Gå til innhold

Nytt styrkeløftbelte, leverspenne eller hurtigspenne?


Oddis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du liker å ha beltet like stramt på alle øvelser er lever flott, men jeg angrer litt på at jeg kjøpte det. Kommer til å kjøpe Wahlander's med hurtigspenne når lommeboka gir tillatelse til det.

Ja, det var akkurat det da. Strammer nok ikke like hardt i alle øvelsene og kjører gjerne litt løsere når jeg repper enn når jeg makser også. Virker greit med lever å bare kunne spenne opp og la det henge løst mellom settene, men på den andre siden er det jo veldig fort gjort å ta på seg et med hurtigspenne uansett.

Kanskje det tryggeste er å gå for et med hurtigspenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var akkurat det da. Strammer nok ikke like hardt i alle øvelsene og kjører gjerne litt løsere når jeg repper enn når jeg makser også. Virker greit med lever å bare kunne spenne opp og la det henge løst mellom settene, men på den andre siden er det jo veldig fort gjort å ta på seg et med hurtigspenne uansett.

Kanskje det tryggeste er å gå for et med hurtigspenne.

Da ville jeg gått for hurtigspenne, og Wahlanderbeltene er helt konge. I tillegg kan du inngravere "Oddis" bakpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaringer fra begge typer spenner hva som er best? Fordeler og ulemper med begge?

Står litt mellom disse:

http://www.maxrep.no/index.php?main_page=product_info&cPath=8_38&products_id=73

http://www.maxrep.no/index.php?main_page=product_info&cPath=8_30&products_id=60

Jeg har et slikt belte fra Titan til benkpress:

toro-bench-belt-4-inch.jpg

Og jeg er veldig fornøyd med dette. Når man har benkskjorta på, er man jo litt bevegelseshemmet, og da er det greit med et belte som er enkelt å stramme. Er jo bare å sprette opp spenna mellom løftene, og det går derfor raskt å justere. Det tillater meg også å ligge med noe mer spenn da det er smalere bak.

I knebøy og markløft bruker jeg et helsort Wahlander-belte som du har posta link til. Dette fungerer utmerket til sitt bruk, men til benkpress blir det for bredt for min smak. Dette henger sammen med at jeg har en relativt kort rygg, og derfor ikke får maksimalt spenn med belte som er bredt bak. Den typen spenne er også grei å bruke når man ikke er like bevegelseshemmet som man er med benkskjorte på.

object?finnkode=40953351object?finnkode=40953351object?finnkode=40953351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...