Gå til innhold

Pasta og karbonadedeig . Hvor mye skal jeg ha ??


Eileen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer ann på hva du vil og hva slags kosthold du ønsker. Mange bytter ut pasta med grønnsaker eller bare spiser sånn ca 30-40 gram pasta(den skal veies tørr). Er du på diett? Eller spiser du for å opprettholde vekta du har? Øke vekta?

I mitt tilfelle ville ting sett slik ut:

30 g pasta (nå tåler jeg ikke pasta, så jeg pleier å droppe den..da kan en jo ta 30 g ris eller 100-150 g potet), 200-250 g grønnsaker, 150 g karbonadedeig.

Så hva er det du ønsker med kostholdet, ned i vekt, opp i vekt, opprettholde vekt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier skal du ligge på pr dag?

Jeg har et rimelig lavt tall, egentlig, 1300 kcal +/- og på det "budsjettet" der hører egentlig ikke ris eller pasta hjemme for min del (jeg velger heller 100-150 gram potet fremfor 30 gram pasta liksom..hva metter best?). Jeg spiser heller mer av grønnsakene enn ris/pasta(potet er ikke grønnsak:pdet er egen kategori hos meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ligge på ca 1900 kcal pr dag visstnok :) spiser en del pasta , men vet også at en ikke skal spise for mye , så jeg må prøve å få kontroll over matinntaket her hehe . Så du lever på 1300 kcal om dagen ? Det er vel ikke bare enkelt alltid kan jeg tenke meg . Men tanke på sammensetning av måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal ligge på ca 1900 kcal pr dag visstnok :) spiser en del pasta , men vet også at en ikke skal spise for mye , så jeg må prøve å få kontroll over matinntaket her hehe . Så du lever på 1300 kcal om dagen ? Det er vel ikke bare enkelt alltid kan jeg tenke meg . Men tanke på sammensetning av måltider :)

Tja, det går egentlig greit, for å være ærlig. Jeg trodde jeg ville bli supersulten, men jeg har av og til problemer med å få i meg all maten:eek:. Grønnsakene gjør sitt ^^

Jeg dropper alt som heter pasta o.l (som nevnt), men det er hovedsaklig fordi magen min sier nei :) Jeg tåler ikke gluten :p (Eller laktose..). Hvis du loggfører ting vil du få litt mer kontroll over inntaket. Start med 1900 kcal pr dag du, ser du liten/ingen forandring kan du prøve å gå ned pittelitt..det er ikke behov for å ligge så lavt som meg, egentlig, men jeg er mett og jeg fungerer veldig greit på det tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...