Gå til innhold

Hvordan ser din intervalløkt ut?


Sara

Anbefalte innlegg

Varierer litt ut i fra hvilken løype jeg løper, men ca 5-6 stk. Syns også det er litt mer motiverende å løpe en viss distanse fremfor tid. Dersom en skal løpe en viss distanse, lønner det seg å løpe fort slik at man kommer raskere i mål :D

Tenker akkurat likt! Er mye lettere å ha 1000m-intervaller, framfor de som er basert på tid, de blir så kjedelige.. heheh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer litt ut i fra hvilken løype jeg løper, men ca 5-6 stk. Syns også det er litt mer motiverende å løpe en viss distanse fremfor tid. Dersom en skal løpe en viss distanse, lønner det seg å løpe fort slik at man kommer raskere i mål :D

Tenker akkurat likt! Er mye lettere å ha 1000m-intervaller, framfor de som er basert på tid, de blir så kjedelige.. heheh!

Dette skal jeg jammen teste ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løper en del 4x4 intervall, men også andre varianter..

Langintervall: 6 x 6-8 min, 2 min pause (moderat intensitet på dragene)

Pyramideintervall: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1, pause halvparten av forrige drag

Kortintervall: 30/30 sek x 20-30 drag, 45/15 sek x 20-30 drag, 17/13 sek x 10 - 20 drag

Div intervall: 2 x 4 min + 4 x 2 min + 2 x 1 min + 4 x 30 sek, pause halvparten av forrige drag

Oppvarming alt fra 6 - 15 min

Nedjogging, ingen fasit.. Men prøver å kjøre minimum 10 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt og kjørt intervaller, Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det ... Jeg sykler på spinning sykkel eller ergometer sykkel nå, Og jeg har ikke noe pulsklokke eller noe lignende så jeg vet ikke helt hvordan det skal gjennomføres..

Jeg sykler i 35 minutter sånn at hjertet pumper rimelig godt gjennom hele økten. Jeg er veldig usikker på intensitet osv når det kommer til kardio. ..Jeg har en tendens til og kjøre meg litt hardt og jeg vet ikke hva som er hardt nok og hva som er for hardt hvis det høres logisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjører for hardt dersom du ikke klarer samme tempo gjennom hele draget. Strengt tatt skal en også kunne øke tempoet for hvert drag. Om du merker du blir tregere og tregere ut i dragene, kjører du for hardt.

Jeg kjører ikke intervaller så langt, Men takk for informasjonen :)

..Jeg har jo faktisk aldri prøvd å kjøre intervaller. Jeg er interessert i hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...