Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lenge hørt disse "kjerringrådene" som å holde en stein, trykke på området som gjør vondt eller lene seg fram og puste dypt.. :) Det sies at enkelte matvarer kan være litt trøblete, typ fett og sukker. Usikker på om dette stemmer, men kan være verdt et forsøk?

Mener du før intervaller da?

Jeg må vertfall vente i 3 timer før jeg skal ut å springe intervaller uten mat.. Men hvis jeg skal ut en litt rolig/modeat tur holder det med 1-1,5t :D

Sånn som idag, løpte jeg et løp. som var 1 mil, jeg hadde hold 7 km av 1 mil, var helt jævlig.

Har du løpt mye før? Min erfaring er at det spiller liten rolle om jeg spiser før jeg løper eller ikke, og om jeg spiser så har det ikke mye å si akkurat hva jeg spiser. Jeg slet mye med hold når jeg begynte med løping, men det forsvant etter hvert. Så fortvil ikke, det blir bedre :-)

Har du løpt mye før? Min erfaring er at det spiller liten rolle om jeg spiser før jeg løper eller ikke, og om jeg spiser så har det ikke mye å si akkurat hva jeg spiser. Jeg slet mye med hold når jeg begynte med løping, men det forsvant etter hvert. Så fortvil ikke, det blir bedre :)

Løper cirka 6 ganger i uken..

Annonse

For min del har jeg funnet ut at det bare er noe jeg må innfinne med meg :( Har prøvd det meste, alt fra å passe på når jeg spiser, løpet på tom mage og prøvd å spise forskjellig type mat. Det jeg vet gjør det verre er "flytende mat" typ grøt, suppe og kesam.

For min del har jeg funnet ut at det bare er noe jeg må innfinne med meg :( Har prøvd det meste, alt fra å passe på når jeg spiser, løpet på tom mage og prøvd å spise forskjellig type mat. Det jeg vet gjør det verre er "flytende mat" typ grøt, suppe og kesam.

kjipt at det er sånn :( takk for det tipset!

hmm, nei egentlig ikke.. På fotballtreninger får jeg ikke sånn hold som når jeg løper løp, eller løper for meg selv.

... er ikke det litt rart? Hva gjør du før fotballtrening, som du ikke gjør før du løper? Eller; hva spiser du før fotballtrening, når spiser du før fotballtrening og hvor mye? Sammenlignet med før du løper...

Annonse

Det er måten man beveger seg og puster på som gir hold slik jeg har skjønt det. At man på en måte tråkker feil idet man puster og da skjer det noe som gir hold. Jeg bruker bare å fortsette å løpe selv om det gjør skrekkelig vondt og så går det over etterhvert.

Det er måten man beveger seg og puster på som gir hold slik jeg har skjønt det. At man på en måte tråkker feil idet man puster og da skjer det noe som gir hold. Jeg bruker bare å fortsette å løpe selv om det gjør skrekkelig vondt og så går det over etterhvert.

harding!

Når du løper i fotball etc så får kroppen et mer allsidig bevegelsmønster, når du løper langt, i samme bevegelsesmønster, så vil kroppen på en eller annen måte si ifra hvis du løper med litt" uryddig trav", jeg løp i mange år og fikk lett hold, fant ut at jeg ikke fikk fjæring via ryggraden, den var rett som spett, og førte til at alle innvollene fikk unødvendig mye risting/ raske g-kraft endringer. Løsningen for meg ble en lett foroverhellning av overkroppen samtidig som jeg ikke landet med full kraft på hælen i hvert steg, men heller nærmet meg et steg ala forfotløping.

Kan du for eks få noen til å filme / observere deg mens du løper så er det lettere å finne feilkildene?

Har lest noe ang timinga på pustinga di selv. Her er min erfaring fra tiden jeg drev med løping:

Jo bedre form jeg var i, jo mindre ble hold et problem. I de 3 første månedene kunne det komme med jevne mellomrom, etterhvert som jeg kunne springe mer eller mindre i en evighet (1t+ uten problemer) oppsto aldri problemet, uansett om jeg spiste før eller ikke.

Jeg har en tendens til å puste med brystet da jeg løper. (Dette er vel ganske normalt?) Men når jeg får hold så går jeg bevisst over til å puste med magen. Presse magen utover ved hvert innpust liksom. Det hjelper for meg hvertfall :) Om dette er en placebo-effekt aner jeg ikke, men så lenge det ikke gjør vondt lenger er målet nådd :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...