JHP Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Lurer på hvordan mat som bygger meg stor:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 kommer nok veldig annpå hva du vil oppnå.. For muskelvekst er det hovedsakleig tilstrekkelig mat/energi som er viktig.For "lean" gains bør en være mer påpasselig enn på en "bulk", ettersom for stort overskudd også vil medføre fettmasse-økning, ikke bare muskelmasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Alt med måte Man legger på seg av overskudd, uansett om det er ja mat eller nei mat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 kommer nok veldig annpå hva du vil oppnå.. For muskelvekst er det hovedsakleig tilstrekkelig mat/energi som er viktig.For "lean" gains bør en være mer påpasselig enn på en "bulk", ettersom for stort overskudd også vil medføre fettmasse-økning, ikke bare muskelmasse Hovedsakelig muskelvekst. Men er samtidig litt redd for å få fett på kroppen:P Vet at proteiner osv bygger muskler. Men blir forvirret av hva slags mat som er bra å ikke bra. står så mye på nett. Lurer bare på om det er forskjell på matinnholdet på en matplan for noen som vil ned i vekt kontra noen som vil opp. Eller er det kun mengden? Kan ta et eks, er salami ok å spise når du skal bygge muskler. For det er det jo ikke om du skal ned i vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Alt med måte Man legger på seg av overskudd, uansett om det er ja mat eller nei mat. Ja vet. Men er at hav av artikler der ute som forvirrer hode mitt noe sinnsykt:P Den ene dagen står det på fitnessbloggen at brød ikke er bra. Mens den neste at det er det :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hovedsakelig muskelvekst. Men er samtidig litt redd for å få fett på kroppen:p Vet at proteiner osv bygger muskler. Men blir forvirret av hva slags mat som er bra å ikke bra. står så mye på nett. Lurer bare på om det er forskjell på matinnholdet på en matplan for noen som vil ned i vekt kontra noen som vil opp. Eller er det kun mengden? Kan ta et eks, er salami ok å spise når du skal bygge muskler. For det er det jo ikke om du skal ned i vekt. alt går! Det kommer annpå dagstotalen. En matvare i seg selv er aldri forbudt! Selv tenker jeg på å spise "rent" ; dvs minst mulig bearbeidet mat = poteter, havregryn, egg, rent kjøtt, fisk, nøtter osv.. =) tenker at disse "rene" varene utgjør 85-90% av kostholdet. Resten unner jeg meg åfylle med det jeg vil - om det så er en pølse eller en sjokolade =) LeanMachine 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hovedsakelig muskelvekst. Men er samtidig litt redd for å få fett på kroppen:p Vet at proteiner osv bygger muskler. Men blir forvirret av hva slags mat som er bra å ikke bra. står så mye på nett. Lurer bare på om det er forskjell på matinnholdet på en matplan for noen som vil ned i vekt kontra noen som vil opp. Eller er det kun mengden? Kan ta et eks, er salami ok å spise når du skal bygge muskler. For det er det jo ikke om du skal ned i vekt. Kan ta meg selv som eksempel. Har også vært redd for å ha fett på kroppen og er nok det litt enda. Men det har blitt bedre og jeg og vekta blir bedre og bedre venner tross økingen hver mnd. Jeg syns jeg ser bedre ut nå enn jeg har gjort noen gang, og det er pga at jeg spiser masse god mat, alt med måte, går i overskudd, har det bra på trening og generelt tar ting som det kommer. Du klarer nok å vite innerst inne for deg selv hva som er bra mat eller ikke Matinnholdet for en som skal ned i vekt er nok mye striktere. Det er mindre rom for utskeielse og refeeds, altså dager med kosemåltider. Men det er jo individuelt. Men the general er at hvis du spiser det du trenger av proteiner, karbs og fett, så kan du spise hva du vil. Når du skal bygge muskler, er det jo overskuddet som gjelder, og du har større frihet med tanke på hva som er sunt og hva som ikke er sunt. Selv har jeg gått opp 1.5 kg sist mnd, men da hadde jeg vel godt av det da. Jeg vet med meg selv at jeg kunne nok spist noe renere, og hatt mindre avtaler med isboksen og sjokoladen i kjøleskapet, men jeg har oppnådd ting på veien som gjør at jeg ikke har dårlig samvittighet Det ble et langt innlegg fra meg og kanskje ikke helt on topic men.. håper det ga deg noen svar forde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 alt går! Det kommer annpå dagstotalen. En matvare i seg selv er aldri forbudt! Selv tenker jeg på å spise "rent" ; dvs minst mulig bearbeidet mat = poteter, havregryn, egg, rent kjøtt, fisk, nøtter osv.. =) tenker