Gå til innhold

Ny på trening - hjelp?


ani-dam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente på 20 som har nettopp begynt å trene, har aldri trent før, bortsett fra gymtimer på skolen. Er rundt 166 og veier ca 57-58 kg. Har aldri hatt noe problem med vekta før, men føler at jeg har begynt å legge på meg nå, spesielt rundt magen, har nå fått en bitteliten mage ( har alltid hatt flat mage før), og nå trenger jeg hjelp til å bli kvitt den, for jeg føler meg ikke vel! Men jeg vil helst ikke gå så veldig ned i vekt, eller miste rompa!

Så er det noen som kan gi meg tips til hva jeg skal gjøre? Er helt blank når det gjelder trening og slikt selvom jeg har lest litt her og der! Hva bør jeg starte med, jogge, situps osv? Jeg har hvertfall satt meg et mål, og det er å bli kvitt mage fettet og få en fin sixpack, uten å miste formene mine!

Har dere noe treningsplan jeg kan følge? :)

Takk på forhånd!

Masse gode artikler her på fitnessbloggen - les dem, og du vil bli en del klokere ;) Og for all del, hold deg unna sider som kk.no - det meste er bare dritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil få en sixpack, så er det kosten som er viktigst, ikke treningen. Å sette igang med en masse jogging og sit ups, fører som regel ikke til forventet resultat. Men her kan du jo få en idè, om noen øvelser som er ganske heftige. Å trene i slynge er greit for core muskulatur, og det er vanskelig å overbelaste noe, da du trener med egen kroppsvekt, og kan enkelt regulere hvor hardt det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...