Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år, 177 cm og 67 kg, nokså slank med muskler som kommer seg. Trener styrke 3-4 ganger i uken og lett kardio eller kortintervaller 1-3 ganger i uken og spiser sunt. Jeg trener bein og rumpe via knebøy, markløft, hiptrust og revers hypers og bruker rumblerroller. Likevel har jeg cellulitter rett under rumpa..

Noen som har tips til hvordan fjerne disse, samt hvordan forebygge? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21577-hvordan-fjerne-cellulitter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er massør og har hatt masse kurs innenfor masse typer massasje ,lymfedrenering og celulittbehandling. Jeg kan godt gi deg masse tips hvis du vil:) Cellulitter vil så og si alltid være der for de som har det,men når fettprosenten blir lavere så vil de ikke vises så godt...altså mer fett under huden vil presse celulittene frem mot overhuden;) Men du kan gjøre mye for å gjøre huden finere ergo celulittene mindre synlige:)

Hvordan vil lymfedrenering fjerne cellulitter?
ikke fjerne men gjøre huden penere,jevnere og gi bedre blodtilførsel slik at de ikke vises så godt ;) Mye av grunnen til cellulitter er jo også dårlig blodsirkulasjon i de områdene,men å påstå at dette vil fjerne de blir litt drøyt da cellulitter er fettceller som er vokst seg større og vil ha vann og avfallsstoffer i seg i tillegg...for å forklare det på en litt dum måte:P mer fett vil jo gjøre fettceller større ergo større cellulitter..men i tillegg dårlig blodgjennomstrømming vil gjøre slik at slaggstoffer ikke fjernes så lett på disse områdene også. Men selve lymfedreneringen vil mest drenere kroppen for vann/ødem.

Annonse

Tror du må forklare meg konseptet lymfedrenering her :p
Altså lymfedrenasje er et begrep for å tømme lymfekjærtlene for lymfevæske.

Lymfe - Wikipedia

Ødem er jo et kjent begrep og det er da...enkelt og greit når man er skikkelig hoven,gjerne litt mer dramatisk enn litt sokkemerker:P

Lymfedrenering kan bidra til å redusere væske i kroppen med andre ord:) mye væske i kroppen kan også ligne på celulitter om det er virkelig ille,ødem osv..da oppstår klumpete hud og hevelser.

Joda, joda :p

Veit hva lymfer er... Men usikker på hvordan du drenerer dem :p

Du stimulerer dem,og masserer enten i sirkler eller gjerne helst oppover vertikalt mot hjertet blant annet...med enten en maskin med sugekopper eller med gammeldagse kinesisk kopper med vakuum eller de man setter fyr på..så drar man da disse oppover huden fra de stedene lymfene befinner seg...ja jeg synes det er vanskelig å forsklare,eheh...lettere å vise:)

Var bare ganske sikker på at lymfesystemet allerede hadde en høy omløpshastighet, og at massasje ikke ville øke hastigheten noe dramatisk og iallefall ikke vesentlig mer enn for eksempel generell bevegelse sånn som det å gå :p

Var bare interessert i å forstå prosessene :)

Jeg er massør og har hatt masse kurs innenfor masse typer massasje ,lymfedrenering og celulittbehandling. Jeg kan godt gi deg masse tips hvis du vil:) Cellulitter vil så og si alltid være der for de som har det,men når fettprosenten blir lavere så vil de ikke vises så godt...altså mer fett under huden vil presse celulittene frem mot overhuden;) Men du kan gjøre mye for å gjøre huden finere ergo celulittene mindre synlige:)

Tar imot alle tips med et stort :)

Var bare ganske sikker på at lymfesystemet allerede hadde en høy omløpshastighet, og at massasje ikke ville øke hastigheten noe dramatisk og iallefall ikke vesentlig mer enn for eksempel generell bevegelse sånn som det å gå :p

Var bare interessert i å forstå prosessene :)

Jo noe må det øke på for ellers hadde ikke fysio brukt det som behandling for å drenere feks bryst/arm hos en kreftpasient som har fjernet brystet og lymfeknutene under armen osv:)

Annonse

Det er vel noe helt annet når lymfeknutene er fjernet, eller ikke-fungerende på et eller annet vis.

Lymfødem - NHI.no - Norsk Helseinformatikk

For folk som har fungerende lymfer er det vel begrenset hvor mye dette kan hjepe?

Cellulitter er vel ikke noe annet enn underhudsfett. Kvinner har mer underhudsfett enn menn, og derfor oftere synlige cellulitter. Ikke verre enn det. Forstår at det kan være sjenerende dersom man har mye, men litt (f.eks når huden blir presset sammen) har vel så og si alle kvinner.

Det er vel noe helt annet når lymfeknutene er fjernet, eller ikke-fungerende på et eller annet vis.

Lymfødem - NHI.no - Norsk Helseinformatikk

For folk som har fungerende lymfer er det vel begrenset hvor mye dette kan hjepe?

Cellulitter er vel ikke noe annet enn underhudsfett. Kvinner har mer underhudsfett enn menn, og derfor oftere synlige cellulitter. Ikke verre enn det. Forstår at det kan være sjenerende dersom man har mye, men litt (f.eks når huden blir presset sammen) har vel så og si alle kvinner.

Ja du har helt rett:) Veldig begrenset hvor dramatiske forandringer man får ,men over tid har jeg selv merket det godt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...