Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som er 162 høy og veier 73 kg. Målet er å gå ned 10 kg. Jeg er relativt kraftig bygget. I følge kalkulatorne på facebook er mitt estimerte energiforbruk 1967 kcal. Jeg driver ikke med hardtrening, da jeg i perioder er mye utmattet og gir opp om jeg setter for høye mål ifht trening. Men jeg har lagt meg en vane om å hver morgen gå 20min tur før frokost, drikker generelt rikelig med vann, tar enkle øvelser som planken og utfall hver dag, og har generelt mest fokus på å bevege meg mer enn vanlig. gå mere turer ukentlig, ta trappa istedet for heisen osv. Jeg spiller og fotball en gang i uka.

Jeg har nå i 3 uker lagt om kostholdet mitt totalt. Jeg har gått fra å kunne spise opptil 3 sjokolader daglig, spise sjeldent, men store måltider og generelt mye bensinstasjonmat, til å kutte totalt ut godteri, minke kaloriinntaket, spiser 5 ganger om dagen og mye sunnere. Spiser kun miniknekkebrød og spesialbrød med lite karbo og kalorier, dog så sjeldent som mulig, spiser en god del kylling og kalkun, endel egg og mye grønnsaker. Får også jevnlig i meg litt avokado og laks etc. Bruker og allevo sjoko shake og f.eks ett eple som mellommåltid når jeg er på farten. I tillegg får jeg i meg udos choice hver dag og 2 kapsler med spirulina.

Og som sakt beveger jeg meg mere jevnlig enn før. Jeg har nå de to siste ukene ligget på ett kaloriinntak på rundt ca 1300 pr dag, første uka jeg var flink talte jeg ikke kalorier, men spiste mye sunnere enn før, og mindre enn vanlig.

Jeg har både målt meg, og veid meg jevnlig. nå, 3 uker etter jeg har lagt om livsstilen ganske mye, veier jeg altså på en prikk det samme som for 3 uker siden. I perioder har jeg faktisk veid mer, tiltross for at jeg har veid meg på samme tid. Og magemålet mitt har gått OPP. Hvordan er dette mulig? Hva gjør jeg feil? Jeg føler jeg har vært så flink disse ukene, men at jeg får null belønning for det. Og ønsker så inderlig å gå ned.

Jeg har også tidligere trent både styrke og kondisjon opptil 3-5 ganger i uka. Og spiste da svært proteinrik mat med større matposjoner enn nå, enda mere kjøtt osv. Og det samme skjedde da og. jeg gikk ikke ned noenting(akkurat da kunne det hende jeg bygget muskler, men jeg trener for lite nå til å gjøre det). Og etter en to måneders tid, gav jeg opp, fordi jeg ikke så noe resultater... Nå e rjeg såpass overvektig at jeg ikke kan gi opp. Men det hadde vært kjekt med belønning i form av å gå ned, eller minske i cm rundt mage, lår eller rompe. Alle innspill og forslag mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21203-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 uker er ikke all verden, ville ha gitt det litt mer tid var jeg deg. Du kan være oppblåst pga menstrasjon f.eks.

Eventuelt legg inn litt mer trening de dagene du føler at du har overskudd til det.

Sikker på at du logger alt du får i deg i løpet av en dag? smør, juice, stekeolje osv?

Ta en titt på denne artikkelen, se om den kan hjelpe Derfor går du ikke ned i vekt på kaloriunderskudd - Fitnessbloggen

Forstår at det er kjedelig å ikke se noen forandringer, men det kommer nok. Lykke til :)

Hei og takk for svar! Ja jeg har loggført alt. Har og hatt fokus på å bevisst koke eller ta mat i ovnen, og så smør blir det lite av. Har og kuttet ut sauser. Drikker kun vann, og har redusert inntak av frukt til ett minimum. Så har fått med meg alt ja. Noen dager har jeg nok også ligget på 1200 kcal i matinntak. Og utifra hva jeg har lest osv, så burde jeg ha gått ned. Så er bare nysgjerrig på hvorfor det ikke skjer. Føler jeg har gjort såpass store nedringer i kostholdet både i hva jeg putter i meg, og ikke minst hvor mye, at jeg ikke helt henger med...

