Gå til innhold

VG: Brus kobles til 180 000 dødsfall


Anbefalte innlegg

Man skal opp i veldig store mengder fruktose før det blir uheldig for helsa. Les denne artikkelen av Alan Aragon:

The bitter truth about fructose alarmism. | Alan Aragon's Blog

"

Fruktose eller sukker. Det er nettopp VELDIG store mengder brusdrikkerne får i seg når de tyller i seg liter etter liter sammen med ostpopen. Følg med på handlekurva til "godt polstrede familier" neste gang du er i butikken. Første stopp er som regel brustilbudet, og det er ikke få 4packer med 1,5litere som skal ned i handlevogna som regel.

Det aller mest komiske er selvsagt når det legges oppi 1 stk nutrilettbar sammen med de 15 literne med brus o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Captain obvious, much?

"Slike leskedrikker bidrar til vektøkning hos folk, påpeker forskerne bak studien" Hvis det er dette forskerne bruker tid på, så skjønner jeg jo at kreftmedisin osv tar tid, fordi dette kunne ikke vært mer åpenlyst mtp hva vi vet fra før av. Dette var ikke noen nyhet som gav meg ett smekk i ansiktet, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain obvious, much?

"Slike leskedrikker bidrar til vektøkning hos folk, påpeker forskerne bak studien" Hvis det er dette forskerne bruker tid på, så skjønner jeg jo at kreftmedisin osv tar tid, fordi dette kunne ikke vært mer åpenlyst mtp hva vi vet fra før av. Dette var ikke noen nyhet som gav meg ett smekk i ansiktet, for å si det på den måten.

Hehe samme tenkte jeg. Hva er det neste? "Forskere fann samanheng mellom fedme og inntak over 15 sjokoladar kvar dag."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å unne seg en sukkerholdig leskedrikk på en Lørdag ser jeg ikke som et problem så lenge man ikke unner seg dette hver eneste dag i 2 liters glass. Jeg drikker ikke sukkerfri brus rett og slett fordi jeg ikke liker ettersmaken, får en slags "cravings" følelse. Synes at forslag om å bannlyse sukkerholdig drikke fordi noen svake sjeler blir syke og dør av dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...