Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med et enormt godtesug, men jeg prøver også og gå ned i vekt.

Ligger på rundt 1500 kcal dagen til vanlig, men noen dager spiser jeg 1000 kcal fra skikkelig mat og rundt 500 kcal fra sjokolade eller chips. Spiller det noen rolle at de siste 500 ofte kommer i fra sukker og dårlig mat? Eller vil jeg gå ned i vekt selv om?

Håper på svar :)

Fortsetter under...

På et så lavt energiinntak så spiller det en ganske stor rolle hvor kaloriene kommer fra. Om du lar store deler av dagsinntaket komme fra lite næringstett mat som sjokolade og chips, så står du i ganske stor fare for å ikke få i deg nok av ulike vitaminer og mineraler. Et så lavt energiinntak setter store krav til kvaliteten på kostholdet.

Du sier at du sliter med godtesug. Har du vurdert muligheten for at du gjør dette fordi du jevnt over spiser for lite? Hvor høy og tung er du, og hvor lav og lett vil du bli?

På et så lavt energiinntak så spiller det en ganske stor rolle hvor kaloriene kommer fra. Om du lar store deler av dagsinntaket komme fra lite næringstett mat som sjokolade og chips, så står du i ganske stor fare for å ikke få i deg nok av ulike vitaminer og mineraler. Et så lavt energiinntak setter store krav til kvaliteten på kostholdet.

Du sier at du sliter med godtesug. Har du vurdert muligheten for at du gjør dette fordi du jevnt over spiser for lite? Hvor høy og tung er du, og hvor lav og lett vil du bli?

Skjønner at jeg ikke burde gjøre det til vanlig. Prøver og få i meg 1500 kcal i form av sunn mat vanligvis, sånn som kyllingfilet, egg, grovt brød, skyr, osv. Tenkte bare viss det var 1-2 dager i uken det ble gjort på en slik måte?

er 1.72 høy og veier 87 kg. vil ned til 70 kg tror jeg. Kan hende jeg spiser for lite, men er redd for at oppimot 2000 kcal blir for mye og at jeg vil gå ned så utrolig sakte da?

http://www.youtube.com/watch?v=FcM8HablpZk

I dette intervjuet forteller Layne Norton om hvorfor det ikke nødvendigvis er så lurt å gå ut for hardt når man skal ned i vekt. Absolutt verdt å høre på :)

Annonse

Du er hva du spiser. Er best for kroppen din med sunn og proteinrik mat. Prøv å hold deg til godteri og snacks i helgene. Selv sliter jeg litt med søtsug, så jeg drikker en del fun saft og kakao for å dempe det. Ordentlig kakao er faktisk sunt, siden det inneholder en del antioksidanter. Et tips, hvis du først skal spise sjokolade, spis mørk sjokolade, det inneholder fler "helsegevinster" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...