Takk for link. Har lest den, men ble likevel ikke klokere. Men ble pga den inspirert til å skrive ett innlegg her :)

Desverre så tar ting litt tid. :shifty: Prøv å holde et fornuftig kosthold så skal du se at ting bedrer seg, men å trene med noe høyere belastning/intensitet lønner seg hvis en har dårlig tid. ( noe alle har når det kommer til å bli tynnere )

Takk for innspill:) Ja, jeg forstår det nok lønner seg. Hva ville du sakt var litt høyere intensitet/belastning? Kom gjerne med eksempel. Målet er å legge til 2 økter med jogging i uka, hvor jeg har lett jogg, litt gåing og intervaller på 25 min. (noe jeg gjorde de første to ukene, men denne uka har det ikke blitt tid, så da ha rjeg heller passet matinntaket).

Hvis du ikke har lyst til å hive deg på styrketrening så blir det intervaller som trolig kommer til å hjelpe deg mest. Er sikker mange som kan mye om intervall trening her inne og er trolig mange poster ute å går :) Har selv ingen peiling på dette så der kan jeg ikkje hjelpe deg så mye :p Har gått ned i vekt to ganger i min tid, og opp i vekt en gang ( altså med vilje ). Lavkarbo og kardio var det jeg brukte første gangen. Andre gangen kjørte jeg min beryktede havregryns diett (kan ikkje utale meg om denne her inne) og nå som jeg har " bulket" meg opp fra 60 til 80 kilo har jeg stapa meg med så mye mat jeg klarer. kroppsvekt x 45 type prinsipp. Prøv litt forskjellig og finn ut hva som gir deg best effekt! :)

Annonse

Hvis du ikke har lyst til å hive deg på styrketrening så blir det intervaller som trolig kommer til å hjelpe deg mest. Er sikker mange som kan mye om intervall trening her inne og er trolig mange poster ute å går :) Har selv ingen peiling på dette så der kan jeg ikkje hjelpe deg så mye :p Har gått ned i vekt to ganger i min tid, og opp i vekt en gang ( altså med vilje ). Lavkarbo og kardio var det jeg brukte første gangen. Andre gangen kjørte jeg min beryktede havregryns diett (kan ikkje utale meg om denne her inne) og nå som jeg har " bulket" meg opp fra 60 til 80 kilo har jeg stapa meg med så mye mat jeg klarer. kroppsvekt x 45 type prinsipp. Prøv litt forskjellig og finn ut hva som gir deg best effekt! :)

hehe, nå ble jeg nysgjerrig på havregrøtdietten:P Har hivd meg på styrketrening før, og får alltid motivasjonsproblemer, så har nå bestemt meg for å kun bruke naturen og sette realistiske mål så jeg holder ut og kan finne en jevn rytme:) Derimot er jeg villig til å sette meg kortsiktige mål i form av at hvis jeg gjør så og så mye i løpet av en uke, og spiser det og det, så vil jeg kunne se resultater etter så og så lang tid. Men jeg trodde jeg på ett vis hadde funnet en fin formel som faktisk ville gjøre at jeg gikk ned litt, but Noo. Jeg forstod det slik at sålenge jeg spiste riktige råvarer, og rktig mengde pr dag, altså underskudd, så ville jeg kunne gå ned bare ved hjelp av kosten. Så jeg håper fortsatt på enda flere innspill!

Så noen som nevnte intervaller. Er veldig glad i gerilja-intervaller, da spurter du alt du kan i 20 sek, hopper av (hvile) i 10 sek og gjentar dette 8-16 ganger, alt utifra hvor mye du orker. Du må varme rolig opp i 5-10 min og trappe ned rolig i 5-10 min, men dette tar veldig kort tid og er lett å motivere seg til for hver intervall er ikke så lang :)

Du spiser altfor lite. 1300 kcal er ikke nok til å holde kroppen din oppe og organene dine til å fungere ordentlig. Over tid er dette farlig, og kroppen holder igjen på fettet for å klare å holde seg oppe. Din BMR ligger på ca 1500 kcal, og man skal aldri gå under dette. Matvareguiden. BMR kalkulator . I repeat, det er farlig over tid. Spis mer. Legg deg på minst 2000 kcal, så skal du se det skjer ting ;) Nå vet jeg ikke hvor ofte og hardt du trener, men det burde ikke være så ille med 2000.

