Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Veldig interessert folks erfaring om http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gainer-pro

Tenkte og ta gaineren 2-3 ganger om dagen. Spiser 4-5 svære måltider dagen men føler jeg ikke for nok. og ligger rundt 5000-6000 kcal og 160-190 g protein og 400-500 karbs dagen uten noe kosttilskudd. Så tenker bare og droppe proteinpulveret og satse på gaineren. Men så er det bare om hvor god effekt har gainerer egentlig?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22481-noen-anbefalinger-av-gainer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv brukt TN sin gainer med god effekt, den inneholder i tilleg lite laktose som er et stort pluss for meg(y)

Om du skal ha noe som har litt mer " guff " og er mer kaloritett så er vel Mutant Mass noe av det som har mest kalorier pr "scoop"

Gjest Slettet
Veldig interessert folks erfaring om http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gainer-pro

Tenkte og ta gaineren 2-3 ganger om dagen. Spiser 4-5 svære måltider dagen men føler jeg ikke for nok. og ligger rundt 5000-6000 kcal og 160-190 g protein og 400-500 karbs dagen uten noe kosttilskudd. Så tenker bare og droppe proteinpulveret og satse på gaineren. Men så er det bare om hvor god effekt har gainerer egentlig?

What 5000-6000kcal? Og du føler det ikke er nok? Hvor lenge har du holdt på med dette? over hvor lang tid? samme kcal inntakt? Treningsnivå? woooot?

Har selv brukt TN sin gainer med god effekt, den inneholder i tilleg lite laktose som er et stort pluss for meg(y)

Om du skal ha noe som har litt mer " guff " og er mer kaloritett så er vel Mutant Mass noe av det som har mest kalorier pr "scoop"

Det er et stort pluss for meg og med lite laktose! :D Men har sånn pulver fra apoteket som øker fiber, sånn at jeg ikke blir særlig dårlig i magen :)

What 5000-6000kcal? Og du føler det ikke er nok? Hvor lenge har du holdt på med dette? over hvor lang tid? samme kcal inntakt? Treningsnivå? woooot?

Holdt vell på med det siden min siste proteinboks gikk tom for vell 2 mnd tid siden? Ja, trener aktivt 5-6 ganger i uka styrke. Men har alltid 300-400 kcal ekstra på treningsfri dager :) Føler hvert fall ikke det er nok..

Gjest Slettet
Det er et stort pluss for meg og med lite laktose! :D Men har sånn pulver fra apoteket som øker fiber, sånn at jeg ikke blir særlig dårlig i magen :)

Holdt vell på med det siden min siste proteinboks gikk tom for vell 2 mnd tid siden? Ja, trener aktivt 5-6 ganger i uka styrke. Men har alltid 300-400 kcal ekstra på treningsfri dager :) Føler hvert fall ikke det er nok..

Lucky bastard...

Annonse

Bruker Mutant mass fra Pvl ! Syntes den fungerer fint og har god smak :)

Mutant Mass 15 LB (6,8 Kg) Jordbær/Banan PVL - Proteinfabrikken NO

finner den sikkert på xlife gymgrosisten osv :)

Mm, vært å sett :) Men venter til den kommer på tilbud!

Legg til fett til hvert måltid. Gainere er jo bare sukker - det dyreste sukkeret du finner noe sted.

Ærlig talt - gainere er ikke "bare sukker". I den jeg har er 15g av 85g karbohydrater sukker (per 130g pulver). Hvis jeg er 500-1000 kcal bak for dagen kan gainere være veldig beleilig, bare slik at man får i seg disse kaloriene. Selvfølgelig er det bedre med vanlig mat (med tanke på vitaminer osv), men det er ikke alltid så praktisk.

Annonse

Ærlig talt - gainere er ikke "bare sukker". I den jeg har er 15g av 85g karbohydrater sukker (per 130g pulver). Hvis jeg er 500-1000 kcal bak for dagen kan gainere være veldig beleilig, bare slik at man får i seg disse kaloriene. Selvfølgelig er det bedre med vanlig mat (med tanke på vitaminer osv), men det er ikke alltid så praktisk.

Ok, jeg skulle sikkert sagt "sukkerarter" ;)

Poenget mitt var at gainere ikke er verdt prisen, men jeg ser poenget ditt med at det er beleilig. En shake+en banan holder for de fleste :)

Tror deg ikke et sekund når du sier du spiser 5-6000 kcal dagen. En vanlig person med en litt muskelmasse (dømt utifra profilbildet ditt) og en del aktivitet forbruker 3000 +- kcal daglig. At du har kanskje opptil 3000 kcal (100%) i overskudd og ikke føler det er nok .. vel... tror som sagt regnestykket ditt skurrer en god del.

Og siden du er så flink til å telle kcal, så burde du vite at det er ganske nøyaktig like mye kcal i gainer som i proteinpulver.

List opp her hva du spiser gjennom en dag.

Ja, det kan jeg. Får nå blei jeg utrolig usikker :roflmao:!

Frokost: 2 skåler havregrynn med banan og skummet melk. 0,7 l glass med appelsinjuice.

Lunch: Dobbel 6 grovskiver med 2 osteskive, 2 kokt skinke, smør på begge brødene per skive som blir lagt om dobbelt.

Mellommåltid - generelt før trening: halv bolle med 80 gram havregryn og 4 bananer.

Etter trening:

Middag: 300-400 gram kjøtt av både laks, kylling, kotelett. div kjøtt mm. Med tilbehør :)

kveldsmat.5 Samme som lunch. Bare enkel skiver med 1 skive med ost osv.

Med dette har jeg lagt på meg 5-6 kg på litt over 5 kg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...