Gå til innhold

Erstatte knebøy

Mrb-1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har amputert ene foten min på leggen(desember) og derfor er det umulig for meg å klare å løfte knebøy akkurat nå. Trenger derfor en øvelse som kan erstatte den, eller ihvertfall en øvelse som er optimal for lårene. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, i og med at du trener på å gå, så kan jeg vanskelig tenke meg at du kan begynne å belaste denne foten? Du må nok sikkert trene deg opp til å trene tyngre med denne foten etter du har trent deg opp til å gå og belaste den normalt. Det tryggeste er nok å spørre de som følger deg opp, regner med det var fysioterapeuter eller lignende involvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i grunn ganske greit. Men er litt små ting med hoftebevegelse, fot plassering og bøy i kneet som gjenstår. Men selve foten tåler en del belastning har jeg tro på. Har løftet lit markløft fra kloss og det har gått greit med litt smerter der :)

Men ja, involverer de også. Men de er litt "pysete", vil være veldig forsiktig og er i grunn alt for "lette" øvelser. Jeg vil og skal trene tungt. Men har selvsagt ikke tenkt å stupe ut i 300 kg løft. Men vil rett og slett begynne litt forsiktig. Er jo også noe psykisk inne i bildet vil jeg tro. Å vite at jeg faktisk kan, samt mestrings følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har mulighet til å kjøre leg ext i maskin kan jo dette hjelpe deg å vedlikeholde litt muskler i framside lår, og en del sånne rumpe-maskiner kan brukes med puta på baksiden av låret. Har du vært i maskindelinga på senteret og titta? Du vil nok ikke finne en fullgod erstatter, men alt er jo bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, involverer de også. Men de er litt "pysete", vil være veldig forsiktig og er i grunn alt for "lette" øvelser. Jeg vil og skal trene tungt. Men har selvsagt ikke tenkt å stupe ut i 300 kg løft. Men vil rett og slett begynne litt forsiktig. Er jo også noe psykisk inne i bildet vil jeg tro. Å vite at jeg faktisk kan, samt mestrings følelse.

Liker innstillingen din (y)

Med ditt pågangsmot er jeg sikker på at du vil få dette til på en god måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...