Prøvd deg på slik periodisk faste gnu som er så i vinden nå om dagen da? :smug: 73 kilo e jo ikkje så hakkande gale hvis du e litt brei over skuldrene heller da ;)

Enste jeg prøvde meg på var å ta en uke med allevo shake for å liksom få en kick start. men etter 3 dager gav jeg opp fordi jeg ble så slapp. Så jeg følte at min stakkars kroppp trengte mere næring, så da fikk den det:) jeg er villig til å ofre ting for å gå ned, men føler det må være en ok balansegang bare.

Så noen som nevnte intervaller. Er veldig glad i gerilja-intervaller, da spurter du alt du kan i 20 sek, hopper av (hvile) i 10 sek og gjentar dette 8-16 ganger, alt utifra hvor mye du orker. Du må varme rolig opp i 5-10 min og trappe ned rolig i 5-10 min, men dette tar veldig kort tid og er lett å motivere seg til for hver intervall er ikke så lang :)

Takk for tips! Ja, jeg syns og intervaller er mye morsommere enn å jogge. Så tror jeg får lege inn ett par slike i uka.

Du spiser altfor lite. 1300 kcal er ikke nok til å holde kroppen din oppe og organene dine til å fungere ordentlig. Over tid er dette farlig, og kroppen holder igjen på fettet for å klare å holde seg oppe. Din BMR ligger på ca 1500 kcal, og man skal aldri gå under dette. Matvareguiden. BMR kalkulator . I repeat, det er farlig over tid. Spis mer. Legg deg på minst 2000 kcal, så skal du se det skjer ting ;) Nå vet jeg ikke hvor ofte og hardt du trener, men det burde ikke være så ille med 2000.

Tusen takk for at du sa dette. Det er dette jeg i grunn har mistenkt. Har lest at jeg må passe på å ikke spise for lite, for da forsvinner musklene mine istedet for fettet mitt. Er det slik å forstå?

Jeg trener veldig lite. Fordi jeg i perioder kan være utmattet, så har da tenkt å ha fokus på å bevege meg generelt mer enn vanlig i form av lengre og jevnlige turer, og enkle styrkeøvelser hjemme. Men det er ikke mye. Jeg har prøvd å slanke meg veldig mange ganger de siste årene, og jeg har alltid gitt opp. Så jeg har denne gangen skiftet taktikk. Altså spise mindre, men sunt, og ikke sette meg urimelige mål ifht trening, men at jeg setter meg mål, men at de er realistiske ifht hva jeg både har tid og ork til (istedet for å kjøre på hardt i en måned slik jeg pleier, og gi opp fordi jeg blir drittlei).

Så utifra at jeg trener lite, så er vel 2000 kalorier i overkant? Men 1500 mere passelig? og heller de dagene jeg er i mere aktivitet så spiser jeg mere?

Det skal jo være mulig å spise seg slank. Så jeg skulle gjerne visst hvordan jeg skal få det til. For hittill har det jo ikke skjedd noenting. Vanligvis pleie rjeg å skulle trene meg slank, og har gitt blanke i vekta, men akkurat nå har jeg lagt på meg såpass mye at nå får jeg heller bygge stramme opp senere, og få vekk fettet først. Jeg må rett og slett inn i buksene mine =/ Vet alt blir bedre om jeg bare hadde kunnet trene litt hardt, men som sakt, jeg kjenner kroppen min, og hva jeg har prøvd før, og det ender alltid opp med at jeg overtrener og kroppen blir vrak. Så akkurat nå vil jeg gjøre det på en annen måte.

Men har du forslag til en plan, som du vet vil gi resultater etter f.eks to uker? altså jeg mener ikke store resultater, men noe?

Dette er det jeg egentlig har satt meg som mål av trening:

- 20 min tur hver eneste morgen før frokost

- 1 tmes tur 2 ganger i uka

- joggetur/intervall 1-2 ganger i uka

- fotballtrening 1 gang i uka

- planken om utfall helst hver dag

Og i tillegg blir som oftest flere småturer i løpet av dagen.

