Gå til innhold

nybegynner program, hva gjør jeg feil


Amira88

Anbefalte innlegg

Begynte med dette programmet og trente f.eks beinpress tok på alt jeg klarte og tok 10x3 men på siste klarte jeg bare 5.gjorde alle øvelsene på listen

Glemte å tøye ut etterpå for jeg trente kl 7 og måtte rekke dusje før jobb.

Dagen etter var jeg ikke støl og kjente ingen ting på kroppen syns dette var rart. Har jeg gjort noe feil? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvilket program? :)

Det kan variere stort med dagsformen, ikke unormalt at folk opplever dager med dårligere resultater. er ikke sikkert du gjør noe feil, gi det litt tid så skal du se vektene fyker opp ;)

For det andre er det en myte at stølhet forteller om hvor godt du har trent :) Ikke sikkert du har gjort noe feil, det kan ha vært en generelt dårlig dag på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få i deg nok vann og karbohydrater i "god tid" før trening når du trener så tidlig. Kortisolnivået i kroppen er høyest om morningene, og det kan (såvidt jeg vet) ha noe å si for prestasjonen din i styrketrening så tidlig på dagen.

Hvis du står opp, spiser noe, drikker vann og venter litt før du stikker ned på trening, så skal det hjelpe. For meg så merkes det også at en god (rolig) oppvarming før trening hjelper på når jeg trener så tidlig. Lett aktivitet senker stressnivået, som da vil senke kortisolnivået også.

Prøv havregryn og en banan før trening. Og spis også karbohydrater rett etter trenig, det hjelper på restitusjonen.

Jeg har ingen sikre kilder på dette, men det er min oppfatning av trening om morningen basert på forskjellige artikler som tar dette opp indirekte. Det kan også godt hende at musklene dine ikke er fult restituert siden sist økt, eller dårlig kvalitet på søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min våkner på natten og står opp melon 05.00 og 6. Prøver og legge meg tidlig å få nik søvn.

Spiser 2 brødskiver og melk en time før trening etter trening banan og skyr å så lunsj to timer etter det. Trent nybegynner styrke programmet hele uka ikke litt støl en gang kun i magen.

Har gått ned 1 kilo denne uka da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette første treningen din på det programmet? Det er helt normalt å ikke bli støl når man er blitt vant med programmet.

Flere sier at det å bli støl er en reaksjon på at kroppen har gjort noe den ikke er vant med, så stølhet bør ikke være et mål i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...