Metal_Barbie Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg jobber nå ikke som fast ansatt,men har en fast dag i uka der jeg er på jobb og andre dager blir jeg da oppringt en-to dager før om det er sykdom osv. Er litt usikker på hvilke regler og lover man har om vikar egentlig og hva rettighetene mine er med tanke på å si nei til en vakt. Ja jeg er der for å stille opp når andre er syke men man ahr vel rett il å si at man ikke har mulighet? Og man trenger vel heller ikke å oppgi all verdens grunner for det til sjefen? Eller må man det? Jeg har en litt kinkig situasjon med sønnen min som har sin far på andre siden av landet og jeg må ta annenhver gang å fly med han til faren og levere han. Dette har pleid å skje på dager jeg vet jeg har fri slik at det ikke skal skje at jeg plutselig må si fra meg en vakt på jobb eller ringe å si at jeg ikke kan jobbe de og de dagene pga at jeg må levere han. men problemer oppstår jo nå og da:P Så jeg lurer litt på om sjefen faktisk kan sparke meg om jeg har fått oppgitt vakter for eksempel en uke før,men må si ifra meg disse fordi jeg er nødt til å levere ungen til pappaen. Selv om jeg sier ifra i god tid slik at sjefen kan få taki andre ,og dette i tillegg er en litt spesiell situasjon. I det store og hele så lurer jeg vel egentlig på om sjefen kan tvinge meg til å komme på jobb samme F hva grunnen er til at jeg sier nei til noen vakter? Takker for særiøse svar på forhånd og gjerne fra noen som kanskje er vikarer selv og veit hva det går i:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Når du først har sagt ja til en vakt har du ansvar for å komme, samme hva grunnen er så lenge det ikke gjelder sykdom (egen sykdom, eller barns/barnepassers sykdom) og da er det selvfølgelig egenmelding/sykemelding som gjelder. Du har imidlertid all rett til å si nei til ekstravakter, og du er ikke nødt til i oppgi grunn. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Når du først har sagt ja til en vakt har du ansvar for å komme, samme hva grunnen er så lenge det ikke gjelder sykdom (egen sykdom, eller barns/barnepassers sykdom) og da er det selvfølgelig egenmelding/sykemelding som gjelder. Du har imidlertid all rett til å si nei til ekstravakter, og du er ikke nødt til i oppgi grunn.Ja disse vaktene det gjelder er jo ekstravakter. Mulig min sjef er rar men det er så og si alltid spørsmål om å vite hvorfor jeg ikke tar en vakt jeg får spørsmål om...jeg er ikke så erfaren i arbeidslivet at det gjør noe,så jeg trodde faktisk at dette avr noe sjefen hadde krav på å vite...men å drive å legge ut i vide og bredde om allskens ting ...ja det er jo der jeg synes det skurrer...kanskej man har noe skikkelig flaut på gang liksom ikke så kult å må legge ut til sjefen om det akkurat:p Ang sykemelding så har jeg aldri fått beskjed om å levere dette til sjefen ved barnas sykdom eller min egen...heller ikke egenmelding...må man ikke være ganske lenge ansatt og lenge syk for at dette er nødvendig? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crossover Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ja disse vaktene det gjelder er jo ekstravakter. Mulig min sjef er rar men det er så og si alltid spørsmål om å vite hvorfor jeg ikke tar en vakt jeg får spørsmål om...jeg er ikke så erfaren i arbeidslivet at det gjør noe,så jeg trodde faktisk at dette avr noe sjefen hadde krav på å vite...men å drive å legge ut i vide og bredde om allskens ting ...ja det er jo der jeg synes det skurrer...kanskej man har noe skikkelig flaut på gang liksom ikke så kult å må legge ut til sjefen om det akkurat:p Ang sykemelding så har jeg aldri fått beskjed om å levere dette til sjefen ved barnas sykdom eller min egen...heller ikke egenmelding...må man ikke være ganske lenge ansatt og lenge syk for at dette er nødvendig? Han har egentlig ingen rett å