Gå til innhold

Dårligere fremgang ved bruk av p-piller?


Dutte

Anbefalte innlegg

Ved trening for å øke muskelmasse og styrke, - vil bruk av p-piller gi dårligere fremgang enn om man ikke bruker dem - i så fall hvor merkbar er denne forskjellen?

Noen jenter som har erfaring med dette etter å ha begynt/sluttet på p-pillen/annen prevansjon med østrogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne_

Jeg sluttet med p-piller da jeg var 25 år, hadde da gått på Yasmin i 9 år. Treningen hadde lite med saken å gjøre, det var først og fremst pga mistanken om at pillene var skyld i at jeg ble veldig lei meg veldig ofte, for småting.

Noe som vite seg å stemme! Det føltes som en lykkerus å bli kvitt dritten, nå er det bare en "feminin" ond PMS i et par dager, fremfor å være trist nesten hele tiden. Jeg TROR også at treningensresultatene ble bedre, noe som og kan skyldes økt livsglede genrelt.

Er veldig fornøyd med kobberspiralen :)

Har man ingen bivirkninger med p-piller så synes jeg ikke det er verdt å slutte med bare fordi man kanskje får bittelitt bedre gainz. Da finnes det andre metoder, som bedre mat/Kreatin/bedre trening osv som man heller kan satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blir jo påvirket mer enn andre. Er du redd for å bli påvirket så tar du sjekk hos legen på hormonnivået ditt. Har du veldig lavt testosteron nivå så er det mulig andre prevensjonsmidler fungerer bedre :)

Ellers så skal det vel ikke være så stor forskjell. Jeg begynte med mine for snart 5 måneder siden. Har ikke merket noe på treningen. Det jeg derimot sliter med er vonde bryster. Så alle reagerer forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si meg enig med HannePanne angående humøret. Hadde gått 9 år sammenhengende på p-pillen, og tok så ett års pause for å se hvordan det var, og det føltes mye bedre å ikke gå på pillen. Mye lettere å bli nedstemt og giddaløs når jeg bruker p-pillen, som igjen kan gå ut over treningen og derav resultater.

Her må man nok veie for og imot for hva som er best for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på p-piller så lenge at eg ikke husker hvordan det var før, men så lenge kostholdet er på stell og treningen er effektiv så føler eg at resultatene kommer av seg selv. Men det kunne vært interessant å sluttet på dem i en periode for å se om det gjorde en forskjell... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic det her men:

Vil man få mer "former" dvs. annerledes fettfordeling med p-piller? Da får man jo mer kvinnelige hormoner, right?

Jeg opplevde ingen forskjell i kroppen, men jeg var nok allerede ganske så ferdig utviklet da jeg startet på pillen. Vil tro at de som enda ikke er helt ferdig utviklet, kanskje får rakettfart av p-piller og derfor opplever at det er pillen som gjør at man plutselig får diverse former man uansett ville fått uten pillen.

LItt dårlig forklart, men jeg tror at p-piller kanskje bare fremskynder prosessen litt? Jeg fikk ihvertfall ikke større pupper eller lår/rumpe etter at jeg begynte på pillen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic det her men:

Vil man få mer "former" dvs. annerledes fettfordeling med p-piller? Da får man jo mer kvinnelige hormoner, right?

Jeg har prøvd å lese meg litt opp på det, og ut i fra det man kan finne så skal man ikke få større pupper og sånt. Jeg sliter selv med en ømme bryster og har hat det konstant etter at jeg begynte på p-pillene. Skulle tro at brystene blir større, men de ser nok bare litt fyldigere ut fordi de er hovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...