Gå til innhold

Hvordan gå ned i fettprosent uten å miste styrke og muskelmasse?


Tor Henning Johansen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta deg god tid, ikke ha det travelt. Om du holder deg under 0,5kg vektnedgang i uken så vil du nok klare å gå ned i vekt uten noe særlig tap av muskelmasse.

ok da får jeg prøve og lage et program der max 0,5 kg i uka er målet etter jul. Sist gikk jeg ned 1 til 2 kilo i uka og mistet all styrke :-( ble vel for ivrig på cardio hehe. ikke bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

t

Er det for mye dersom man går ned 0,5 kg i uka? Er det stor sannsynlighet for å miste muskelmasse da? Er det bedre å holde det rundt 300 gram?

det er sikker individuelt, men merkes vel fort på styrken på trening..

som sagt kommet det også ann på hvor høyt proteininntalet ditt er, om du trener nok styrke (som jo vil signalisere bygging fremfor nedbryting av muskelcellene) og til slutt hvor mye kardio du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så anbefalingen er altså å ikke gjøre cardio i det hele tatt, siden dette sender motstridende signaler når man vil beholde mest mulig muskelmasse? Sett at man er han vanlige som vil ha six pack osv, men ikke er veldig feit, bare litt. Hva er maks cardio dersom man vil gå ned i fettpros uten å miste muscles sånn generell anbefaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så anbefalingen er altså å ikke gjøre cardio i det hele tatt, siden dette sender motstridende signaler når man vil beholde mest mulig muskelmasse? Sett at man er han vanlige som vil ha six pack osv, men ikke er veldig feit, bare litt. Hva er maks cardio dersom man vil gå ned i fettpros uten å miste muscles sånn generell anbefaling?

Hei Det jeg har lest meg til er 4 min oppvarming på mølla så 20 sek spurt og 20 sek pause. Slik holder du på i 4min før du jogger ned i 4 min. Totalt 12 minutter 3 gang i uka. Dette gjorde jeg på nyåret i år og gikk ned 15 kg på 3 mnd. Ta økta rett etter en god styrkeøkt. Dette funket nesten for bra for meg gikk ned for fort slik at styrken ble borte :( har fått innspill her ikke om 300 gram til 0,5 kg i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig hørt at "powerwalks" gjør susen for fettforbrenningen. Om du kjører hyppig cardio og bruker mye kalorier, så tvinger du kroppen din til å hente dette fra andre plasser.

Altså, jeg har hørt om at du spiser riktig i samhold med cardio, så skal du kunne spare på noe av musklene i alle fall. Kutter du styrketreninga og springer som fanden - da forsvinner de selvfølgelig;P

Derimot, så er det mere cardio i styrketrening enn folk trur. Bare ta opp pace'n, ikke gå rundt å drive dank. Hold deg i aktivitet hele tiden, svetten skal rende - selv når du har "pause" mellom settene.

Og ja, 1 timers gange - de dagene du ikke trener, gjør underverk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...