Gå til innhold

Snodig smerte mellom hofte og korsrygg


T-bone_84

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har slitt i det siste med en litt rart smerte som skyter inn mellom ytre hofteparti og inn mellom korsryggen.

Jeg kjenner det som regel bare ved knebøy og markløft. Tror helt ærlig at det har kommet av knebøy og ikke markløft ettersom jeg synes å huske smertene først ved dype knebøy. Men det er bare spekulering.

Er det noen som har opplevd lignende? Burde man bare ta en god pause da, eller hva er normal framgangsmåte for å bli kvitt driten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mye. Muskel, sene eller ledd.

Alt ifra til at du ikke er så myk til at du ikke varmer opp godt nok eller at du trener med for mye vekter kan være årsaken.

Muskelstrekk kanskje?

Du kan jo prøve å gå ned litt i vekter og gjøre samme øvelser, og se hva som skjer.

Dersom problemet vedvarer, så burde du få noen til å se på om du har riktig teknikk.

Om ikke det hjelper, så kan det godt være at problemet ligger i en muskel, ledd eller sene.

Ryggen skal alltid være strammet og rett, se rett fram hele tiden (nakke og rygge stabilitet)

Føttene skal alltid ha full kontakt med bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slike smerter langt ned på korsryggen på høyre og venstre side nesten på linje med der rumpa starter, og til meg var det at jeg fikk tilt i ryggen under knebøy og at jeg ikke var klar over dette(fikk ikke vondt mens jeg trente, bare etter ,når jeg satt osv) så jeg fortsatt med knebøy 3ggr i uka med ræva teknik og hadde kommet til 75kgs belastning før det gikk opp et lys for meg. Hadde da så vondt i ryggen at jeg slutta å trene helt, og da ble det værre, klarte ikke sitte og hvis jeg skulle bøye overkroppen framover bare noen grader måtte jeg støtte meg opp med hendene mine for korsryggen klarte ikke å holde meg opp.

Etter hvert begynte jeg på øvelser som rygghev for å trene opp ryggen, og utfall istede for knebøy siden det ikke utsetter ryggen så mye. Og nå er jeg helt fin igjen;) men går det for lang tid mellom treningsøktene får jeg vondt igjen..

Veit ikke om det er samma greia til deg, men hvis du får vondt av å gjøre en øvelse så burde du se på teknikken din, eller prøve å finne ut om du har et "svakt ledd" som du kan trene opp. Men hvis du veit du har god teknikk så har jeg ikke peiling på hva det kan være, tenkte bare jeg skulle dele min erfaring siden jeg følte smertene du beskrev og øvelsene som ga de, var lik det jeg opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kunne lagt ut en video eller 2 når du utfører knebøy så hadde det vært lettere å komme med innspill.

Kan huske at jeg selv slet med et strekk i hoften/låret, men det var da jeg startet min min trening. Null bøyelig eller tøyelig var jeg, og jeg brukte litt tunge vekter, som jeg selv følte jeg mestret, men ikke hoftene mine. Så da må man ned noen kg og trene opp alt med mindre vekter, og det funket bra det. Driver ennå å pusser på teknikken min.

Det som er morro er at du som baby hadde ''knebøy'' teknikken allerede da finpusset. Men etterhvert som du vokser, så blir du mer stiv og støl, og det du klarte av bevegeligheter som barn, kan nå være vanskelig eller en umulig sak.

post-19629-14440941347842_thumb.jpg

Slik som denne babyen sitter på huk, er akkurat slik du skal utføre en riktig knebøy når du er i bunnstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...