Gå til innhold

Ketose

Frøken.MuskelMonsen

Anbefalte innlegg

Hei og Hopp

Jeg er på ketose diett igjen , er det noen andre som har erfaring med denne type diett? For meg er denne dietten ganske lett å holde da jeg ikke er glad i sukker,godteri og div ,jeg ligger på ca 9-10 g karbo om dagen og det får jeg fra brokoli ,løk og cottage cheese .

Teller du kalorier? Første gangen kjørte jeg dietten ganske hardt før konkurranse og lå på 700-800 kcal om dagen , og trente lett styrke program. siste ukene kuttet jeg ut styrken og gjorde kun lav kadio økter. Det skal sies at kroppen min har "byggeevner" på høyt nivå, fra naturens side ,altså naturlig.

selv på så lite mat om dagen økte jeg styrke og noe muskelmasse.

Nå skal jeg ikke så ekstremt ut ,men har lyst til å stramme opp ,bygge litt og kjøre dette i 2-3mnd

mine spørsmål:

Hvor mange kcal burde man ligge på? nå teller jeg ikke

Ketostix ,syns de er håpløse jeg drikker så mye vann..skal jeg droppe de?

Burde jeg ha mer karbo?

Når jeg er på ketose diett spiser jeg ikke så ofte som jeg gjør på andre dietter , pleier å ligge på ca 6-7måltider om dagen men nå har jeg gått ned til 3-4… ? dumt?

Jeg tar magnesium og sink hver kveld og 4 kapsler med selolje om dagen burde jeg tilføre noe annet også? Hører at en del tar krom tabletter? føler ikke jeg trenger det men....

post-27447-14440943473854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fabelaktig hvis du kan eksemplifisere med hva du spiser i de 3-4 måltidene dine.

Skal du rocke ketose kan du fint ligge på f.eks 25-30 gram carbs..kanskje helt opp til 50 gram til og med.. og få i deg nok sunt fett.

Jeg har pleid å ligge et sted rundt 30-40 gram carbs, 2-2.5gram protein per kg kroppsvekt og ca 1 gram fett per kg kroppsvekt...Det er veldig individuelt hva man føler behov for, og noen vil nok si at det er ganske lite fett. ...mao. lite energi.

Ut i fra det du beskriver virker det ikke som om du har problemer med energien på lavt inntak av mat...selv om 800 kalorier om dagen er fryktelig lite for en som trener. (pappa pekefinger!!)

Det er vanskelig å fortelle deg nøyaktig hvor mye kalorier du bør ligge på når du hverken nevner høyde eller vekt. :) Ut i fra bildet du har lagt ved ser det ikke ut som om du behøver å gå noe ned i vekt.

Du skriver ikke noe om hvordan du har tenkt til å trene i denne runden med ketose.

Har aldri brukt ketosestix...drikker sjukt mye vann selv så resultatet er alltid mye "utblanding"..blir ikke lilla uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innenfor det som kalles ketolysekuren, så anbefaler de å måle med ketostix et par timer etter siste måltid på ettermiddag/kveld.

I løpet av natten så vil kroppen kunne starte å produsere ketoner slik at nivåene av ketoner vanligvis er større på morgenen enn kvelden. De som er på denne kuren er ute etter å være i ketose hele tiden, og da vil en kunne få falsk avlesing ved morgenmåling. Som sagt så er dette i følge ketolysekuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innenfor det som kalles ketolysekuren, så anbefaler de å måle med ketostix et par timer etter siste måltid på ettermiddag/kveld.

I løpet av natten så vil kroppen kunne starte å produsere ketoner slik at nivåene av ketoner vanligvis er større på morgenen enn kvelden. De som er på denne kuren er ute etter å være i ketose hele tiden, og da vil en kunne få falsk avlesing ved morgenmåling. Som sagt så er dette i følge ketolysekuren.

Da husker jeg tydeligvis feil, så nvm det jeg sa.

Skal vel også nevnes at det i hvertfall med ketolyse anbefales å drikke store mengder med vann, så det burde ikke ha noe å si for stix at man drikker sykt mye vann ila dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...