Gå til innhold

Hjelp til gode proteinkilder?!?!


Stitluss

Anbefalte innlegg

Da har jeg sittet og lest og regnet og kommet frem til følgende mål ifm kosthold:

170g protein

150g karbohydrater

30g fett

1700kcal daglig inntak

Ser at det kommer til å bli vanskelig å spise så mye proteiner. Er det noen som har noen gode proteinkilder jeg kan inkludere i matplanen?

Spiser allerede mye cottage cheese, kesam, egg, kylling/kalkum, laks =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Da har jeg sittet og lest og regnet og kommet frem til følgende mål ifm kosthold:

170g protein

150g karbohydrater

30g fett

1700kcal daglig inntak

Ser at det kommer til å bli vanskelig å spise så mye proteiner. Er det noen som har noen gode proteinkilder jeg kan inkludere i matplanen?

Spiser allerede mye cottage cheese, kesam, egg, kylling/kalkum, laks =)

Slik jeg har forstått det så anbefales det at man inntar minst 1g fett per kilo kroppsvekt, så du burde kanskje justere andelen fett i dietten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stitluss, å regne makrofordeling etter prosent av energiinntak fungerer sjelden, da det vil medføre at en person med et høyt kaloriinntak, la oss si 4000kcal, og 40% protein inntar enorme mengder protein i forhold til en person som spiser 2000kcal og inntar 40% protein.

Du trenger ikke nødvendigvis så mye protein som du spiser nå. Tenk heller at du skal få i deg 2g protein per kg kroppsvekt, minimum 1g fett per kg kroppsvekt, og deretter kan du fordele karbohydrater og fett ettersom hva du trives med.

Men din høyde og vekt hadde hjulpet for å kunne hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stitluss, å regne makrofordeling etter prosent av energiinntak fungerer sjelden, da det vil medføre at en person med et høyt kaloriinntak, la oss si 4000kcal, og 40% protein inntar enorme mengder protein i forhold til en person som spiser 2000kcal og inntar 40% protein.

Du trenger ikke nødvendigvis så mye protein som du spiser nå. Tenk heller at du skal få i deg 2g protein per kg kroppsvekt, minimum 1g fett per kg kroppsvekt, og deretter kan du fordele karbohydrater og fett ettersom hva du trives med.

Men din høyde og vekt hadde hjulpet for å kunne hjelpe deg :)

Er 168 høy og veier 75kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...