Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det greit å helle på med pepsi max? Leste en artikkel her tror jeg hvor det stod pepsi max inneholdt 0 kcal, som betyr at man ikke kan legge på seg av det. Jeg drikker pepsi max veldig ofte, men begynner å lure på om det holder igjen treningen min?

Og, tygger extra tyggegummi veldig ofte. Ca 1 pakke om dagen ofte. Har hørt man kan bli feit av det.. true/untrue?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20889-pepsi-max-og-extra-tyggegummi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kcals, så for vekta sin del har det ingenting å si. For tennene, derimot... Store mengder er heller ikke bra for magen, men den sier i hvert fall ifra :)

Edit: det er vel fire kalorier i en tyggis, så en pakke blir da 40kcals.

Okey, så pepsi max gjør meg ikke feitere, men kan være et hinder for at magen trekker seg innover, eller altså det blåser den opp?

Og 40 kcal er vel ikke så ille? Da skader ikke tyggegummi?

Jeg drikker pepsi max så og si hver eneste dag.. det er sikkert ikke superbraaaa, men sålenge jeg ikke blir avhengig ser jeg ikke problemet med det.

Du må se det i sammenheng med alt, 40 kcal er ikke mye, men hvis man tenker at 50 her, 100 der, 20 der, det blir litt etterhvert :p

Magen trekker seg innover, say what? Noen kan bli oppblåst av kunstig søtning, andre ikke. Det vet du best selv :)

40kcals er ikke ille, kalorier i seg selv er aldri noe negativt, men det kommer helt an på konteksten. Du blir selvsagt ikke tykk av 40kcals ekstra, men 40 her og 40 der kan fort bli en del. Om man tenker "jaja, det er jo ingenting" til f. eks en pakke tyggis, en pakke dent, en klementin, så et eple... Ja, du skjønner greia.

Skjønner hva dere mener. Jeg skal egentlig spise ca 3000 kcal hver dag, men er litt under så da er det kanskje positivt å tygge tyggis for min del.

Jeg har litt oppblåst mage, og det virker som at uansett hvor mye jeg trener så vil den fortsatt stikke ut som en ballong. Så det du sier Indiska at pepsi maxen kan være en av grunnene til at det i mitt tilfelle er sånn med magen min? Hmm, jaja. Da er det bare å kutte det ut og se om det hjelper.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...