Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva slags aminosyrer det er i osten på grandis, men jeg vel anta at det er greit å få proteinene sine fra flere kilder enn bare ost? Er det nok leucine f.eks? Jeg vet ikke nok om det til å gå videre med dette her, det blir bare gjetting fra min side, men vi er vel uansett enige om at grandis ikke er det beste valget ;)

Fortsetter under...

Mesteparten av proteinet i grandiosaen kommer vel fra osten. Det som er protein i "skinka" er jo kjøtt så det er jo også ok, sikkert mye kollagen da siden det er laget av MUK, men med all osten så er det ikke aminosyreprofilen jeg ville vært redd for.

Hvor har du det fra at kjøttet er laget av MUK?

Hvor har du det fra at kjøttet er laget av MUK?

Tok visst feil der, det er ikke MUK, men "pizzakjøtt" (storfekjøtt (40%), vann, soyaprotein, stivelse (bl.a. hvete), salt, krydder, konserveringsmiddel (E250)). Siden det ikke er lov å lage MUK av storfekjøtt i Norge kan det ikke være MUK nei.

Godt vi har noen grandiosa eksperter her ;)

Jeg vet ikke hva slags aminosyrer det er i osten på grandis, men jeg vel anta at det er greit å få proteinene sine fra flere kilder enn bare ost? Er det nok leucine f.eks? Jeg vet ikke nok om det til å gå videre med dette her, det blir bare gjetting fra min side, men vi er vel uansett enige om at grandis ikke er det beste valget ;)

Proteinkvaliteten i ost er høy, ellers er leucine ganske fremtredende i flerfoldige matvarer, gjerne med lavere proteinkvalitet også faktisk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...