Gå til innhold

Mat på festival


Henky

Anbefalte innlegg

Jeg som mange andre skal på festival i sommer. Der kan det være lett å glemme å spise eller spise helt feil. Det er også begrensninger i hva man kan spise der i og med at man bor i et telt og ikke har kjøleskap eller bra med redskaper tilgjengelig. Kan selvfølgelig kjøpe mat, men ikke til en hver tid i døgnet og det er dyrt osv.

Hva kan man spise for å opprettholde muskelmasse osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg som mange andre skal på festival i sommer. Der kan det være lett å glemme å spise eller spise helt feil. Det er også begrensninger i hva man kan spise der i og med at man bor i et telt og ikke har kjøleskap eller bra med redskaper tilgjengelig. Kan selvfølgelig kjøpe mat, men ikke til en hver tid i døgnet og det er dyrt osv.

Hva kan man spise for å opprettholde muskelmasse osv?

Hvor lenge er dette? et par dager opp mot en uke? Er begrenset hvor mye skade du kan gjøre. Fuck it og spis som du vil :) Eventuelt ta med deg en shaker og litt prottispulver om du er rett for å bli katabol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selvsagt er det jo kult om du og gjengen din har med litt utstyr, for eksempel stormkjøkken eller noe og lager dere et skikkelig måltid en dag, eventuelt engangsgrill om dere har lov til det.. hvis dere har fryseboks som varer en stund kan du jo kanskje ta med hjemmelagde burgere eller noe annet digg, girllkylling kanskje, hvis dere vil ha et sunt/skikkelig måltid. Det er jo bare kjekt og smaker helt sikker bedre enn maten dere får kjøpt på festivalplassen :) Jeg bare ser for meg en sånn asosial fitnessfyr som sitter der og spiser havregrøt mens alle andre koser seg og gir beng i kostholdet. "100% vær dag folkens.. også i ferien" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Nå vet ikke jeg hvilken festival du skal på - men noen festivaler serverer ok mat. Dit jeg skal har de salater, frukt, de selger fisk (f.eks sushi) og litt sånt. Det er også mange steder der det er mulighet til å dra inn til nærmeste by, og da er det mulighet for å fylle opp med litt mat. Ta med proteinpulver, om du har det, og kanskje du kan bestille questbars fra iHerb? De er et greit mellommåltid. Men, som noen over sier her, KOS DEG og ikke tenk så alt mye på det.

Sliter, forresten med det samme. Skal også på festival i sommer - men tar med proteinpulver, questbars, og drar inn til arendal et noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hovefestivalen :) Som dere skriver er det ikke så kult å være han med havregrøten. Derfor er kanskje shakes bra ja. Stormkjøkken eller bål er forresten ikke lov, men jeg tror det er satt opp griller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Det er hovefestivalen :) Som dere skriver er det ikke så kult å være han med havregrøten. Derfor er kanskje shakes bra ja. Stormkjøkken eller bål er forresten ikke lov, men jeg tror det er satt opp griller

Skal på samme - de serverer noe fisk, har salatsteder, du kan dra inn til arendal for 80,- og de har frukt der, så er ganske greie matmuligheter der (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter er jo veldig greit å ha på lur i teltet da. Innbilder meg også at det hjelper mot fyllesyke med en håndfull nøtter og vann før leggetid :-) skal også på festival, men på Roskilde har de veldig mye bra mat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, akkurat tråden jeg trengte! "Sliter" med akkurat det samme! Skal være borte i 10 dager, uten kjøleskap eller noe særlig kjøkkenutstyr og trenger tips til proteinrik og enkel mat å ta med! Har kommet frem til proteinpulver, bars og hermetisk tunfisk til nå. Ellers er jo frukt greit å ha med seg, men trenger heller noe mer proteinrikt. Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde knekkebrød og mye sunt pålegg har jeg tenkt å ta med i hvert fall :) På de festivalene jeg skal på kan jeg heldigvis grille da, så middagen blir ikke noe problem. Bare ta med/kjøpe kjøtt og salat. Vi har en liten kjøleboks vi skal ta med, så lurte litt på om jeg skal lage hjemmelaget potetsalat også:D Kan eventuelt ta med speltlomper istedenfor pølsebrød, hvis de selger pølse i brød der? :) Vet jo ikke helt hva kosthold du har forresten? Om det er lchf, lavkarbo eller mye karber og mye protein?;) riskaker, snack a jacks og proteinbarer er jo greie mellommåltid, eller som snacks når resten trøkker i seg chips :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...