Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som en stor fan av Hellstrøm, som forøvrig var rimelig negativ mot dette produktet, mener jeg også dette er tull og bare et salgstriks,. Saltinnholdet i kyllingen gjør den ikke saftigere, snarere tvert imot. Og når Ola Normann allerede får i seg over anbefalt mengde salt trenger en ikke villede dem til å kjøpe sunnere alternativer tilsatt enda mer salt.

Har spist kyllingfilet fra Xtra som var latterlig billig. 89kr for 2kg eller noe.

Ingen kulinarisk opplevelse, men langt over hva jeg forventa for 44.50,- pr. kilo for kyllingfilet.

Når det skal sies minna filetene mer om små kalkunbryst enn store kyllingbryst, så store var de, så er litt skeptisk til hva de har blitt fôra med :!:

En lang tradisjon i USA er jo såkalt "brine" som de bruker til div. kjøtt, dvs. at de marinerer kjøttstykker av f.eks. kylling eller kalkun (evnt. hele fugler) i saltlake (gjerne tilsatt annen smak, som eplejuice eller krydderurter) før de grilles.

Dette gjør resultatet saftigere og er en velprøvd tilberedningsmetode.

Som en stor fan av Hellstrøm, som forøvrig var rimelig negativ mot dette produktet, mener jeg også dette er tull og bare et salgstriks,. Saltinnholdet i kyllingen gjør den ikke saftigere, snarere tvert imot. Og når Ola Normann allerede får i seg over anbefalt mengde salt trenger en ikke villede dem til å kjøpe sunnere alternativer tilsatt enda mer salt.

Science. Never leave home without it.

Følg med fra 3.20 og utover.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...