Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, jeg har alltid hatt problemer med å få i meg grønnsaker siden jeg var liten, har ALDRI spist dem, jeg prøver og ete hver dag men jeg får brekninger å spyr når jeg prøver, men i de siste har jeg prøvd litt fram og tilbake og jeg har klart og lage en tomatsuppe som inneholder disse grønnsakene:

400gram hermetiske tomater

150gram brokkoli

1 løk

og 2 fedd kvitløk

det smaker ikke så veldig godt, men det glir lett ned og jeg får verken brekkninger eller blir kvalm og jeg lurtepå om det kan vere nokk grønnsaker vist jeg spiser det hver dag? iallefall til jeg har blitt vandt med det så skal jeg prøve å spise de i "ren" form senere?

vær så snill, ikke kom med noen " slutt å vær en drittunge og spis grønnsakene dine" kommentar eller noe lignende :banghead: da kan dere heller la vær og kommentere og la frustrasjonen deres gå ut over noen andre :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20064-gr%C3%B8nnsaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnsaksmos som nevnt over er kjempegodt. Bland med litt smør/fløte og mos ivei, namnam :)

Jeg synes kålrot og gulrot er godt, spesielt hvis du dypper det i mager kesam + holidaymix. Det kommer jo selvfølgelig litt anpå person til person.. om du HATER grønnsaker så er det ikke sikkert at det faller i smak for deg heller, men du kan jo prøve?

Wokede grønnsaker, f.eks paprika, squash, gulrot og løk med en wok-saus kan være en god idé

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20064-gr%C3%B8nnsaker/#findComment-738216
Del på andre sider

Prøv denne tomatsuppen(4 porsjoner):

Ingredienser

• 1 stk hakket løk
  • 1 båt hakket hvitløk
  • 1 ss olivenolje
  • 400 g godt moden tomat (bedre enn bokstomat syns jeg)
  • 2 stk hønsebuljongterning
  • 5 dl vann
  • 1 dl matfløte
  • ½ ts salt
  • pepper

Fremgangsmåte

Fjern skinnet på tomatene ved å koke opp vann i en stor kjele. Legg tomatene i vannet og la de trekke med et par minutter til skinnet sprekker og ta tomatene opp. Det er da lett å dra skinnet av.

Stek finhakket løk og hvitløk i olje i en kjele til den blir blank. Hakk tomatene, og legg i kjelen sammen med buljongterninger (du kan bruke den typen buljong du selv måtte ønske). Slå på vann og fløte og smak til med salt og pepper. En klype salt runder av smaken. Tilsett litt mer væske om suppen blir for tykk.

Den er veldig god.

Etter at alt er ferdig i gryten kjører jeg det i blenderen til alt er flytende og gir det et lite oppkok etterpå.

Får mer suppefølelse og er lettere å konsumere.

For å få et måltid ut av det har jeg flere egg oppi og litt makaroni.

Har også hatt både sprøstekt bacon og Chorizo i biter oppi og sist stekte jeg scampi og hadde oppi.

Alt dette smaker veldig godt.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20064-gr%C3%B8nnsaker/#findComment-738222
Del på andre sider

Annonse

Rotmosgrateng: kok poteter, kålrot og gulerøtter + litt salt. Jeg pleier å mose(stavmikser) potetene først så legge de i en ildfast form i bunnen. Så tar jeg kålroten og gulerøttene og moser de, legger de over potetene. Til slutt har jeg kyllinkjøttdeig som er stekt og blandet med løk og opphakket tomater, tar det på toppen. Helt til slutt ost og rett i oven til osten er smeltet :)

Poteter ca 6-7

Hel kålrot

Gulerot ca 3-4

En pakke kjøttdeig

Løk

En boks opphakket tomater

Ellers pleier jeg ha gulerøtter, poteter og kyllingfilet i en ildfast form og rett i oven. Synes gulerøttene blir veldig søte og gode!

Håper du finner noe du liker :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20064-gr%C3%B8nnsaker/#findComment-738232
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...