og glute :)

Annonse

Markløft og knebøy er vel gode baseøvelser??

Nedtrekk, chins og roing er skulderøvelser, beincurl er en isolasjonsøvelse jeg har valgt med tanke på bakside lår og rumpe. Jeg har ingen øvelse direkte på legger, men de er jo med på både knebøy, mark og glute :)

Leggene er støttemuskulatur, ja. De aller fleste av oss trenger mer leggtrening - IMHO. Du har rett i at du får tatt *baksiden* av skuldrene bra med de øvelsene, men ikke utsiden. Men som sagt...det er folk som har så sterke meninger her at man får holde på som man vil. :)

Har du forslag til andre skulder-øvelser da? Jeg har en gammel skade i skulderen så vekter rett over hodet er vondt (f.eks militærpress) tar lette sidehev-øvelser, men det er litt sporadisk :rolleyes:

Ellers har jeg fått masse gode tips og meninger, og har funnet en god plan ut fra det tror jeg :)

Ok, så kanskje du bør *sjekke* litt hva det er du står hardnakket og roper at man tar feil om først, da?

Hva er det du antyder nå? Alle som kan litt om trening vet at de baseøvelsene hun nevte treffer hele kroppen. Er ingenting for meg å "sjekke" opp i da. Jeg var enig i at Nordic Hams er en bra øvelse, og bedre enn leg curl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...