Gå til innhold

Trene styrke hver dag


sg8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ingen som er tjent med tung belastning gjennomført med dårlig teknikk og skader på kroppen. I sånne tilfeller er det mye bedre å trappe litt ned og få kroppen på rett kjør først. God teknikk er gull verdt,og vil holde deg skadefri sterk og lykkelig når ting begynner å bli slitsomme.

Hva slags treningsprogram er det du har tanker om å bruke? Hva slags mål har du? Har du fått fagfolk til å se på skulderen+treningsprogrammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fagfolk til å se på skulderen, og ingen av programmene eller behandlingen er funket. Er snakk om typisk å gå inn på gymmet og trene baseløftene med 5-8 reps for å bane inn teknikk, få nok bevegelighet + trene med veldig lav vekt på isolasjonsøvelser med type 8-12 reps med vekt jeg egentlig kunne tatt 30-40 reps med.. problemet er at jo flere reps jeg tar jo mer irritert blir skuldrene. Omtrent alle øvelser som involverer armene/skuldrene gjør at skuldrene blir vonde. Har prøvd mye egenmassasje, tøying osv.. men ser ikke ut som det forsvinner. Så ser ut som jeg enten må leve med smertene, eller gi opp styrketreninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de sagt om skuldersmertene dine da? Ville definitivt prøvd å finne årsaken til smertene. Det er sjeldent noe bare er slik, og kanskje det finnes noe du kan gjøre?

Jeg har slitt med en skulder selv, og var nødt til å løse problemet før jeg kunne trene skikkelig igjen. Her løste det seg ved tøyning av brystmuskulatur, fokus på trening av øvre rygg, dynamisk oppvarming før alle økter og egenmassasje med tennis/golfball. Hender at mye sitting foran data og bilkjøring utløser litt smerter igjen, men ikke i nærheten av slik det var. Hadde så store smerter og fikk betennelse i skuldrene etter mange av treningsøktene, flere runder med betennelsesdempende kurer og treningsfri. Det sier seg selv at man ikke kommer noe sted da, jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å holde stanga for å ta knebøy engang... Over til poenget: Jeg ville funnet ut hva som er årsaken, for det ER en årsak til problemene - det er det alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir sakt at den ene skulderen har impingement, mens den andre har smerter pga. ubalanser/stramhet i hofta eller noe, skjønte det ikke helt, men det stammet vertfall fra hofta mente han. Har fått program og tøyninger, som jeg har drevet på med siden november.. og skuldrene er like vonde enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor temaet, siden du egentlig etterspør hvor ofte du kan trene styrke. Jeg bare henger meg litt opp i at du har gått med såpass smerter så lenge! Jeg er langt fra noen ekspert, men jeg går ut i fra at du har fått øvelser for å trene rotatorcuff, og øvelser for å sentrere skulderkulen for å bedre plassen under acromion?

Har du gått på NSAID under rehabilitering? Det kan vært et godt hjelpemiddel! Kirurgi er jo også et alternativ - hvis ikke noe annet fungerer.Ubalanse eller stramhet i hoften bør jo også til en viss grad være mulig å trene opp, avhengig av hva som er årsaken.

Jeg ville fått en second opinion! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...