Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk for gode tips til øvelser, de skal jeg ta med meg! :D foreløpig har jeg med sittende roing, og la med strake markløft igår.. Men angående reps og sett, er det greit og ta 10x3? Eller er det dumt over lengre tid? :huh: I forhold til å øke og bli sterkere.. Har jo økt litt allerede, men det kan jo være fordi jeg nettopp har begynt.

Takk for gode tips til øvelser, de skal jeg ta med meg! :D foreløpig har jeg med sittende roing, og la med strake markløft igår.. Men angående reps og sett, er det greit og ta 10x3? Eller er det dumt over lengre tid? :huh: I forhold til å øke og bli sterkere.. Har jo økt litt allerede, men det kan jo være fordi jeg nettopp har begynt.

Få repitisjoner og mange sett er vel det som øker styrke mest, så 5x5 kan være lurt å kjøre i perioder. Jeg har selv hatt god erfaring med 5x5 og markløft. Pullups er også geniale og klarer du ikke stricte, så kan du jo skalere med strikk eller bruke pullupsmaskin med vekt.

Annonse

Ikke glem øvelser for de interscapulære musklene. Øvelser som facepulls, overoverbøyd sidehev, omvendt flies m.m. bør med! :)

Jeg er ikke kjent med så mange øvelser, og de du nevnte der har jeg aldri prøvd før. Men det kan være greit å bli kjent med nye øvelser :)

Du burde variere med høyreps og lavreps for økning i styrke og for å ikke stagnere. Jeg liker veldig godt chins/pullups, nedtrekk, nøytralt grep + Lat rows, facepull og sittende roing for ryggen. Og enarms hantelroing og benkroing. Og markløft for nedre. Liker egentlig alle ryggøvelser jeg da. Hehe. :D (Kjører ikke alle disse i en økt, varierer fra periode til periode.) Men liker spesielt ro-øvelsene veldig godt. Skuldrene ned og bak! (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...