at disse "rene" varene utgjør 85-90% av kostholdet. Resten unner jeg meg åfylle med det jeg vil - om det så er en pølse eller en sjokolade =) Er det jeg å prøver på. Men føler at jeg ikke helt er inne på det med kostholdet ennå. Er usikker på mengder proteiner, fett osv. Trening er mye mere komplisert enn det jeg trodde:P For bare et års tid siden. Trente jeg masse men levde nesten bare på knekkebrød for jeg ikke viste noe om kosthold. Litt flaut:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette M Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 For å bygge muskler er ikke typen mat så viktig, så lenge du får i deg nok protein. For muskelvekst isolert sett er NOK mat, og protein, det som er viktig. Sekundært kan det være viktig med nok karbohydrater. Men, for fettlagring/ikke lagring/fettnedgang, er type mat litt viktigere, og at man ikke har et for stort overskudd til muskelbyggingen Men det er ikke slik at du bygger mer muskler av å spise tørr kyllingfilet, enn du gjør av å spise pizza med ekstra kjøtt. Så i en annen tråd at du nevnte at du sliter med å spise nok, så fokuser på å spise kaloritett mat, og få i deg både protein, fett og karbohydrater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Kan ta meg selv som eksempel. Har også vært redd for å ha fett på kroppen og er nok det litt enda. Men det har blitt bedre og jeg og vekta blir bedre og bedre venner tross økingen hver mnd. Jeg syns jeg ser bedre ut nå enn jeg har gjort noen gang, og det er pga at jeg spiser masse god mat, alt med måte, går i overskudd, har det bra på trening og generelt tar ting som det kommer. Du klarer nok å vite innerst inne for deg selv hva som er bra mat eller ikke Matinnholdet for en som skal ned i vekt er nok mye striktere. Det er mindre rom for utskeielse og refeeds, altså dager med kosemåltider. Men det er jo individuelt. Men the general er at hvis du spiser det du trenger av proteiner, karbs og fett, så kan du spise hva du vil. Når du skal bygge muskler, er det jo overskuddet som gjelder, og du har større frihet med tanke på hva som er sunt og hva som ikke er sunt. Selv har jeg gått opp 1.5 kg sist mnd, men da hadde jeg vel godt av det da. Jeg vet med meg selv at jeg kunne nok spist noe renere, og hatt mindre avtaler med isboksen og sjokoladen i kjøleskapet, men jeg har oppnådd ting på veien som gjør at jeg ikke har dårlig samvittighet Det ble et langt innlegg fra meg og kanskje ikke helt on topic men.. håper det ga deg noen svar forde Neida, ble ikke så langt;) Men jo du har vel rett. Men det der med fett skrekk:P Det er ikke så lett. Når jeg spiser mye å ser magen begynner å bule ut. da blir jeg livredd:P Tenker med en gang at nå må jeg ro ned med matinntaket. Noe som blir helt feil tankegang. Men err vel bare en spærre man må bryte:) Men det jeg sliter med er å få til å spise det jeg burde spise. Når jeg ser andre spiser to-tre kyllingfileter om dagen + proteinshake og karbonadedeig på kvelden. Da ser jeg at mitt kosthold ikke er i nærheten engang:P Det er vel der jeg sliter litt:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 For å bygge muskler er ikke typen mat så viktig, så lenge du får i deg nok protein. For muskelvekst isolert sett er NOK mat, og protein, det som er viktig. Sekundært kan det være viktig med nok karbohydrater. Men, for fettlagring/ikke lagring/fettnedgang, er type mat litt viktigere, og at man ikke har et for stort overskudd til muskelbyggingen Men det er ikke slik at du bygger mer muskler av å spise tørr kyllingfilet, enn du gjør av å spise pizza med ekstra kjøtt. Så i en annen tråd at du nevnte at du sliter med å spise nok, så fokuser på å spise kaloritett mat, og få i deg både protein, fett og karbohydrater. Kan du gi meg noen eksempler på "kaloritett mat"? er ennå uvitende på enkelte ting ang mat:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Neida, ble ikke så langt;) Men jo du har vel rett. Men det der med fett skrekk:p Det er ikke så lett. Når jeg spiser mye å ser magen begynner å bule ut. da blir jeg livredd:p Tenker med en gang at nå må jeg ro ned med matinntaket. Noe som blir helt feil tankegang. Men err vel bare en spærre man må bryte:) Men det jeg sliter med er å få til å spise det jeg burde spise. Når jeg ser andre spiser to-tre kyllingfileter om dagen + proteinshake og karbonadedeig på kvelden. Da ser jeg at mitt kosthold ikke er i nærheten engang:p Det er vel der jeg sliter litt:p Mhm, det er det å forstå at mat ikke er farlig. Jeg vet akkurat hva du mener, men istedet