Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener tung trap bar markløft på søndag, så tung knebøy på mandag :) Går heelt fint det!

hmmmm ja. Sikkert bare jeg som er firkanta og overnøs ang det, etter at jeg overkjørte beina helt for et par år siden. :p:lol:

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måten i perioder. Jeg synes det hjelper å variere øvelser etter dagsformen. Hvis jeg har bestemt på forhånd at jeg skal trene knebøy, men merker at det er halvhjertet og at jeg ikke orker å presse meg (psykisk), så trener jeg heller en annen øvelse. Om det er en annen øvelse for bein eller om det er en øvelse for ryggen driter jeg litt i da. Gir jo ikke samme resultat men da har jeg vertfall fått litt glede ut av økten. :)

Jeg har det på samme måten i perioder. Jeg synes det hjelper å variere øvelser etter dagsformen. Hvis jeg har bestemt på forhånd at jeg skal trene knebøy, men merker at det er halvhjertet og at jeg ikke orker å presse meg (psykisk), så trener jeg heller en annen øvelse. Om det er en annen øvelse for bein eller om det er en øvelse for ryggen driter jeg litt i da. Gir jo ikke samme resultat men da har jeg vertfall fått litt glede ut av økten. :)

Høres veldig smart ut! For man har jo ikke særlig nytte av å "sture seg gjennom" øvelser halvveis... ;) Takk for innspill :)

Synes selv det er utrolig viktig å skrive ned/loggføre treningene, da er det veldig motiverende når man ser tilbake på hvor sterk man var før i forhold til nå, når man ser framgangen :) Da blir hver trening en mulighet til å forbedre deg selv, og det er som rudboy sier veldig godt når man er ferdig :D Intensiv trening frigjør endorfiner, som er kroppens lykkehormon:)

Ooog det er viktig å spise nok, så man har energi til å gi jernet :D

Veldig viktig, bra poeng :D

Tren mindre, slik at du går ut av senteret med overskudd og et ønske om å gjøre mer.

Wendlers 5/3/1 - i ribbet modus ser omtrent slik ut:

Dag 1: markløft

Dag 3: benkpress

Dag 5: knebøy

Tre sett pr øvelse, der det siste er arbeidsettet, med enten 5, 3, 1 eller så mange reps du klarer. Om ikke annet så gir man absolutt alt man har på sistesettet, og det fungerer. Nå sier jeg ikke at dette er programmet for deg, men tenk på at det ikke er ditt ønske om å trene så og så mange timer/dager du bør ta hensyn til, men hvilke mål du setter deg, og hva du må gjøre for å komme dit. Alt annet blir å gå på gymmen for å kule rundt, og det kommer det lite motivasjon ut av.

Tren mindre, slik at du går ut av senteret med overskudd og et ønske om å gjøre mer.

Wendlers 5/3/1 - i ribbet modus ser omtrent slik ut:

Dag 1: markløft

Dag 3: benkpress

Dag 5: knebøy

Tre sett pr øvelse, der det siste er arbeidsettet, med enten 5, 3, 1 eller så mange reps du klarer. Om ikke annet så gir man absolutt alt man har på sistesettet, og det fungerer. Nå sier jeg ikke at dette er programmet for deg, men tenk på at det ikke er ditt ønske om å trene så og så mange timer/dager du bør ta hensyn til, men hvilke mål du setter deg, og hva du må gjøre for å komme dit. Alt annet blir å gå på gymmen for å kule rundt, og det kommer det lite motivasjon ut av.

Interessant! Og mange kloke ord! :) takk. Skal i tenkeboksen, jeg nå ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...