Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at man ikke kan velge hvor man skal gå ned, men jeg skulle gjerne visst om det var noen gode tips & råd for å få bedre samsvar mellom disse....

Jeg vil selvsagt at underkroppen skal strammes opp og formes på lik linje med overkroppen, men begynner å lure på om jeg er genetically challenged siden ingenting skjer under beltestedet.

Jeg begynner å bli ganske fornøyd med overkroppen, og får også kommentarer på armene o.l, at man ser at jeg trener (av utrente kolleger...:p ) . Men det synes umulig å få strammet opp lår og rumpe. Jeg er redd for at dersom jeg fortsetter å prøve å komme litt ned i fettprosent, vil overkroppen bare bli skrapa (det er jo der det forsvinner fortest).

Har forøvrig trent i flere år. Gikk ganske nylig over til to-splitt fordi jeg ønsker mer fokus på underkroppen (og jeg trengte forandringen), ligger ellers i et moderat underskudd etter å spist godt i vinter.

Noen som har hatt samme problemområder, men som har knekt koden? Eller spiller gener også inn her (jeg nekter ihvertfall å godta det)? :huh:

Edit: jeg har ligget i overskudd og fokusert på å løfte tungt. Løfter fortsatt tungt, men altså ikke i overskudd lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21579-balanse-mellom-over-og-underkropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problemet: føler meg naturlig sterk i overkroppen, og trener det max en gang i uka : O Likevel tar jeg greit 20-30 armhevinger, 4 pullups (ekte) uten å ha trent på det. Mens bein, som jeg før trente 3 ganger i uka... Ok, er vel sterk, men rett som en strek : (

Har samme problemet: føler meg naturlig sterk i overkroppen, og trener det max en gang i uka : O Likevel tar jeg greit 20-30 armhevinger, 4 pullups (ekte) uten å ha trent på det. Mens bein, som jeg før trente 3 ganger i uka... Ok, er vel sterk, men rett som en strek : (

Føler meg ikke spesielt svakere i beina enn overkroppen, men får liksom ikke formet dem. Nå har jo jeg den type kropp som alltid har lagret ting rundt hoftene og ikke magen, så det er vel kanskje derfor det tar evigheter :unsure:

Annonse

Feks lavrep og tunge vekter på bøy..og så 4x15 på resten av beinøvelsene. Kjøre bein knallhardt!

Det kan prøves, ja :)

Eventuelt: Ettersom jeg kjører to-splitt, vil det være hensiktsmessig å ha f.eks tung-tung-lett-lett? Da vil det jo bli høyrep på den lette dagen.

Og dersom jeg får til en bonusdag med trening når jeg har overskudd til det, legge inn en liten beinøkt ekstra? Eller beveger jeg meg da over i too much of a good thing...osv?

Jeg har faktisk det stikk motsatte, jeg ser resultater i overkropp men syns bena nesten går for fort.

Først for 7 uker siden begynte på ett skikkelig splitt program (har trent fullprogramm før dette), der jeg kjører baseøvelser (knebøy, mark, benk osv) på ganske lav repetisjon. Og mer isolert med høyere reps.

Beindagen ser slik ut:

Knebøy 5x5 (var på 55 kilo max med ett sett, er nå på 65 kilo 5 sett)

Beinpress 2x10 (var på 60 kilo, nå 82.5. men klarer nok en del mer før stanging)

Utfall i smith 2x10

Strake mark 5x10

Lårcurls 2x10

Legger tar jeg med stående tåhev 3x10-15

Du kan jo igrunn kjøre bein 6 dager i uken, men då må jo litt sunn fornuft inn i bildet og då :p

Hehe, det er klart, men jeg bør vel trene såpass tungt innimellom at bein 6 dager i uken ikke er å trakte etter ;)

Men en lett og en tung dag på bein + en "morodag" hvis formen er god, med favorittøvelser tilpasset dagsformen, kunne vel vært ok. Bein/rumpe er blant favorittene mine å trene - det synes bare ikke :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...