Gå til innhold

Jeanettehh

Medlemmer
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Ja, så klart skal jeg med neste år også. Vurderer også kk mila og Oslo maraton (10km) i år. Jeg var mer heldig, de 5km folka løp ut når jeg kom ned bakken. Men jeg måtte sååååå tisse så jeg løp innom toalettene. Innen jeg løp igjen så var 5km folkene kommet seg unna, og jeg fikk vann og tok igjen alle 5km folkene som gikk. Det var jo motiverende i seg selv løypen var egentlig Ok også.
  2. Neida, lei er jeg ikke. Men nå går det mot ferie, så det blir nok ikke like intensivt fremover med 3 løpeøkter i uken. Men holde det ved like i ferien, det skal (og må) jeg:). Joggingen er jeg ikke lei. Styrke derimot:confused:. Men det skyldes mest at hun jeg trente med har stoppet opp, så det er kjipt å trene styrke aleine. I tillegg har jeg særdeles liten lyst til å være inne nå som det er sommer. Men må bare komme i gang igjen, vil ikke bli dvask i formen (ikke det at jeg er stram ennå heller:p). Bør jeg fortsette med 4x4 intervaller for å bedre tiden min? Har forresten vært hos en kard
  3. Mersmak og mersmak, akkurat nå kan jeg ikke si det, småvondt i hodet,sliten i beina og gnagsår på høyre bein Men gi meg en dag så muligens:D Men jeg må nesten innrømme at jeg trur 5km er mer morsom distanse, da kan jeg presse mer på fart istedenfor å tenke på å overleve 10 km. Hadde jo lyst til å sette opp tempo, men av erfaring visste jeg at jeg måtte holde igjen for å komme meg igjennom runde 2 !
  4. Life iFORM Oslo - 10 km Jeanette Hårstad Tid: 1:13:52 Min/km: 7:23 Km/t: 8,12 I FORM-løpet 2013 | I FORM Whohoooooooo!!!! Ferdig og vel fornøyd, ikke sist og vel gjennomført slik målet var Morsomt løp, men sabla varmt og høy luftfuktighet, i tillegg var det faktisk en del oppoverbakker her og der! Moro moro. Løp samme runde x2, og når jeg var ferdig med første runde hadde nettopp 5km begynt, og jeg så jo da at de var litt mer i min liga i forhold til fart For fy søren som det var fart i den 10 km gjengen:p Jeg har jo tross alt bare jogget i 3 mnd, så 10 km løp var litt hårete mål føl
  5. Whohoo...i dag hadde jeg en joggetur på 10 km. Med noe gåing inkludert, dvs jeg gikk raskt som oppvarming og nedkjøling og måtte gå de tyngste bakkene. Men det ble nok iallfall 8km jogging til sammen. Tid:1.20 (inkludert tissepauser til hunden og drikkepauser) Det som egentlig var værst i dag var varmen, 24 grader og sol og altfor høy luftfuktighet. Merker det litt på hodet nå, burde nok fått i meg mye mer vann underveis. Men de siste 2km var lange, bare det å jogge på rettsletta og nedover var tungt da!!! Men høyre beinet merkelig nok har jeh ikke vondt i det hele tatt nå, men nå brukte
  6. Når jeg begynte å trene lå jeg på 60 i hvilepuls. Sjekket på nytt nå og hadde gått ned til 50
  7. Tenkte jeg skulle prøve en rolig langøkt i kveld, så har jeg litt dager på meg frem til løpet på å bli bra. Doh etter løpet Bør jeg jo helst finne ut hva dette er! Jobber på kirurgisk ortopedisk avd, så kan høre med legene våres;)
  8. Kjenner ingenting i starten; men smertene sniker seg sakte frem etterhvert i økten. Men værst er det som sagt etterpå, for det er ingen problemer å gjennomføre økten. Jeg tøyer alltid litt ut, strekker ut og tar tåhev etter en økt. Venstre bein er ikke vond, kun baksiden av høyre legg. Og som sagt, det blir værre timene og dagen etterpå, litt følelsen som du har ved tåhev/melkesyre bare at den sitter igjen to dager etterpå