Ifht mat kan jeg nevne matvarer jeg spiser endel av: mager kesam, cottagecheese, eple, havregrøt, kalkunpålegg, markell i tomat, spinat, gulrøtter, brokkoli, tomat, sånne grønne bønnestenger, hvit fisk, litt laks, avokado, "spesialbrød"(men prøver å begrense til kun en gang om dagen), knekkebrød med lite kalorier med somrgel mye pålegg, ganske mye egg, kylling og allevo sjokoladeshake som mellommåltid. ++ har da generelt mye fokus på minst mulig karbo, sunt fett gjennom fisk og avokado og litt sånne frøgreier, og mest mulig proteiner.

Utifra dette. Hva bør jeg forandre på? Jeg kan gjerne kjøre en eller nazi diett i to uker, men da må jeg vite at det funker hvis jeg holder meg til den. Eller at jeg setter opp litt mere trening(men ikke mye) men og vite at det funker om jeg gjennomfører.

Forrige gang jeg skulle gå ned trente jeg hard og veldig mye styrke og spiste mye i form av protein. Målet var å gå ned i vekt og kunne se mindre ut. Men det endte da og med at vekta stod stille i over to måneder, tiltross for riktig kosthold og trening(antageligvis fordi jeg fikk strammet opp og bygget muskler), men det hjalp meg lite når jeg ville bli tynnere! jeg hadde jo ingen muskler som ville synes uansett, pga alt det overflødige fettet. så jeg vil ha fett vekk først. Og først når jeg da ser reultater vet jeg at motivasjonen for styrketrening vil øke, for å få strammet opp! Så pliiiiis kom med forslag :) Føler jeg har lest meg opp og ned på det meste i det siste, uten å egentlig ha kommet noe vei(utifra mål og vekta nå).

Annonse

2 uker er veldig kort tid, og det skjer ikke mirakler på den tiden, da vil kostholdet ha det aller meste å si i en så liten periode som 2 uker. 1500 kcal er det kroppen din trenger hver eneste dag for å fungere og opprettholde sine livsfunksjoner, og du ligger stille i senga. Reiser du deg derimot opp og går på do, lager mat, ser på TV, trenger du mer. Ja, det er veldig vanskelig, men ikke umulig å bygge muskler på underskudd, men skal du gjøre det på underskudd trenger du endel mengder med proteiner for å gi musklene nok mat.

Hvor mye trening er det snakk om da?

Det du må tenke er ikke at du skal slanke deg, du må heller forandre livsstilen til en hverdag der trening og kost blir en normal del av det. Til slutt blir det en vane, en reise, og ikke en destinasjon ;)

Å trene og trene og ikke få noe resultater er jo lite motiverende, det vet jeg alt om selv. Men det var ikke før jeg begynte med skikkelig styrketrening, moderat cardio og spise nok, riktig fordelt mat, at det skjedde noe. Hvordan er det med sultfølelsen din? Vet du hva du faktisk får i deg, av proteiner, carbs og fett? Det kan ha mye å si hvis du spiser masse karbohydrater, for karbo trigger karbo. Altså spiser du mye av det vil du ha mer fordi kroppen er vant til det. Spiser du mer proteiner er det lettere å holde sultfølelsen i sjakk fordi det metter mer.

Det med at du sier at du overtrener er jo ikke bra. Nå vet jeg ikke hvordan det er for akkurat ditt tilfelle, men det handler da å finne en gyllen middelvei. Ikke gjør alt riktig med en gang, det har ejg gjort så mange ganger og gått på smell etter smell. Ok, så fikk jeg meg et ok program jeg fulgte. Bra. Da kan jeg samtidig klare å spise noen andre matvarer jeg er glad i som jeg kan spise mer av. Små ting hele tiden, men ikke alt på en gang, det gjør at det blir for mye over tid, og du sprekker. Det blir akkurat som å nekte seg å spise godteri. Det kan godt holde i mange, mange mnd, men så sprekker du. For hva er sannsynligheten for at du klarer å holde på sånn RESTEN AV LIVET? Det er akkurat det jeg mener med å legge om til en annen livsstil litt etter litt, for du må klare å ha en livsstil DU føler deg komfortabel med og klarer å leve med år etter år ;)