spørre om hvorfor du ikke kan, du har rett til å si nei hvis det ikke passer og thats it! Samme ang sykdom, han kan spørre om det er jobbrelatert og hvor lenge du evt kommer til å være borte. Kun de 2 spm han har lov til å spørre om Egenmld kan du bruke etter 2 mnd ansettelse. Lykke til Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Smedstuen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Om jeg ikke tar helt feil, så har du litt lite rettigheter med tanke på at du ikke er fast annsatt.. Tror det er sånn at han bare kan slutte å bruke deg om han vil. utenom den ene faste dagen i uka da. Han kan ikke sparke deg med grunnlag av at det hender du ikke kan jobbe. men han kan unngå å ringe deg Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Sjefen din opptrer uprofesjonelt ved å spørre om grunn til at du takker nei til ekstravakter. Det har han ingenting med, du har rett til å si nei samme hva grunnen måtte være. Si at du desverre er opptatt den dagen, det er mer enn godt nok svar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Om jeg ikke tar helt feil, så har du litt lite rettigheter med tanke på at du ikke er fast annsatt.. Tror det er sånn at han bare kan slutte å bruke deg om han vil. utenom den ene faste dagen i uka da. Han kan ikke sparke deg med grunnlag av at det hender du ikke kan jobbe. men han kan unngå å ringe deg Du tar ikke feil. En kan velge å la vær å bruke en vikar, du har ikke rett på å få vakter, og du har rett til å si nei når det ikke passer. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Om jeg ikke tar helt feil, så har du litt lite rettigheter med tanke på at du ikke er fast annsatt.. Tror det er sånn at han bare kan slutte å bruke deg om han vil. utenom den ene faste dagen i uka da. Han kan ikke sparke deg med grunnlag av at det hender du ikke kan jobbe. men han kan unngå å ringe deg Ikke ifølge den nye arbeidsmiljøloven ,som jeg forstod det...jeg leste noe om det på nettet nå og der står det at vikarer har like mange rettigheter som fast ansatte nå eller noe slikt..men da regner jeg med at det går andre veien og...at sjefen kan tvinge deg til å komme på jobb om han mener at grunnen til at man ikke kan ta den vakta på jobb er ugyldig eller noe..? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Du tar ikke feil. En kan velge å la vær å bruke en vikar, du har ikke rett på å få vakter, og du har rett til å si nei når det ikke passer.Nei s¨nn sett ja,det vet jeg:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ikke ifølge den nye arbeidsmiljøloven ,som jeg forstod det...jeg leste noe om det på nettet nå og der står det at vikarer har like mange rettigheter som fast ansatte nå eller noe slikt..men da regner jeg med at det går andre veien og...at sjefen kan tvinge deg til å komme på jobb om han mener at grunnen til at man ikke kan ta den vakta på jobb er ugyldig eller noe..? Som nevnt over; egenmelding kan brukes etter to mnd, og du har rett på lønn. Sykemelding kan brukes fra første dag, også for vikarer. Dersom du leverer sykemelding har du krav på lønn, også ved eksravakter. Har du først takket ja til en vakt er den din, og da kan sjefen "tvinge" deg til å komme på jobb, så sant det ikke er på grunn av sykdom. Ikke si ja uten at du er sikker. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Dersom det er slik at du jobber fast som vikar en dag i uken - feks mandager - skal du ha kontrakt på dette. Da plikter du å møte opp, og du må levere egenmelding/sykemelding om du er syk den dagen for å ha rett til lønn den dagen. Dersom du ikke har et ansettelsesforhold som sier du jobber hver mandag fast, antar jeg at du ikke får verken lønn eller sykepenger om du er fraværende ved sykdom/barns sykdom, derfor leverer du heller ikke dokumentasjon. Arbeidsgivere har ikke rett til å vite hva som feiler sykemeldte