Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei :D

Du MÅ ikke øke kardio mengden for å gå ned i vekt., men det gjør ting litt lettere for de som ikke har så kontroll over matinntaket.

Fortsett med 3 styrkeøkter i uken hvor du kjører hele kroppen og tunge vekter, med 1- 2 kardio (intervall) økter på si :)

jeg har veldig kontroll ovet matinntaket spiser sunt og har gjort det i nærmere 6 mnd nå :)

Okei, er styrketrening bedre når jeg skal ned to kg?

Alt er relativt og avhengig av utgangspunkt.

Men styrketrening bevarer musklene bedre, samtidig som du bruker energi. Mens kardio bruker energi, men bevarer ikke musklene i samme grad. Så endelig vekttap kan være like mye muskler, som fett , dersom man utelukker styrketrening.

Tomas skriver litt om dette

Styrketrening på diett | Treningsfysiolog

Er det noen spesiell grunn til at du skal ned akkurat 2 kg? Hvis du tenker på å stramme opp, så er nok Thookdee sitt tips ikke så dumt. Ikke fokuser på hva som står på vekta, dropp den gjerne om du klarer. Det er det du ser du skal være fornøyd med, ikke tallet på vektaplata!

Du sier du har kontroll over matinntaket og spiser sunt, men det er ganske stort sprik i hva folk legger i dette. Litt mer info om deg og kostholdet vil hjelpe hvis du skal få mer konkrete råd. Klassisk felle er at man spiser for lite fordi man er for opphengt i hva som står på vekta, og ender til slutt opp med å få kroppen til å gå over i en form for sparemodus.

Annonse

Hei!

frem til nå har jeg trent styrke 3 ganger i uken og utholdenhet to ganger i uken.

jeg vil gjerne gå ned to kg og så bygge med litt synlige muskler. burde jeg bytte til utholdenhet 3 ganger i uka og styrke 2? og heller bytte tilbake igjen når jeg har nådd vekt målet mitt??

Det virker jo som du har relativ kontroll på hva du gjør. Om det er slik som du sier at kostholdet er på plass, så er det ganske lett å korrigere deg selv ned 2 kilo.

Trener du 3 styrkeøkter og 2 kardioøkter er det jo bare å innta litt mindre energi vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...