Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har da planer om å prøve å kjøre opp mot stavanger open og sikter meg inn på mens physique :)

kan godt hende jeg ikke har noe der å gjøre men vil i alle fall forberede meg og se hvor bra det blir.

Det jeg sliter litt med er hvordan jeg skal sette opp dietten min for å beholde mest mulig muskelmasse, samtidig som jeg blir lean nok. per dags dato veier jeg 80 kg fordelt på 176 cm. ca 10% kroppsfett + - 2%. fram til nå har jeg brukt en modifisert variant av psmf (1-3 flere porsjoner med proteiner) mesteparten ser ut til å ligge nede på magen..

trener en 5 splitt og går en del. kan fort finne på å jogge meg 1-2 turer i uka på 30-40 minutter.

noen som har råd til hvordan resultatet skal bli best mulig? :)

ps: bildet er tatt for 2-3 uker siden. 1 kilo mindre sia da..

post-19733-14440945159466_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22023-diett-fram-mot-eventuelt-stavanger-open/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt en nøye og planlagt leanbulk/bulk alt etter hva du vil i 1 år til, også en real diett for så å stille i 2014! Vis du har en fettprosent på 10nå, og skal ned til 7-8, og enda ikke er helt sikker på hvordan du skal gjøre det, så er det for det første ganske gode sjanser for å miste noe muskler på denne dietten. Og ikke for å være nedlatende, men jeg føler ikke at du har nok masse/fylde til å romme 6-8 fett% å gjøre det spesielt bra på mens physique! Altså mens physique krever ganske mye.. det er ikke så enkelt som folk tror.

Du har en rimelig god fysikk, men hvorfor ikke vente 1 år, få ett team eller coach å gjøre det skikkelig bra og ordentlig?

Annonse

hmm, må sjekket litt rundt..er ganske klar over at jeg mest sannsynlig er for liten til å kunne hevde meg i år, men vil bare ha erfaringen fra scenen :)

har møte med min nye coach neste uke faktisk... noen telefoner og en fikk ting til å rulle. neste er å finne en klubb

Gjest nobro
hmm, må sjekket litt rundt..er ganske klar over at jeg mest sannsynlig er for liten til å kunne hevde meg i år, men vil bare ha erfaringen fra scenen :)

har møte med min nye coach neste uke faktisk... noen telefoner og en fikk ting til å rulle. neste er å finne en klubb

Hvordan vet du det? Dette er første gang klassen prøves i Norge. Jeg tenker at det er en gylden mulighet til å ikke gjøre dette til nok en trenbolon-bygger-klasse slik som det har blitt med alle de andre.

Det skal ikke handle om størrelse nei, reglene sier:

"The Men’s Athletic Physique category is aimed at men who prefer to develop a

less muscular, yet athletic and aesthetically pleasing physique."

og

"Judges will be looking for fit contestants who display proper shape and

symmetry combined with muscularity and overall condition.

The judges are reminded that extreme muscularity should be marked down."

Så da er det opp til dommerne å bestemme hvordan klassen blir seende ut. VI får håpe at de får streng innføring av hoveddommer og at bedømmingen skjer utifra gitte kriterier. Utifra show jeg har sett så er det veldig hummer og kanari. Men det er nok ikke til å skjule at det er voldsom lett å oppnå en bra (og kanskje for stor) Men´s Physique kropp med litt ekstra i kroppen.

Gjest nobro
Det skal ikke handle om størrelse nei, reglene sier:

"The Men’s Athletic Physique category is aimed at men who prefer to develop a

less muscular, yet athletic and aesthetically pleasing physique."

og

"Judges will be looking for fit contestants who display proper shape and

symmetry combined with muscularity and overall condition.

The judges are reminded that extreme muscularity should be marked down."

Så da er det opp til dommerne å bestemme hvordan klassen blir seende ut. VI får håpe at de får streng innføring av hoveddommer og at bedømmingen skjer utifra gitte kriterier. Utifra show jeg har sett så er det veldig hummer og kanari. Men det er nok ikke til å skjule at det er voldsom lett å oppnå en bra (og kanskje for stor) Men´s Physique kropp med litt ekstra i kroppen.

Det står vel tilsvarende i føringene for classic bb og AF og, men det har etter hvert blitt lite som skiller disse klassene fra de lettere byggerklassene. Skulle nesten tro dommerstaben i NKF har økonomisk interesse i dopingomsetningen i Norge:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...