medarbeidere - du kan være sykemeldt i måneder uten at arbeidsgiveren har rett til å vite det. Ellers er det slik at for fast ansatte har arbeidsgiver faktisk rett til å pålegge overtid, uten at man kan nekte fordi det ikke passer - uavhengig av hvorfor det ikke passer. Dersom min arbeidsgiver mener at jeg må jobbe overtid hver torsdag i en måned fremover, kan jeg ikke si nei. Eller - det kan jeg jo - men det er oppsigelsesgrunn (avskjedsgrunn faktisk, for ordrenekt - det kalles arbeidsgivers styringsrett). Arbeidsgiver kan altså ikke kreve å få vite hvorfor du ikke kan jobbe, men for fast ansatte kan han pålegge å jobbe så lenge det ikke er tariffstridig eller lovstridig arbeidstid. Eneste fraværsgrunn er da sykdom og avtalefestede ting. For deg som vikar/ringevikar stiller det seg annerledes. Avhengig av kontrakten din, kan ikke arbeidsgiver kreve at du stiller. Samtidig har du jo jobb der slik at arbeidsgiver skal sikre medarbeidere på jobb til enhver tid, og dersom du oppleves som lite fleksibel kan du risikere å få færre vakter. Du har ikke som ringevikar RETT på vakter. Personlig syns jeg det er utidig at han graver i årsaken. Og han har ingen rett til å få vite hva du bruker tiden din på. Samtidig vil du kanskje tjene på å være åpen når du sier nei til vakter av grunner alle kan forstå. Sier du bare "nei" uten å ville si noe om hvorfor, kan du lett oppfattes som lite smidig/fleksibel, og dermed etterhvert fases ut. Det hele kommer vel an på hvor avhengig du er av jobben/inntekten, tenker jeg. Det er en vanskelig balansegang. Jeg har f.eks. en venninne som er leder for en butikk. Hun sliter med 18-årige ekstrahjelper som ikke "kan" jobbe i mai, fordi de er russ. Selv om hun forsøker å legge til rette, og har forståelse for ønsket om russefeiring, er det faktisk ikke gyldig fraværsgrunn at du hadde russedåp dagen før... Selv husker jeg at jeg i min første sommerjobb var overbevist om at jeg kunne ta en uke fri midt i fellesferien.... Jeg skulle jo på telttur med masse venner og hadde planlagt det lenge... La meg si det slik: Jeg måtte finne meg en ny sommerjobb da jeg kom tilbake. Hvilket var helt ok for meg, jeg syns hun som ikke ville gi meg fri var like teit som hun syntes jeg var . Til mitt forsvar var jeg bare 15 år. Lykke til! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Dersom det er slik at du jobber fast som vikar en dag i uken - feks mandager - skal du ha kontrakt på dette. Da plikter du å møte opp, og du må levere egenmelding/sykemelding om du er syk den dagen for å ha rett til lønn den dagen. Dersom du ikke har et ansettelsesforhold som sier du jobber hver mandag fast, antar jeg at du ikke får verken lønn eller sykepenger om du er fraværende ved sykdom/barns sykdom, derfor leverer du heller ikke dokumentasjon. Arbeidsgivere har ikke rett til å vite hva som feiler sykemeldte medarbeidere - du kan være sykemeldt i måneder uten at arbeidsgiveren har rett til å vite det. Ellers er det slik at for fast ansatte har arbeidsgiver faktisk rett til å pålegge overtid, uten at man kan nekte fordi det ikke passer - uavhengig av hvorfor det ikke passer. Dersom min arbeidsgiver mener at jeg må jobbe overtid hver torsdag i en måned fremover, kan jeg ikke si nei. Eller - det kan jeg jo - men det er oppsigelsesgrunn (avskjedsgrunn faktisk, for ordrenekt - det kalles arbeidsgivers styringsrett). Arbeidsgiver kan altså ikke kreve å få vite hvorfor du ikke kan jobbe, men for fast ansatte kan han pålegge å jobbe så lenge det ikke er tariffstridig eller lovstridig arbeidstid. Eneste fraværsgrunn er da sykdom og avtalefestede ting. For deg som vikar/ringevikar stiller det seg annerledes. Avhengig av kontrakten din, kan ikke arbeidsgiver kreve at du stiller. Samtidig har du jo jobb der slik at arbeidsgiver skal sikre medarbeidere på jobb til enhver tid, og