Jeg kan garantere deg at hvis du skal ut å gå HVER morgen; det kommer ikke til å skje. Ikke for å ta fra deg motet, men du må tenke hva som kan være realistisk å gjennomføre. Hva som det snør og er glatt? Blåser det skikkelig dritt? Var du på fylla i går :p ? Har du sovet lite, og vil sove mer? Tror du du kommer til å klare å gjennomføre det:):)? Still deg selv noen sånne kritiske spm, og tenk over det litt. Det kan godt hende du tenker at det ejg sier nå er bare dårlige unnskyldninger, og det kan det godt være, men vi er alle menneskelige, og du kjenner deg selv best. Hvorfor ble du overtrent forrige gang, hvorfor skjedde det som skjedde? Gå litt dypere enn bare på overflaten :)

Jeg vil anbefale alle å ha noe form for styrketrening i hverdagen sin, enkelt og greit fordi muskler forbrenner mer fett, du blir sterkere, du kan forme kroppen din som du vil og du kan stramme den opp. Det fins mange andre grunner også, men dette er jo bare noen av dem ;) Også for å bevare muskelmassen selvfølgelig, noe som igjen gjør at du klarer å løpe lenger og blir sterkere i forhold til andre ting igjen. Så ikke dropp styrketreningen.

Turer er alltid bra og løping og intervaller er også bra. Et forslag fra min side kan være 2 styrkeøkter i uka, 2 turer i uka + 1 intervall som gjerne kan være etter en ene styrkeøkta. Hvis du har en fotballøkt fast i uka kan du enten ta den istedet for en tur, eller hvis du merker at du har overskudd og klarer å gjennomføre det også i tillegg, er jo det flott.

For å være ærlig er det bedre å fylle opp magen med vanlig mat framfor shakene også. Shaker kan være vel og bra, men det holder ikke på metthetsfølelsen veldig lenge. Så prøv å fyll på med ordentlig mat, det du lister opp av matvarer er jo bra :)

Karbo er ikke farlig, bare så det er sagt. Spess når du er på underskudd vil jeg si at det er viktig at du ikke tar fra kroppen mer enn den absolutt trenger, siden den er under konstant press når den skal miste mest mulig fett og minst mulig muskler.

Hvis du spiste mye forrige gang kan det godt hende at, som du sier, vekta stod helt stille, men jeg vedder på at du ble både sterkere og strammere, selv om jeg skjønner frustrasjonen din. Det er egentlig veldig enkel matte: overskudd er lik vektoppgang, underskudd er lik vektnedgang. Men du kan altså da spise for lite sånn at kroppen på en måte jobber imot deg.

Hvis det var noe jeg glemte nå får du bare spørre så skal jeg svare så godt jeg kan :)

2 uker er veldig kort tid, og det skjer ikke mirakler på den tiden, da vil kostholdet ha det aller meste å si i en så liten periode som 2 uker. 1500 kcal er det kroppen din trenger hver eneste dag for å fungere og opprettholde sine livsfunksjoner, og du ligger stille i senga. Reiser du deg derimot opp og går på do, lager mat, ser på TV, trenger du mer. Ja, det er veldig vanskelig, men ikke umulig å bygge muskler på underskudd, men skal du gjøre det på underskudd trenger du endel mengder med proteiner for å gi musklene nok mat.

Hvor mye trening er det snakk om da?

Det du må tenke er ikke at du skal slanke deg, du må heller forandre livsstilen til en hverdag der trening og kost blir en normal del av det. Til slutt blir det en vane, en reise, og ikke en destinasjon ;)

Å trene og trene og ikke få noe resultater er jo lite motiverende, det vet jeg alt om selv. Men det var ikke før jeg begynte med skikkelig styrketrening, moderat cardio og spise nok, riktig fordelt mat, at det skjedde noe. Hvordan er det med sultfølelsen din? Vet du hva du faktisk får i deg, av proteiner, carbs og fett? Det kan ha mye å si hvis du spiser masse karbohydrater, for karbo trigger karbo. Altså spiser du mye av det vil du ha mer fordi kroppen er vant til det. Spiser du mer proteiner er det lettere å holde sultfølelsen i sjakk fordi det metter mer.

