Gå til innhold

Enorm appetitt


Annix

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene fått en markant økt appetitt og sliter med å holde meg innenfor veldikeholdsnivået mitt som er ca 2000 kalorier per dag. Jeg kan lett få i meg nærmere 3000 uten å bli overmett. Har verken økt treningsmengde (trener styrke fullkropp 3 ganger i uken) eller gått ned i vekt.

Har kuttet ut hvete, sukker og gjær, da jeg reagerer på dette. Spiser mye kjøtt, grønnsaker meieriprodukter, egg, frukt og bær. Er også svak for pepsi max og sukkerfrie pastiller.

Er 171 cm og 57 kg og er overhodet ikke keen på å gå opp i vekt. Er bare så sykt irriterende med denne sultfølelsen/appetitten. Regner med at flere kommer til å foreslå PF, men er usikker på om dette er noe for meg da jeg er skrubbsulten om morgenen. Da må jeg isåfall ha spisevinduet mitt fra morgenen av. piser ca 0800 hver morgen. Blir kvalm og uvel ved å gå uten mat for lenge etter at jeg har stått opp.

Er forøvrig midt i eksamensperioden, så har tenkt på at det er stresset som gjør meg mer sulten (utskillelse av kortisol)..Gaaah..Synes uansett at det er merkelig at det alene kan være en så stor sulttrigger..

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Lily her, stress kan føre til sult! Ser at du ikke nevner så mange matvarer med høyt fettinnhold, så det hadde kanskje vært en ide å spise litt mer fett? Merker selv at jeg blir fortere mett om jeg har med en betydelig fettkilde til hvert måltid, enn om det bare er prot og karb i måltidet... Ellers er jo å spise masse grønt en grei måte å fylle opp magen på med lite kcal.

Det beste rådet er vel å stresse mindre, men det er vel det som er vanskeligst å få til også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...