dersom du oppleves som lite fleksibel kan du risikere å få færre vakter. Du har ikke som ringevikar RETT på vakter. Personlig syns jeg det er utidig at han graver i årsaken. Og han har ingen rett til å få vite hva du bruker tiden din på. Samtidig vil du kanskje tjene på å være åpen når du sier nei til vakter av grunner alle kan forstå. Sier du bare "nei" uten å ville si noe om hvorfor, kan du lett oppfattes som lite smidig/fleksibel, og dermed etterhvert fases ut. Det hele kommer vel an på hvor avhengig du er av jobben/inntekten, tenker jeg. Det er en vanskelig balansegang. Jeg har f.eks. en venninne som er leder for en butikk. Hun sliter med 18-årige ekstrahjelper som ikke "kan" jobbe i mai, fordi de er russ. Selv om hun forsøker å legge til rette, og har forståelse for ønsket om russefeiring, er det faktisk ikke gyldig fraværsgrunn at du hadde russedåp dagen før... Selv husker jeg at jeg i min første sommerjobb var overbevist om at jeg kunne ta en uke fri midt i fellesferien.... Jeg skulle jo på telttur med masse venner og hadde planlagt det lenge... La meg si det slik: Jeg måtte finne meg en ny sommerjobb da jeg kom tilbake. Hvilket var helt ok for meg, jeg syns hun som ikke ville gi meg fri var like teit som hun syntes jeg var . Til mitt forsvar var jeg bare 15 år. Lykke til! Takk for utfyllende svar Jeg forstår for så vidt det du skriver uten at jeg egentlig trengte å spørre sånn sett,men i det store og hele er det ikke snakk om vakter jeg har sagt ja til enda,sånn at jeg da kan velge å si at jeg ikke kan jobbe disse dagene. Fordi jeg har jo ikke ansvar for arbeidsdager jeg ikke har sagt ja til å jobbe -skjønner at jeg må stille opp med mindre det er sykdom hvis jeg hadde sagt ja til en dag med jobb. Forstår jo at jeg kan oppfattes som lite fleksibel om jeg sier nei ofte,noe jeg selvsagt ikke gjør da:) Jeg har bare havnet i en liten klemme og må takke nei til 3 vakter jeg er blitt spurt om å jobbe. Så spør jeg her fordi jeg ble plutselig usikker på om jeg i det hele tatt har rett til å si nei med mindre jeg er syk eller ungene mine er syk osv....også må jeg også si nei pga at barnehagen til ungene har to planleggingsdager i neste uke hvor det automatisk blir jeg som må være hjemme fordi min samboer som er fast ansatt ikke kan det. Så har jeg et så og si greit forhold til sjefen,kan godt ha fortrolige samtaler,men når jeg gir beskjed om slike ting som for eksempel dette,sykdom eller må si nei til en vakt så enten sier ikke sjefen noe som heslt ellers så blir han sur eller ikke sur men ja,jeg senser en sur eller grinete tone da...jeg synes ikke det passer seg rett og slett.. Jeg er ikke 18 år og bare vil ut å feste nei:P Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ok, trodde du var usikker på lovverket, my bad Trodde ikke du var 18 og ute etter fest heller, var bare et eksempel på hva sjefer KAN oppleve. At du senser en sur sjef når du sier nei til vakter er dumt. Samtidig er det ikke ditt problem, og han blir kanskje sur fordi han FÅR et problem. Barnslig reaksjonsmønster av en sjef, og det enkleste er kanskje at du tenker på det slik også. Vil han ha deg fast, får han tilby deg fast stilling da. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-782566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Ok, trodde du var usikker på lovverket, my bad Trodde ikke du var 18 og ute etter fest heller, var bare et eksempel på hva sjefer KAN oppleve. At du senser en sur sjef når du sier nei til vakter er dumt. Samtidig er det ikke ditt problem, og han blir kanskje sur fordi han FÅR et problem. Barnslig reaksjonsmønster av en sjef, og det enkleste er kanskje at du tenker på det slik også. Vil han ha deg fast, får han tilby deg fast stilling da. Joda jeg var det tusen takk for gode svar:) Jeg er helt enig,men enkelte surfer erbare litt sånn ,men det