Gå til innhold

Ja takk - begge deler!


Rockabilly

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er skrevet mye om kosthold for mindre fettprosent, samt økning av styrke (muskler).

Ønsker likevel å ha min egen tråd der dere som vil, kan tipse meg om måltider som hjelper meg mot nettopp dette; Mindre fettprosent og mer muskler (y)

Jeg ønsker i hovedsak tips på måltider som jeg kan spise. Jeg er 36 år, jobber som sekretær (sitter mye) og trener alt fra 2 - 4 ganger i uka. Trener stort sett styrke. Vanskelig med mer, har barn og mann. Jeg synes det er vanskelig å variere kosten, og ønsker å spise andre ting enn bare cottage cheese, grønnsaker og kylling.. Så ønsker å ha min egen tråd der jeg ønsker å få tips om måltider.

På forhånd - tusen takk :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest at det anbefales å ta flytende omega, event selolje.. Er det mulig å ta kapsler i stedet? Forstår man må ta ganske mange kapsler, men jeg "hæler" rett og slett ikke den oljen.. Jeg kjøpte selolje en gang, og det var grusomt...:yuck:... Er det noen som anbefaler noen kapsler som er ganske bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver igjen... Jeg la ut en tråd for at jeg vil ha hjelp, tips og råd til det jeg spør om. Har gjort det tidligere og, men synes svar som: "søk på fitnessbloggen, masse info om akkurat det du spør om..." ikke er svar jeg er ute etter. Jeg ønsker råd fra folk som har erfart sjøl og har eksempler på det jeg spør om, som matretter og slikt. Jeg har søkt masse tidligere, og ønsker konkrete råd fra folk som kan tenke seg å hjelpe meg. Jeg ønsker å få eksempler på hvordan jeg bør spise for å få ned fettprosenten og samtidig bygge muskler.

Hva kan jeg spise til frokost, foruten cottage cheese, kylling, kesam og egg? Noen forslag? Spennende tilbehør og f.eks deilig sunt snacks? Samme med lunsj og andre måltider. Ønsker litt variasjon, og tips om gode retter ;) Ønsker å se hvordan andre spiser gjennom dagen, og lære av det. Noen som har noen gode matplaner å dele med meg?

:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv steinalder kost. Det er enkelt, sunt og effektivt. Du kan benytte dette prinsippet resten av livet.

Det skal IKKE forveksles med diverse lav-karbo kurer, hvor en kan spise alt mulig fett osv.

Kjøp en bok, som forklarer prinsippene og inneholder diverse oppskrifter. F.eks. han som "oppfant" steinalder kosten , Loren Cordain, har skrevet en bok som heter "Steinalderkost", prøv å Google "loren cordain steinalderkost"

Det virker, bruker det selv, dog ikke konsekvent og jevnlig nok ... ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det skal jeg forske litt på (y)

Det jeg stort sett spiser i løpet av en dag er:

Frokost: 1 Box mager CC, eller et par RugSprø med event. lett majones, skinke og ost på.

Lunsj: Salat fra kantinens salatbar

Middag: No sånt som kyllingfilet, svinefilet eller tilsvarende, med stekte grønnsaker til

Kvelds: Tyrkisk yoghurt eller mager kesam med litt hjemmelaget granola i, altså stekte nøtter/mandler med sukrin gold i.

Mellommat: Banan

De dagene jeg trener tar jeg en protein shake etter trening.

Drikker stort sett bare vann eller kaffe. En og annen kvelden kan det bli et lite glass vin..

Hvordan ser dette ut? De dagene jeg trener er jeg redd dette er for lite mat. Men jeg sliter med lubben mage, har alltid hatt det. Har trent styrke i et år snart, så vet det er muskler under fettet, men fettet er vanskelig å bli kvitt..

Hjelper steinalderkost mot magefett også? Jeg spiser aldri brød og pasta, bare litt ris når vi har det, og enkelte dager noen få knekkebrød. Så mener jeg ikke får i meg stort sett med hvetemel heller.. Melk drikker jeg nesten aldri lengre heller, enda jeg er veldig glad i det. Omega tok jeg tidligere, men har glemt å kjøpe siden jeg ble tom. Kjøpte en gang selolje, men det var umulig å få ned... PYTON :eek: ... Ønsker gjerne anbefaling på kapsler som er "bra". Forstår jeg må ta mange...

Noen betraktninger i forhold til kosten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...