madelent Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 kort sagt jente på 17år 173cm høy 74/75 kilo trener 5 ganger i uken - varmer alltid opp med 20-30min på mølla også en times styrketrening Jeg prøver å holde meg på rundt 1200kcal om dagen, men noen dager ligger jeg litt over og noen dager litt under. Har holdt på med dette i flere måneder og har gått ned 4kilo, men nå har det sagt stopp. Hva gjør jeg galt? Maten går i egg, grønnsaker, frukt, rent kjøtt og knekkebrød med prior kylling pålegg. Jeg spiser nesten ikke godteri, men går ofte en neve nøtter om dagen. Får så dårlig samvittighet hver gang jeg spiser godteri siden jeg legger på meg med en gang. Kan noen hjelpe meg? hilsen en fortvila 17åring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asta Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 1200 kcal om dagen er altfor, altfor lite! Det er under hvileforbrenningen din (det du forbrenner ved å ligge stille i senga hele dagen), og ikke gunstig. Prøv å øke til rundt 1800-2000, vær tålmodig og samarbeid med kroppen din du har på ingen måte mye ekstra, og du er ung og trenger ikke stresse deg ned i vekt kjapt. Kanskje du kan prøve å trene og spise mer prestasjonsrettet? Tren for å øke i styrke og kondisjon og spis for å gjennomføre en slik trening. Det er jo ikke mange idrettsutøvere som ikke ser bra ut, og hovedmålet deres er ikke sixpacken, for å sette det på spissen Og husk at tallet på vekta ikke sier noe om forhold fett/muskler, og egentlig ikke er verdt noen ting så lenge man er glad i det man ser i speilet og ikke minst hva kroppen kan få til :happy: Astriiiixxx, TMHL og Kristin Charm 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madelent Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 men jeg har prøvd å spise mer også, men jeg går alikevel ikke ned i vekt.. dette spiser jeg iløpet av en dag: frokost: et par rugsprø knekkebrød med prior kyllingpålegg + agurk mellommåltid: banan, eple eller skyr blåbær lunsj: (forskjellig) 1. fem rugsprø knekkebrød med prior kyllingpålegg + en frukt 2. salat med skinke og ost + en skyr blåbær 3. middagsrester fra dagen før (ofte stekte grønnsaker og kylling) TRENING etter trening: 100%whey proteinpulver - en scoop på ca 109kcal middag: (forskjellig) 1. 1,5 kyllingfilet (150gram), masse grønnsaker (brokkoli, paprika, hvitløk, rødløk, mais, salat, ruccola .. u name it) 2. karbonadedeig, et par speltlomper og samme mengde grønnsaker 3. 15-20biter sashimi sushi 4. 150gram stekt laks med samme mengde grønnsaker kvelds: (forskjellig) 1. et par rugsprø knekkebrød med prior kylling pålegg evt en brødskive + en neve nøtter 2. to/tre speltlomper med prior kylliing pålegg hvor mener du jeg skal legge på litt ekstra? som du ser spiser jeg ganske sunt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Er du helt sikker på kcal-inntaket ditt? Om du kun spiser 1200kcal om dagen så er det altfor lite for en på din høyde. Gå opp til ca 2200kcal om dagen til vekta di har stabilisert seg. Deretter kan du kutte 100 kcal om se om det skjer noe. Står vekta fortsatt stille etter 1-2 uker, så kutter du 100 kcal til. Å gå under 1500-1600 kcal er bare tull om man skal redusere fettprosenten sin gradvis, da det kun gir negative resultater iform av muskeltap, hormonorstyrrelser osv. Mye bedre å ta det gravis med fokus på muskelvekst. Mer muskler = lavere fettprosent. Finn fram en god dæsj tålmodighet og ta det gradvis. Mr P og Asta 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Vil ikke akkurat si at du trenger å gå ned i vekt. 1200kcal er ALTFOR LITE kjære deg. min basal forbrenning er høyere enn det du går på nå. Basalforbrenning er det kroppen trenger for å fungere. Altså for å kunne holde meg varm, våken og systemet mitt i det hele tatt skal fungere. Du er 17 år, kroppen din trenger mat!! Det er jo helt på tryne å gå så lavt på kcal.. En fin regel er at man går ikke under basalforbrenningen sin. Hvor lenge har du ligget så lavt? Det kan være mulig du har "ødelagt" forbrenningen din. Asta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnold Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Det kan være mulig du har "ødelagt" forbrenningen din. Kan dette skje dersom man har et for lavt kaloriinntak over tid? Hva må man i så fall gjøre for å ''fikse'' forbrenningen igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madelent Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg har gått på dette kostholdet siden 1.januar men jeg har jo selfølgelig hatt et par kosedager hvor jeg har spist litt sjokolade og sånt, men har holdt meg + - 1200kcal om dagen. Så skal jeg prøve å gå opp til 1500kcal? tror dere det vil hjelpe meg ned i vekt? forresten, tusentakk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg har gått på dette kostholdet siden 1.januar men jeg har jo selfølgelig hatt et par kosedager hvor jeg har spist litt sjokolade og sånt, men har holdt meg + - 1200kcal om dagen. Så skal jeg prøve å gå opp til 1500kcal? tror dere det vil hjelpe meg ned i vekt? forresten, tusentakk for svar! Nei det vil ikke hjelpe å kun øke 300kcal. Gå opp i 2200kcal slik som FrkHoel sa, også tar du det derifra. Uansett om du har kost deg med litt sjokolade iblant, og ligget + - 1200kcal, så vil du fortsatt ha ligget for lavt. Kan dette skje dersom man har et for lavt kaloriinntak over tid? Hva må man i så fall gjøre for å ''fikse'' forbrenningen igjen? Ødelagt forbenning, er det mulig? - Fitnessbloggen.no Vil også anbefale madelent å sette deg godt til rette i stolen og se på hele filmen: Arnold 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madelent Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 kunne noen av dere hjelpe meg og legge opp en kostholdsplan? trenger virkelig hjelp til dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Skal ikke uttale meg særlig mye om kostholdsplan ol, men jeg spiser det jeg finner. Enkelt og greit. Har jeg kylling og ris liggende spiser jeg det. Med mindre du skal delta på noen konkurranser i nærmeste tid skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal ha en kostholdsplan. Spiser du sunt trenger du nødvendigvis ikke å måtte måle opp hver gang du skal lage mat. Spis deg mett og nyt livet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mali-H Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Spis sunt og spis deg mett, spis når du er sulten. Om du gjør dette skal det noe til om du ikke gå ned i vekt. - og ikke minst, kos deg i påsken og litt ellers marenwr, Asta og langaard 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.