Det med at du sier at du overtrener er jo ikke bra. Nå vet jeg ikke hvordan det er for akkurat ditt tilfelle, men det handler da å finne en gyllen middelvei. Ikke gjør alt riktig med en gang, det har ejg gjort så mange ganger og gått på smell etter smell. Ok, så fikk jeg meg et ok program jeg fulgte. Bra. Da kan jeg samtidig klare å spise noen andre matvarer jeg er glad i som jeg kan spise mer av. Små ting hele tiden, men ikke alt på en gang, det gjør at det blir for mye over tid, og du sprekker. Det blir akkurat som å nekte seg å spise godteri. Det kan godt holde i mange, mange mnd, men så sprekker du. For hva er sannsynligheten for at du klarer å holde på sånn RESTEN AV LIVET? Det er akkurat det jeg mener med å legge om til en annen livsstil litt etter litt, for du må klare å ha en livsstil DU føler deg komfortabel med og klarer å leve med år etter år ;)

Jeg kan garantere deg at hvis du skal ut å gå HVER morgen; det kommer ikke til å skje. Ikke for å ta fra deg motet, men du må tenke hva som kan være realistisk å gjennomføre. Hva som det snør og er glatt? Blåser det skikkelig dritt? Var du på fylla i går :p ? Har du sovet lite, og vil sove mer? Tror du du kommer til å klare å gjennomføre det:):)? Still deg selv noen sånne kritiske spm, og tenk over det litt. Det kan godt hende du tenker at det ejg sier nå er bare dårlige unnskyldninger, og det kan det godt være, men vi er alle menneskelige, og du kjenner deg selv best. Hvorfor ble du overtrent forrige gang, hvorfor skjedde det som skjedde? Gå litt dypere enn bare på overflaten :)

Jeg vil anbefale alle å ha noe form for styrketrening i hverdagen sin, enkelt og greit fordi muskler forbrenner mer fett, du blir sterkere, du kan forme kroppen din som du vil og du kan stramme den opp. Det fins mange andre grunner også, men dette er jo bare noen av dem ;) Også for å bevare muskelmassen selvfølgelig, noe som igjen gjør at du klarer å løpe lenger og blir sterkere i forhold til andre ting igjen. Så ikke dropp styrketreningen.

Turer er alltid bra og løping og intervaller er også bra. Et forslag fra min side kan være 2 styrkeøkter i uka, 2 turer i uka + 1 intervall som gjerne kan være etter en ene styrkeøkta. Hvis du har en fotballøkt fast i uka kan du enten ta den istedet for en tur, eller hvis du merker at du har overskudd og klarer å gjennomføre det også i tillegg, er jo det flott.

For å være ærlig er det bedre å fylle opp magen med vanlig mat framfor shakene også. Shaker kan være vel og bra, men det holder ikke på metthetsfølelsen veldig lenge. Så prøv å fyll på med ordentlig mat, det du lister opp av matvarer er jo bra :)

Karbo er ikke farlig, bare så det er sagt. Spess når du er på underskudd vil jeg si at det er viktig at du ikke tar fra kroppen mer enn den absolutt trenger, siden den er under konstant press når den skal miste mest mulig fett og minst mulig muskler.

Hvis du spiste mye forrige gang kan det godt hende at, som du sier, vekta stod helt stille, men jeg vedder på at du ble både sterkere og strammere, selv om jeg skjønner frustrasjonen din. Det er egentlig veldig enkel matte: overskudd er lik vektoppgang, underskudd er lik vektnedgang. Men du kan altså da spise for lite sånn at kroppen på en måte jobber imot deg.

Hvis det var noe jeg glemte nå får du bare spørre så skal jeg svare så godt jeg kan :)

Takk for at du tar deg tid til å svare! setter pris på det! :) Ja, jeg har innsett det, at ejg må lage meg en ny livsstil, som jeg gjerne vil at skal vare. i mine "yngre" dager var jeg alltid godt trent og var aktiv uten å se på det som noen byrde. Det samme gjaldt matinntaket. det gikk av seg selv. Men i senere tid har jeg begynt å bruke mat som "kjedespising" eller trøstespising, og da blir det skummelt. Og til slutt blir det jo en vane, at man gjør det uten å tenke over at jeg faktisk nettopp har spist en godteripose og to sjokolader.

