Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22år som sliter med og få bort det siste fettet på kroppen. Har en helt grei normal kropp, men vil gjerne ha vekk det siste fettet rundt magen, nedre rygg, lårene.. Spiser sunt, har cardiotrening 4-5 ganger i uken, men kommer ingen vei videre. Er ikke så glad i og trene styrke og har ikke som mål og få så mye muskler. Vil ha litt muskler og være slank. Har holdt på lenge med løping, men gir snart opp for kommer jo ingen vei videre. Kroppen min står på ett punkt der den aldri kommer seg videre. Blir frustrert, spiser jo sunt, og løper som bare det

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20521-sliter-med-de-siste-kiloene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde : 167

Vekt : 57

Spiser 5 måltider om dagen.

En vanlig dag med mat kan bestå av

Frokost: 20-30 g havregryn, 1 egg / en frukt

Lunch : Kan være en kyllingsalat eller vanilje kesam / skyr med frukt

Middag: Enten torsk og brokkoli eller kyllingfile med grønnsaker eller karbonadekjøttdeig med tacokrydder og salat.

Mellom måltid: Frukt

Kvelds: Knekkebrød og en frukt, eller vanilje kesam og frukt .... Egg ..

Går mye i det samme hver dag :p

Vet du ca. kcal inntaket ditt? Du kommer til å hate meg for at jeg sier dette: Du vil få bedre utbytte om du legger inn 2-3 styrkedager i uka, og heller jekker ned på kardioen. Du veier jo ikke så mye i forhold til høyden din, så å gå ned på vekta blir uaktuelt uansett for deg. Bygg muskler kvinne. Ikke tro på at om du trener styrke så blir du bulkete og mandig. Når du trener styrke vil du øke muskelmasse som vil stramme opp kroppen din. Du vil i det hele tatt se mye bedre ut.

Nei veit ikke kcal inntaket mitt.. Usikker på hvordan jeg gjør det? veie opp all maten min og se hvor mye kcal der er i pr. 100 g eks? Ja jeg vet, trente mye styrke før, men så flyttet jeg og datt helt ut av alt som kalles styrketrening så begynte bare med cardiotrening. Nå har jeg vært 4 mnd uten styrketrening og føler jeg ikke kan noe innenfor styrketrening lengre. :S

Annonse

Kjære vene, du er 157cm over bakken og veier kun 57 kg. Det er altfor lite.

Vi kvinner er dessverre designet slik at vi bærer litt ekstra fett rundt mage/lår/rumpe/hofter. Dette kan strammes opp med MYE styrketrening og bra kosthold.

Om du på 57kg vil slanke vekk det lille fettet du har, så blir du bare tynn og spjelete.

Tren mer, spis mer og du vil etterhvert bli awesome :)

Eg e 167.. Og ja, må vel begynne med styrketrening igjen :) Det er bare det og skal starte igjen med styrketrening og føler jeg har mista grepe på det. Syntes også det er vanskelig med kostholde, hva jeg skal spise, hvor mye jeg trenger å spise.. Derfor jeg valgte og prøve med bare cardiotrening og spise litt mindre. Men det hjalp jo svært lite. Men tar med meg rådene jeg har fått her og får prøve på nytt :p

Du har fått mange gode råd her, og en siste ting jeg vil legge til er at TTT.

TING

TAR

TID

Det er det veldig veldig veldig viktig å ha med seg i bakhodet. Ikke ta snarveier, det som kommer lett, går også lett. Det som er verdt å kjempe for, det er det som er verdt å ha :) Masse masse lykke til, og smør deg med tålmodighetskremen (y)

Annonse

Eg e 167.. Og ja, må vel begynne med styrketrening igjen :) Det er bare det og skal starte igjen med styrketrening og føler jeg har mista grepe på det. Syntes også det er vanskelig med kostholde, hva jeg skal spise, hvor mye jeg trenger å spise.. Derfor jeg valgte og prøve med bare cardiotrening og spise litt mindre. Men det hjalp jo svært lite. Men tar med meg rådene jeg har fått her og får prøve på nytt :p

Typo fra min sin side. Men du gjør et godt valg med å ta det med styrketrening og bedre kosthold :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...