Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har egentlig et veldig enkelt spørsmål! Jeg vil gjerne få litt mindre lår, spesielt på innsiden. Har lenge trent maksimal muskelstyrke på beina med tunge vekter og få repitisjoner. Har fått mye framgang med muskler, men det er kanskje ikke veien å gå når jeg vil oppnå slankere bein?

Burde jeg heller gå over til lettere vekter og flere repitisjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20858-maksimal-muskelstyrke-st%C3%B8rre-bein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selvfølgelig fult klar over at kostholdet er veien jeg må gå, men lurte bare på hva slags styrketrening jeg burde utføre:) Tar som regel 80 kg knebøy og 240 kg i beinpress, ikke så mye å skryte av menmen..

Ingen grunn til å kjøre med lette vekter og mange reps. Gir ingen fremgang i styrke, og med mindre du er ute etter muskelkondisjon, finnes det ingen grunn til å gjøre det. Men du burde jo variere på en eller annen måte. Noen uker med høyere reps, opp mot 10 - 15, mot andre uker da du tar et lavt antall reps. Men det resulterer som regel i enda større muskler... :) Skal du unngå å få større ben, er det lurt å stoppe på den vekten du er på nå, og kjøre på den resten av livet. Om du ikke utfordrer musklene, vil de heller ikke respondere med å vokse mer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...