Gå til innhold

trene 3 dager uka


puma

Anbefalte innlegg

har trent 4 dager uka 2 mnd tid. Nettopp starta nytt program. PT vil jeg skal trene styrke helkropp 2 dager uka og 1 dag intervall cardio.

synes det nye programmet virker litt "pinglete" ?! jeg vil gjerne ha resultater og trene hardt.

det nye programmet er fullkropp, repetisjonene er gått ned fra 5 repetisjoner til 2-3 .

redd det blir for lite trening rett og slett. (bare 2 dager uka med styrke liksom)

noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo trene styrke 3-4 ganger i uken og cardio enten etter styrketreningen eller på andre dager i uken om du syns det blir for lite. Vet ikke hva slags utgangspunkt du har? Kjønn, alder, vekt, høyde, treningserfaring, treningsmål?

Edit: Så at du rettet opp i misforståelsen der. Her er en oversikt over reps antall:

  • Styrke: 1-12 repetisjoner
  • Muskelvekst: 6-15 repetisjoner
  • Muskulær utholdenhet: 12-30 repetisjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som har peiling. antagelig mye mer enn meg. men jeg er enig med deg. men nå vet jeg ikke åssen det programmet ser ut, ikke hva du vil oppnå, og lignende.

men om du har kjørt 4 splitt, og vil konsentrere deg om styrke, så er jo helkrops og interval cardio tull :)

Og, om du vil trene flere dager i uka, så kan du jo foreslå 3 splitt pluss interval for PT'n din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hvordan er programmet satt opp?Jo mer detaljert du forteller, jo mer hjelp kan vi gi. Fordelen med færre reps er jo at du blir sterkere fortere, trener du tungt nok klarer du fint å få fremgang på to ganger i uka. Men vi må som sagt vite programmet, gjerne og annet snacks som høyde/vekt/ hva løfter du i de tre store nå? Hvilke mål har du?

EDIT; fra fem serier til tre ja, det blir noe helt annet. Fullkropp er veien å gå, selv synes jeg 5x10-12 høres ALT for mye ut, med mindre det bare er ... tulleøvelser eller småvekter det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du poste programmet også?

For meg så var dette litt merkelig hvertfall, så er itt interessert i se hva PTen har satt opp...

Etter ca 2 måneder med trening begynte jeg med 5 x 5, dette går ut på 4 dager i uken og jeg har fått bedre resultater enn jeg forventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo trene styrke 3-4 ganger i uken og cardio enten etter styrketreningen eller på andre dager i uken om du syns det blir for lite.

Vet ikke hva slags utgangspunkt du har? Kjønn, alder, vekt, høyde, treningserfaring, treningsmål?

Edit: Så at du rettet opp i misforståelsen der. Her er en oversikt over reps antall:

  • Styrke: 1-12 repetisjoner
  • Muskelvekst: 6-15 repetisjoner
  • Muskulær utholdenhet: 12-30 repetisjoner

Vil du ikke heller si at for å få maks styrke "vekst", så bør du begrense deg til 1-6 reps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke heller si at for å få maks styrke "vekst", så bør du begrense deg til 1-6 reps?

Nå kopierte jeg fra "styrketrening for nybegynnere" her fra fitnessbloggen. Personlig kjører jeg som oftest 6-8x3 (skrur ned det som trengs for å øke vektene, spesielt i baseøvelser hver uke) og det har gitt meg supre resultater, men alt som funker for meg funker kanskje ikke for alle. Den jeg postet er vel en generell pekepinn på hvor mange reps du bør holde deg til utifra målsetning. Hvis man vil ha styrke og muskelvekst (men nå vet vi jo ikke målet til trådstarter) er det jo fint å kombinere 1-12 og 6-15 og legge seg midt på, som for eksempel 6-10 reps sånn som jeg ser det.

PS: Utifra erfaring klarer jeg å løfte tyngre på 8 enn på 12 og tyngre igjen på 4 enn 8 (men personlig føler jeg treningen går litt raskt over på 4 reps).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok her er mitt nye styrke program ! 2 dager uka !

knebøy : 2 X 20 kg

splitt : 2 X 4 kg

hip trust: 2 X 10 kg

apparat for rygg : 3 X 60 lb ( aner ikke hva apparatet heter. )

pullups 2 X 90 lb

skråbenk : 3 X 5 kg

opptrekk kabel : 2 X 30 kg

tricepspress kabel : 2 X 50 KG

sideplanke 3 X 20 sekunder.

håper dere forstår Ib . det er det som står på maskinene :whistle:

jeg er jente . 66 kg , 172 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...