Gå til innhold

Deload-uke, hjelp


Felicie

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har i 9 uker trent et to-splitt program, dvs. fire treningsøkter i uken. Har trent noen kondisjonsøkter i løpet av disse ukene også, men ikke mange, maks fire-fem.

Denne uka har jeg en planlagt deload-uke. Er drittlei styrketrening og tenkte det ville være bra med en ukes fri både for kropp og sjel. Har istedenfor gått turer opp på fjellet, jogget meg en runde i sola og gjort det jeg har lyst til av fysisk aktivitet. Lurer alikevel på om det vil ha noen positiv effekt om jeg en dag i denne deload-uke kjører en enkel økt med store og vitkige øvelser fra forrige program.

Ser for meg 5 repetisjoner og 2-3 sett med LETTE vekter. Knebøy, markløft, nedtrekk, pull-ups, benkpress og millitærpress.

Tenker så lette vekter at jeg ikke blir sliten engang. Har hørt det skal være bra og om jeg fokuserer spesielt på teknikk så kan det være positivt, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvis du har er motivert til å gjøre det så er det bare bra. Kjør på...

Men det gjør ingen skade om du tar en hel uke fri fra styrketrening heller.

Takk for svar :) Får ta det litt på feelingen i morgen. Hele poenget med deload-uka mi er å føle på hva jeg selv vil og ikke la meg styre av et program som jeg vanligvis gjør. Men vil det ha en positiv effekt eller er det ett fett om jeg gjør det eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Får ta det litt på feelingen i morgen. Hele poenget med deload-uka mi er å føle på hva jeg selv vil og ikke la meg styre av et program som jeg vanligvis gjør. Men vil det ha en positiv effekt eller er det ett fett om jeg gjør det eller ikke?

Har du lyst å gjøre det så vil det ha positiv effekt om du gjør det. Har du ikke lyst så vil det ha positiv effekt av å la være ;)

En treningsøkt gjør ikke så mye forskjell, men i det lange løp så er det kontinuiteten som teller. Så få deg den friuka du trenger og kom tilbake i en god rutine på gymmet forhåpentligvis med ny energi og treningslyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...