går fort over da:P Hehe,ikke sant ,som jeg skulle sagt det selv:D Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-783489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SportyD Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Har du ikke en fast avtale med faren ang. samvær ?? Hvis ikke burde dere kanskje få det ? Evnt. hvis det er ting som gjør at dette må tas på sparket så hadde jeg også villet informert sjefen om det. Da kan man jo si at det er 'familiære situasjoner' som er årsak til det. Mener du skrev at du måtte si fra deg en vakt fordi du skulle levere barn til faren om en uke. Hvis du har faste perioder hvor du ikke er tilgjengelig så kan jo sjefen din forholde seg til det når han setter opp vakter. Så ser jeg ikke helt problemet med å si fra at du har sanvær med barn og ikke alltid er tilgjengelig for jobb ? Jeg synes ikke en sjef skal nødvendigvis vite alt - men jeg synes det at du har barn og har en samværsvtale med faren et annet sted i landet som må følges opp er en naturlig ting å informere en sjef om. Metal_Barbie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-784507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Har du ikke en fast avtale med faren ang. samvær ?? Hvis ikke burde dere kanskje få det ? Evnt. hvis det er ting som gjør at dette må tas på sparket så hadde jeg også villet informert sjefen om det. Da kan man jo si at det er 'familiære situasjoner' som er årsak til det. Mener du skrev at du måtte si fra deg en vakt fordi du skulle levere barn til faren om en uke. Hvis du har faste perioder hvor du ikke er tilgjengelig så kan jo sjefen din forholde seg til det når han setter opp vakter. Så ser jeg ikke helt problemet med å si fra at du har sanvær med barn og ikke alltid er tilgjengelig for jobb ? Jeg synes ikke en sjef skal nødvendigvis vite alt - men jeg synes det at du har barn og har en samværsvtale med faren et annet sted i landet som må følges opp er en naturlig ting å informere en sjef om. ja ja og ja:) Men dette bryr sjefen seg ikke om :/ til min fortvilelse,så ja jeg har klart drt fint til nå og som regel et det levering av barn og hjem igjen samme dag Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-784639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missi Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Han kan ikke gjøre noe med at du sier nei, men alle sjefer liker da å ha ringehjelper som er fleksible og stiller opp når de spør.. Sier du for ofte nei så fører det kun til at andre blir prioritert og de må ha flere ringevakter.. har selv hatt ansvar for masse ekstrahjelper og man spør jo gjerne de som "alltid" sier ja først.. Mindre arbeid det, enn å ringe rundt til ørten som skal si nei først.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-784649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Han kan ikke gjøre noe med at du sier nei, men alle sjefer liker da å ha ringehjelper som er fleksible og stiller opp når de spør.. Sier du for ofte nei så fører det kun til at andre blir prioritert og de må ha flere ringevakter.. har selv hatt ansvar for masse ekstrahjelper og man spør jo gjerne de som "alltid" sier ja først.. Mindre arbeid det, enn å ringe rundt til ørten som skal si nei først.. Handler ikke om at jeg sier nei ofte her:) Hallo i luken:P Dessuten handler det også om at sjefen her må ta en av de som kan tingene sine,fordi det ikke et alle som kan de samme tingene Selv om du tenker slik er det ikke alle som gjør det:)I vanlig butikkjobb der alle på en måte gjør samme jobb ,da er det noe annet.Men jeg har fått gode svar nå og trenger ikke flere svar her i denne tråden Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21596-noen-her-som-vet-litt-om-regler-og-lover-n%C3%A5r-man-er-vikarringevakt/#findComment-785301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.