Puissance Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nå er jeg ferdig med vektnedgang, selv om jeg har ca. 4 kilo for mye, men jeg gidder ikke mer nå. Jeg har lite lyst til å gå opp i vekt igjen, og noen spørsmål med tanke på det. Spørsmål: 1. Hvis jeg skal hive meg ut i dette med å spise etter kroppens behov, kan jeg da stole på at jeg ikke spiser mer enn det kroppen trenger for å holde seg på en stabil hvis jeg følger "health and fitness-konseptet" med (sunn mat) proteinkilde, fettkilde og karbohydratkilde til hvert måltid, hver gang jeg er ganske sulten? 2. Problemet mitt nå er at jeg er så sulten, hele tiden. Sikkert fordi jeg ikke får i meg nok, men jeg tør ikke lytte til kroppen før jeg vet om kroppen kjemper i mot meg, for å komme bli enda mer polstret enn tidligere, tilfelle "krise" igjen? 3. a) Nå for tiden er det litt mindre muskler i kroppen enn jeg ønsker, fordi noe av det gikk med under dietten. Burde jeg da legge meg på et lite underskudd eller overskudd for å få litt muskler tilbake uten at fettet følger med? Vil kroppen min se slankere ut fordi den fylles ut? Ikke for å avslutte frekt, men jeg tror jeg trenger et svar fra en som er kyndig på dette området, ikke en som "bare" har lest litt og tror man vet svaret. Men kom gjerne med innspill og erfaringer altså. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20750-etter-vektnedgangdiett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 This thread need some Vegard L & Asle Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20750-etter-vektnedgangdiett/#findComment-758440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maesp Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg skal ikke prøve å komme med innspill, siden jeg sitter i ganske nøyaktig samme situasjon som deg, og er rådvill selv. Skal følge nøye med på hva svarene blir her Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20750-etter-vektnedgangdiett/#findComment-758449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjovas Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Kunne skrevet denne tråden selv, så er spent på hvilke tips som kan komme her Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20750-etter-vektnedgangdiett/#findComment-758474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Vel, vet ikke hvor kyndig jeg er, men har endel erfaringer og innspill å komme med likevel, siden du ikke har fått noe svar enda: 1. Spiser du mer enn du forbrenner, går du opp i vekt, og omvendt, uavhengig om det er sunne matvarer eller 'usunne'. Men man merker jo på kroppen om den trenger mer mat, så som regel kan man si at man kan stole på sultfølelsen. 2.Du har fokusert på vektnedgang, og spist mindre mat enn du trenger. Når du da kommer på 'normalnivå' igjen og er ferdig med dietten som du sier, gjelder det å finne en gyllen middelvei for ja, veien videre. Finn din BMR og aktivitetsnivå, og prøv å legg deg på denne for å holde vekta stabil og ønsker du å bygge mer muskler, legger du deg på et lite overskudd. Hvis du går opp 0.5-1 kg i mnd burde det være bra mtp mer muskler, stort mer klarer du ikke legge på deg i muskler. Tålmodighet er nøkkelen her Du bør i utgangspunktet ikke være redd for unødvendig fettlagring hvis du ikke spiser helt unormale store mengder mat, men her kommer nok sultfølelsen inn i bildet. Ta det som en pekepinn, prøv deg litt fram hvis du syns det er vanskelig. Se på progresjon på trening, energinivået osv osv, og juster ut ifra det. Jeg vil tro du finner ut av dette temmelig fort 3. Muskler tar som kjent mindre plass enn fett, så de 4 kg du sier selv at du egentlig vil ha bort, trenger ikke være så ille likevel. Husk at kroppen har vært under press og stor påkjenning når du har gått ned i vekt, så gi den litt tid på å finne 'seg selv', som nevnt tidligere. Under dietten har du helt sikkert prøvd å holde muskelmassen ved like med styrketrening, og det er flott. Hvis du da som sagt ønsker å byge muskler, vil kroppen forme seg og du vil se mer 'fylt ut' som du kalte det Men som du sikkert har fått med deg så starter alt på kjøkkenet, og det er der 'magien' blir til. Håper jeg klarte å gi deg noen svar på det du lurte på Lykke til, uansett Puissance 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20750-etter-vektnedgangdiett/#findComment-758710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg var i dine sko for 18 måneder siden. (Nådde målet om å komme på 89.99 kg - hadde da gått ned fra 116 kg) Jeg er nå 93 kg og synes det en bra vekt for meg. Jeg økte forsiktig opp på kcal og økte karboinntaket kontrollert. Fant ganske snart et bra balansepunkt. Det viktigste for meg har vært å skifte fokus fra vektnedgang til treningsmål. Ved å trene progresjonsrettet fikk jeg en bedre fokus på helse. For meg ble løsningen å trene i et styrkeløftmiljø. Der er all trening progresjonsrettet og resultatene er svært målbare. I forhold til kosthold, så blir det en helhetlig del av det å skulle trene for å bli sterkere. Dette var MIN måte å endre livsstil på og det funket for meg. Du må finne din - men jeg tror det vil være viktig å sette et nytt fokus også for deg. Du er ferdig med vektreduksjon. Det har krevd mye. Nå - finn deg en like så krevende utfordring å gå løs på. Men den bør være progressiv og selvfølgelig omfatte en type aktivitet som du synes er gøy/interresant/givende. Tenker jeg. Puissance og LeanMachine 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20750-etter-vektnedgangdiett/#findComment-758723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puissance Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 Tusen hjertelig takk for svar! LeanMachine : Du bekrefter det jeg hele tiden har tenkt og i grunn visst. Jeg har lenge vært redd for å nå "målvekten" min fordi det byr på utfordringer jeg aldri har vært utfor før. Altså å måtte spise mer og sunt for å få en enda flottere kropp. Det viktigste er selvfølgelig ikke å få en flott kropp, men at jeg blir kjent med kroppen på nytt, og at hodet og kroppen klarer å samarbeide. Linjemannen : Flott å høre andres erfaringer! Jeg har faktisk en som fikser program for meg, og jeg vurderer nå å få satt opp et program som gradvis regulerer opp kalori og karboinntak inntil jeg er fornøyd. Lurer faktisk på om det ville vært den beste løsningen for meg akkurat nå, selv om det blir vanskeligere å varierere maten en stund. Fokuset mitt nå blir faktisk også å klare å løfte like tungt og tyngre enn jeg gjorde før dietten. Det har jeg gledet meg lenge til, men det blir jo en utfordring å skifte fokus som du nevner. LeanMachine 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20750-etter-vektnedgangdiett/#findComment-758759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.