Gå til innhold

Hvor mye proteiner etter treningsøkt?


maiine

Anbefalte innlegg

Jeg kjører tre økter i uka, hvor jeg trener hele kroppen.

Per i dag kjøper jeg bare YT etter trening, for å fylle på med proteiner og carbs.

Vurderer å bytte det ut med egen shake + eventuelt banan (nødvendig?) og lurer derfor på

hvor mange gram proteinpulver jeg må blande ut i vann etter en treningsøkt. Er 161 høy og ligger på rundt 58 kg.

Spør for å kunne regne på hvor mye jeg kommer til å bruke i mnd osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daglig kosthold er:

Frokost: en skål havregrøt med melk + kanel

Lunsj: to mellomgrove skiver brød med ost/kaviar/leverpostei

Middag: Whatever I get, prøver å bremse på poteter og pasta

Kvelds: to mellomgrove skiver eller knekkebrød

Nå skal det nevnes at jeg går på Folkehøgskole, så er ikke allverden jeg får bestemt selv i henhold til kosthold :p Men prøver å være så flink jeg kan da. Så en YT vil altså være nok? Er litt skremt av alt lavkarbopratet, så har omtrent ikke spist banan etter treninga i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig kosthold er:

Frokost: en skål havregrøt med melk + kanel

Lunsj: to mellomgrove skiver brød med ost/kaviar/leverpostei

Middag: Whatever I get, prøver å bremse på poteter og pasta

Kvelds: to mellomgrove skiver eller knekkebrød

Nå skal det nevnes at jeg går på Folkehøgskole, så er ikke allverden jeg får bestemt selv i henhold til kosthold :p Men prøver å være så flink jeg kan da. Så en YT vil altså være nok? Er litt skremt av alt lavkarbopratet, så har omtrent ikke spist banan etter treninga i det siste.

Ser ut som du har ett ganske lavt (alt er relativt) proteininntak resten av dagen, så jeg ville heller ha kjørt på med en shake. 30-40 g pulver i vann ut i fra hvor høyt proteininnholdet her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Tenker på å kjøpe det med sjokoladesmak fra proteinfabrikken, helt vanlig protein liksom. Bør jeg da spise banan/frukt i tillegg rett etter trening for å få i meg carbs også? Vet det er litt carb i akkurat den, men er det nok?

Er veldig glad i cottage cheese, så hender jeg smetter inn det og i løpet av dagen ;)

http://proteinfabrikken.no/Proteinfabrikken/Protein/Designerprotein/Whey-Tech-1000g-Sjokolade-Proteinfabrikken-11178.aspx

Er den jeg tenker på, sånn btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

diettproteinet fra proteinfabrikken, med smaken chokolate heaven..den er veldig god. Og kun 113 kcal pr scoop. Du kan jo ta en slik før trening og en etter trening feks. og, om du ikke får i deg noe proteiner til middag en dag kan det være greit å ta en en shake for å få inn litt proteiner.. Du kan også blandet cottage cheese og/eller en scoop protein inn i havregrøten om morningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 30g protein og 58g carbs da. Noen som vet hvor mye som er i en gjenommsnittlig banan? :p Eller tips til noe annet med carbs som er billig og kjapt etter trening (nei, jeg spiser ikke supercarbs på boks..)

Noen som har erfaring med multipower sitt proteinpulver? (tenker da mest på smak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 30g protein og 58g carbs da. Noen som vet hvor mye som er i en gjenommsnittlig banan? :p Eller tips til noe annet med carbs som er billig og kjapt etter trening (nei, jeg spiser ikke supercarbs på boks..)

Noen som har erfaring med multipower sitt proteinpulver? (tenker da mest på smak)

Myoprotein får mye bra kritikk ift smak. Men jeg tror det er litt sånn at enten så liker man proteinshaker, eller så liker man det ikke. For mitt vedkommende, så er det sistnevnte. Jeg har i hvert fall tilgode å finne et proteinpulver jeg liker. Myoprotein og de fleste andre proteinpulver er i milkshakekonsistens. Mens whey cooler ligner mer på "fun light"-saft...

Men som det nevnes over her, ville jeg absolutt satset på å få inn mer protein i kosten generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å gå til innkjøp av en proteinshake (f.eks whey gourmet milk chocolate fra nordic nutrition) samt inntak av karbs rett etter trening, gjerne en banan eller ett par riskaker. Du kan med fordel også få inn mer proteiner i kosten din, f.eks egg, kesam og tunfisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Myoprotein får mye bra kritikk ift smak. Men jeg tror det er litt sånn at enten så liker man proteinshaker, eller så liker man det ikke. For mitt vedkommende, så er det sistnevnte. Jeg har i hvert fall tilgode å finne et proteinpulver jeg liker. Myoprotein og de fleste andre proteinpulver er i milkshakekonsistens. Mens whey cooler ligner mer på "fun light"-saft...

Men som det nevnes over her, ville jeg absolutt satset på å få inn mer protein i kosten generelt...

Ja, det er sant :-) Har smakt proteinshake av en kamerat tidligere, han bestilte fra en side som er lagt ned nå. Men liker godt den "melete" konsistensen, har ikke noe problemer med det så lenge det ikke smaker helt forferdelig :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å gå til innkjøp av en proteinshake (f.eks whey gourmet milk chocolate fra nordic nutrition) samt inntak av karbs rett etter trening, gjerne en banan eller ett par riskaker. Du kan med fordel også få inn mer proteiner i kosten din, f.eks egg, kesam og tunfisk ;)

Skal prøve å få til det :) Går på folkehøgskole, så er ikke all verden til valgmuligheter på maten. Er mer glad i cottage cheese enn kesam, men ser poenget ditt. Spiste også en del tunfisk før, så burde vel prøve å få til mer av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...