  9. Jeg har jo Vært så uheldig også nå. Etter at jeg skrev forrige innlegg så ble biskja brått syk og ble hasteoperert. Dvd at vi måtte holde osshjemme med henne de første dagene. Også har jeg jobbet natt. Men forrige torsdag jogget jeg 6 km og på lørdag ble det 4km. Fornøyd med det etter nesten tre uker pause. Men så har det dukket opp et problem. Jeg har begynt å få smerter bak leggen ved jogging, da spesielt i etterkant. Føler ut som baksiden av leggen er skikkelig stivt/støl, bare at det er vondt. Stivner til ved hvile og jeg halter nesten i etterkant. Men så gir det seg etter to dager, men bl
  10. Tok en ny makspulstest i dag, eller prøvde iallfall. Etter en gå tur i raskt tempo på 11km så kom vi til en bakke. Da hadde jeg jogget jevnt et lite stykke først, så økte jeg tempo og sprang så fort jeg orket opp bakken. Måtte gi meg etter litt stigning, heiv etter pusten og beina svei godt. Selv etter å ha ligget på 181 i puls i nesten 20 sekunder så økte den ikke mer. Så jeg kan vel trygt si at om man skal legge på 10 i pluss, så stemte den første makspuls testen jeg tok relativt godt. 190 i makspuls!
  11. Blææ...10 dagers ufrivillig pause passet dårlig nå. Forkjølelse og bihulebetennelse som har satt seg skikkelig. Men på onsdag gikk jeg 10km i rask gange, brukte halvannen time med en liten drikke pause. Burde klare jogge på 1t 15 min da, ha som mål iallfall Trene styrke i dag, også skal jeg gå 10 km i morgen. Så teste ut formen med jogging på søndag. Er så potte tett at halvparten kunne Vært nok! :/
  12. Ukens to økter (så langt). 4x4 med jogging hjem: 305355255 4x4 økten ble ca på 3 km, så ble det å jogge hjem 2.5 km. Alt i alt 5.6 km på 44 min. Dagens økt (ukens langøkt): Ble ikke så lang som jeg trudde, google earth feilet med 1km når jeg planla ruten, så den ble "kun" på 6 km. Ny rekord: jogget 5.6 km i strekk uten problemer. Tid: 45 min. Det går ikke fort, men det er heller ikke målet nå. 306673258 Er sååååå glad jeg kjøpte meg pulsklokke, meget kjekt verktøy å ha underveis for å regulere puls og fart!!
  13. Jeg er iallfall veldig fornøyd med 4x4 og er helt sikker på at det spiller en stor rolle på min fremgang Og ved bruk av pulsklokke og god oppvarming og variasjon så får man vel ikke gjort så mye feil? Jeg mener jo selv jeg trener variert i lik grad som trådstarter. Eks. Mandag:fullkropps styrkeprogram Tirsdag: 4x4 og stall/ridning Onsdag:fullkropps styrkeprogram Torsdag: Jogging i rolig tempo lengre økt Fredag: Fullkropps styrkeprogram og stall/ridning Lørdag:4x4 Søndag:Fri
  14. Jeg merker litt det samme som du beskriver. Har løpt 9 4x4 intervaller siden den 14 mars og frem til nå. I starten kom jeg raskt opp i puls og merket melkesyre rundt pulssone 4.5. I dag og forsåvidt forrige gang så sleit jeg med å komme meg opp i riktig pulssone, dvs jeg lå og bikket rundt 3.8-3.9, det vil si jeg må løpe betraktelig fortere for å få høy nok puls. Ok forsåvidt et godt tegn, jeg er blitt i bedre form. Men jo raskere jeh løper jo fortere får jeg melkesyre (føles det som), det vil si at jeg også sliter med å gjennomføre 4x4 intervall treningen 100 %. Så jeg venter spent på svar på
  15. Genialt når thess svarer vettu... mye kunnskaper
×
×
  • Opprett ny...