Gå til innhold

Pasta og karbonadedeig . Hvor mye skal jeg ha ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står og skal lage middag , men innser plutselig at jeg ikke har peiling på hvor mye jeg egentlig skal spise :/ Hvor mye karbonadedeig skal jeg ha i meg f.eks ? hvor mye pasta ? grønnsaker ? .hjeeelp ! :D

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer ann på hva du vil og hva slags kosthold du ønsker. Mange bytter ut pasta med grønnsaker eller bare spiser sånn ca 30-40 gram pasta(den skal veies tørr). Er du på diett? Eller spiser du for å opprettholde vekta du har? Øke vekta?

I mitt tilfelle ville ting sett slik ut:

30 g pasta (nå tåler jeg ikke pasta, så jeg pleier å droppe den..da kan en jo ta 30 g ris eller 100-150 g potet), 200-250 g grønnsaker, 150 g karbonadedeig.

Så hva er det du ønsker med kostholdet, ned i vekt, opp i vekt, opprettholde vekt? :D

Skrevet

Hvor mange kalorier skal du ligge på pr dag?

Jeg har et rimelig lavt tall, egentlig, 1300 kcal +/- og på det "budsjettet" der hører egentlig ikke ris eller pasta hjemme for min del (jeg velger heller 100-150 gram potet fremfor 30 gram pasta liksom..hva metter best?). Jeg spiser heller mer av grønnsakene enn ris/pasta(potet er ikke grønnsak:pdet er egen kategori hos meg).

Skrevet

jeg skal ligge på ca 1900 kcal pr dag visstnok :) spiser en del pasta , men vet også at en ikke skal spise for mye , så jeg må prøve å få kontroll over matinntaket her hehe . Så du lever på 1300 kcal om dagen ? Det er vel ikke bare enkelt alltid kan jeg tenke meg . Men tanke på sammensetning av måltider :)

Annonse

Skrevet
Vanskelig å si uten å vite hva du spiser resten av dagen. Jeg vil foreslå å logge i www.diett.no om du ønsker full kontroll på inntaket ditt.

Jeg skal ligge på 1900 kcal, og spiser 2 måltider om dagen :) så en ca 950 pr måltid

Skrevet
jeg skal ligge på ca 1900 kcal pr dag visstnok :) spiser en del pasta , men vet også at en ikke skal spise for mye , så jeg må prøve å få kontroll over matinntaket her hehe . Så du lever på 1300 kcal om dagen ? Det er vel ikke bare enkelt alltid kan jeg tenke meg . Men tanke på sammensetning av måltider :)

Tja, det går egentlig greit, for å være ærlig. Jeg trodde jeg ville bli supersulten, men jeg har av og til problemer med å få i meg all maten:eek:. Grønnsakene gjør sitt ^^

Jeg dropper alt som heter pasta o.l (som nevnt), men det er hovedsaklig fordi magen min sier nei :) Jeg tåler ikke gluten :p (Eller laktose..). Hvis du loggfører ting vil du få litt mer kontroll over inntaket. Start med 1900 kcal pr dag du, ser du liten/ingen forandring kan du prøve å gå ned pittelitt..det er ikke behov for å ligge så lavt som meg, egentlig, men jeg er mett og jeg fungerer veldig greit på det tallet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...