Så det å kontrollere godteriinntaket har vært detviktigste jeg nå har gjort. De siste månedene har det vært ekstremt, og i løpet av mitt liv har jeg gått mye opp og ned i vekt, men aldri vært så stor som nå. Og selvom jeg aldri har vært syltynn har jeg hatt avslappa forhold til kroppen min, og kunnet være fornøyd selv med litt mageflesk. Men akkurat nå gruer jeg meg ikke bare til bikinisesongen, men gruer meg til å bare ta på meg t skjorter. Fordi mine "baggy" t skjorter nå sitter stramt.... Så jeg føler meg så jævelig, at jeg er litt desperat etter å gå ned, så jeg hvertfall kan ha på meg en t skjorte og komme inn i buksene mine igjen. Derfor jeg "stresser" litt. Fordi det har gått opp for meg hvor mye jeg har lagt på meg, og jeg vil gjerne ut av dette her fortest mulig.

Jeg har ikke spist noe godteri eller sjokolade av noen type på disse tre ukene. Og det føles godt. Shakene jeg drikker til mellommåltid hjelper meg faktisk litt med dette søtsuget, fordi jeg rett og slett syns de smaker veldig godt ( sjokoshake med sjokolade)så jeg føler det gjør jeg får tilfredsstilt litt av søtbehovet. Angående karbo spiser jeg veldig lite av det. Har gått til innkjøp av lavkarbobrød fra helsekost, husker ikke det eksakte innholdet, men det er både lite kalorier og veldig lite karbo. Det samme med en knekkebrødtype(4g karbo pr 100 g) jeg har funnet. men jeg prøver å begrense knekkebrød/brød til 1-2 skiver pr dag maks(knekkebrødet er syltynt og mini). ellers blir det vel stort sett gjennom noen grønnsaker jeg får karbo.

Jeg føler at jeg nå har funnet en bedre vei å gå ned på enn før, som gir meg større sjangs for å holde ut. Utifra mine tidligere erfaringer har jeg skiftet taktikk. Og jeg kjenner kroppen min. Og vet at i perioder, så kommer jeg til å ikke orke å trene. Kroppen min sier totalt stopp. Og da vil jeg ha muligheten til å kontrollere "vekten" og holde den, ved hjelp av kaloriunderskudd, slik at jeg ikke lider stort ved at jeg den dagen eller uken ikke gjorde det jeg skulle ifht trening. Så jeg har velig fokus på at det skal være lystbetont den treningen jeg gjør, hvis ikke, vet jeg at jeg blir møkkalei. dette har skjedd så mange ganger at slik er det bare. Så derfor føler jeg at å gå lengre turer oftere, er ett fint mål. For det er realistisk. Å jogge synes jeg er noe av det kjedeligste i hele verden, jeg blir nesten sinna inni meg, derfor må jeg sette det til ett minimum, men synes derimot at intervaller er mere morsomt og vil derfor ha mere fokus på det. Turene på morgenen har jeg hatt i flere måneder, og blitt en innarbeidet vane alt, så den er faktisk safe. Jeg er min egen sjef og jobber somregel mest hjemmefra, så jeg kan trene akkurat når jeg vil.

Men Jeg føler fortsatt jeg trenger en kickstart for å opprettholde motivasjonen. Utifra alt jeg har lest burde jeg vel utifra hva jeg har spist og gjort de siste tre ukene hvertfall gått ned 1kg. vekta har jo ikke rikket seg ett gram. Er det fryktelig dumt om jeg fortsetter å ligge på 1300 kalorier en måned til. Jeg må rett og slett ha ett mål på f.eks en måned. Hvor jeg skal holde ut, og lage ett realistisk program som gjør at jeg vet at jeg ser noe resultater. Men jeg føler bare jeg må ha en eksakt plan. ifht både kost og trening. Når du sier to styrkeøkter i uka. hvo lenge tenker du? og det er vel kanskje best å trene hele kroppen slik jeg har forstått. Jeg har og denne gangen utelukket helsestudio, så jeg har ikke annet enn en treningsmatte, manualer, meg selv og naturen. Jeg får søke opp litt øvelser man kan gjøre hjemme. men er det noen øvelser som er ett "must" som er effektive og gode? Mage og rompe er jo alltid kjekt å få trent, men regner med at i mitt tilfelle at jeg bør bare få trent hele kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...