Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg ligget på samme vekt i nedtrekk i minst 5 måneder (!!!!!) Sikkert mer enn det også, men det er så lenge jeg har trent nedtrekk fast. Før det trente jeg pull-ups/chin-ups i maskin.

Har begynt med pull-ups med strikk for ikke så lenge siden. Vet ikke om jeg blir å stå bom stille der også.

I sittende roing har jeg økt ganske mye.

Hva skal jeg gjøre? Når jeg tar nedtrekk drar jeg skuldrene ned og bak i begynnelsen av øvelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19258-klarer-ikke-%C3%A5-%C3%B8ke-i-nedtrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange sett/repetisjoner/vekt pleier du å bruke? Merker du noen forskjell på kroppen fra all styrketreningen?

Hvilke mål har du?

Du kan jo f.eks prøve en periode med færre repetisjoner og høyere belastning,for så å gå tilbake til høyere repetisjoner og lavere vekt senere,eller fokusere enda mere på pullups en periode til fordel for nedtrekk? Hva med grepsbredde,har du prøvd å variere denne?

Er på 29,5 kg nå, og da klarer jeg fra 6-10 repetisjoner. Tar 3 sett. Målet mitt er å bli sterkere.

Inni mellom har jeg tatt tyngre og lettere vekt, men ikke flere treninger på rad. Hvor lenge bør jeg holde på med høyere belastning? Jeg kan øke til 31,5 kg. Sist jeg gjorde det klarte jeg 4 repetisjoner, men skal jeg stoppe når jeg ikke klarer å dra stanga ned til brystet flere ganger?

Jeg har framgang på andre øvelser selv om det går litt sakte, men jeg har det ikke travelt.

Prøv og øke frekvens og endre noe på serie/repetisjonene.

For eksempel kan du prøve å trene to ganger i uken med nedtrekk

Dag 1: 5x5. Her skal du prøve å øke progressivt. Start lett, med kankskje 20, og øk 2.5 for hver uke

Dag 2: 3x12. Ikke ta deg helt ut her, få god kontakt med musklene og ikke tenk så mye på vektene

Etter fire uker, kan du teste en vekt, for eksempel da 31,5 og se om du klarer flere repetisjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...