for å tenke at magen buler, tenk heller på at det du akkurat har spist ikke gjør deg feit over natta. Spiste sikkert en halv kg blåbær i går, og magen bulte, men jeg vet at det er BLÅBÆR. Og du skal spise temmelig mye blåbær for å legge på deg et eneste gram fett. Så prøv heller å tenke sånn Det er en sperre ja, som du må over. For min del kom det mye med treningen, at styrken økte, jeg brukte vel ikke speilet til å SE meg i på over en mnd og vekta ble som den ble. Uansett var det en bra ting. Kast vekta, egentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette M Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Laks, egg, nøtter, ris, havregryn, ost, fett kjøtt, bacon, brødmat, sjokolade, brunost, oljer, helmelk (i litt mengder) osv Lag hva du vil av dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Mhm, det er det å forstå at mat ikke er farlig. Jeg vet akkurat hva du mener, men istedet for å tenke at magen buler, tenk heller på at det du akkurat har spist ikke gjør deg feit over natta. Spiste sikkert en halv kg blåbær i går, og magen bulte, men jeg vet at det er BLÅBÆR. Og du skal spise temmelig mye blåbær for å legge på deg et eneste gram fett. Så prøv heller å tenke sånn Det er en sperre ja, som du må over. For min del kom det mye med treningen, at styrken økte, jeg brukte vel ikke speilet til å SE meg i på over en mnd og vekta ble som den ble. Uansett var det en bra ting. Kast vekta, egentlig Hehe. Det er druer jeg bruker å bule magen min ut med. Spiser nesten et helt sånn beger rett etter middag. Ikke lurt:P Er så flott å høre at andre har samme issue som meg:P Blir lettere å bule da:P Vekt har jeg ikke. Jeg bryr med egentlig ikke så mye om vekta. Jeg ser bare i speilet om jeg har vokst muskler eller ikke:P Å speilet brukes kanskje litt for ofte fra morgen til kveld. Ikke lett å se framgangen heller da. Føler denne tråden ble litt mere om meg enn mat. så burde kanskje endre navnet på den:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hehe. Det er druer jeg bruker å bule magen min ut med. Spiser nesten et helt sånn beger rett etter middag. Ikke lurt:p Er så flott å høre at andre har samme issue som meg:p Blir lettere å bule da:p Vekt har jeg ikke. Jeg bryr med egentlig ikke så mye om vekta. Jeg ser bare i speilet om jeg har vokst muskler eller ikke:p Å speilet brukes kanskje litt for ofte fra morgen til kveld. Ikke lett å se framgangen heller da. Føler denne tråden ble litt mere om meg enn mat. så burde kanskje endre navnet på den:p Da burde du ikke se i speilet ved mindre du skal SE deg i speilet. Hva du ser i speilet fra morran til kvelden avgjøres av så utrlig mye; hvor mye vann du har drukket, har du trent, hvordan du står, innholdet i magesekken din, hvor lenge siden du har spist etc etc. You get my point Se deg heller i speilet hvis du først skal måle deg eller har en skikkelig god pump i biceps eller noe Det hjelper også mye bedre på selvbildet også, at du bruker mer tid på å føle deg awesome, istedet for å gå i speilet og spørre det først om du skal føle deg awesome i dag eller ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Laks, egg, nøtter, ris, havregryn, ost, fett kjøtt, bacon, brødmat, sjokolade, brunost, oljer, helmelk (i litt mengder) osv Lag hva du vil av dette. Ååh, brunost. Nå ble jeg glad:) Ellers så er det mat som jeg stort sett har i kostholdet mitt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Da burde du ikke se i speilet ved mindre du skal SE deg i speilet. Hva du ser i speilet fra morran til kvelden avgjøres av så utrlig mye; hvor mye vann du har drukket, har du trent, hvordan du står, innholdet i magesekken din, hvor lenge siden du har spist etc etc. You get my point Se deg heller i speilet hvis du først skal måle deg eller har en skikkelig god pump i biceps eller noe Det hjelper også mye bedre på selvbildet også, at du bruker mer tid på å føle deg awesome, istedet for å gå i speilet og spørre det først om du skal føle deg awesome i dag eller ikke Merker faktisk at jo tidligere jeg legger meg på kvelden jo flatere mage har jeg om morgen uavhengig av hva jeg har spist:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Merker faktisk at jo tidligere jeg legger meg på kvelden jo flatere mage har jeg om morgen uavhengig av hva jeg har spist:p Selvfølgelig, da har det jo gått lenger tid siden du spiste sist Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Endret trådtittelen litt, var litt vanskelig å forstå - Mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.