Gå til innhold

Hjelp til vektnedgang!!


Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg trenger SÅRT hjelp til tips med tanke på vektnedgang, et eller annet gjør jeg virkelig feil!

LItt info: Kvinne på 28 år, vekt: 73 kg, høyde: 168 cm, jobber som sykepleier.

Måned nr 1:

Trening: 2 x styrke hver uke. I tillegg til ridning x 2 i uken+ turer med hunden min.

Den 13 februar meldte jeg meg inn i et treningstudio. Den første måneden trente jeg styrke med hjelp av apparater da jeg ikke viste om bedre, men jeg presser meg maks og svettet og sleit relativt godt!

Kostholdet: Gjorde liten endringer, dvs typisk norsk kosthold bestående av mye brødskiver til frokost og lunsj. Skeiet ut både fredaf og lørdag:oops:

Måned 2:Økte styrkeøktene til x 3 i uken+ 2 x intervall økter i uken+ ridning 2 x i uken. Altså, jeg har en fridag i uken.

Rundt 12 mars fikk jeg satt opp et styrkeprogram bestående av diverse baseøvelser (markløft, benkpress, knebøy)+ andre øvelser med frivekter i tillegg til at jeg begynte å løpe 4x 4 intervaller ved hjelp av pulsklokke. 4x 4 intervallene ser slik ut: Første drag 8.5km/t i pulssone 4.5, tre resterende 9km/t.

Kostholdet ble endret, brødskiver ble byttet til knekkebrød, lunsj ble eks salata, kun en "kosedag" i uken.

Måned 3: Begynte på RYP programmet vektnedgang. Følger styrkeprogrammet 3x i uken+ 4x4 intervaller x 2 i uken + ridning x 2 i uken. Kostholdet er endret, måltidene ser slik ut:

Frokost: 50 grams havregrynsgrøt med kanel på.

Mellom: Neve nøtter og cottage chese.

Lunsj: Salat, eller 2 knekkebrød med kokt skinke.

Middag: eks 100 gram kylling/svin/rent kjøtt med grønnsaker til tilbehør.

Etter trening: 40 gram Myoprotein

Kvelds: Et knekkebrød, eller cottage chese.

Drikke: 2 glass melk, resten vann.

De fleste ukene har det blitt til at jeg løper 3 turer i uken da jeg har fått smaken på dette.

Hva har jeg oppnådd?

Start vekt/mål 12 februar:

Vekt: 74 kg.

Magemål: 98 cm.

Midje: 80 cm

Lår: 66 cm

Overarm: 33cm

I dag:

Vekt: 73 kg