Gå til innhold

Kosthold på reise


hauken

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg slenger ut en problemstilling som for meg har blitt svært aktuell de siste årene. Jeg reiser mye med jobben, og finner det utfordrende å holde på det gode kostholdet når jeg er på farten. Dette skyldes ikke at jeg faller for fristelsene som byr seg frem langs reiseruten, men det faktum at jeg finner det veldig vanskelig å finne sunne og proteinrike matvarer.

Er det noen der ute som har gode erfaringer knyttet til planlegging/gjennomføring av et godt kosthold på reise? Tatt i betraktning at det som evt. skal tas med "hjemmefra" må kunne gå igjennom sikkerhetskontrollen. Skyr som et eksempel gjør ikke det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Reiser både innlands i norge og utlandet.

Generelt, så går det greit når jeg har kommet meg frem til destinasjonen (da jeg kan handle i dagligvarebutikker). Men sett eksempelvis at jeg har 2 eller 3 flyvinger med veldig begrenset tid mellom og har da ikke tilgang til vanlige dagligvarebutikken, kun kiosker og café/restauranter (flyplass-mat)

Ellers så jeg ingen mulighet for egen matlaging når jeg er på reise. Bor på hotell. Mat man får på restauranter er ofte ikke veldig sunt. Noen som har tips til eksempelvis steder å få tak i et sunt måltid i Oslo sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det egentlig med proteinpulver i håndbagasje på fly? Kan det mistenkes at det er "noe annet", slik at man helst bør ha det i kofferten? :oops:

Jeg ble stoppet pga proteinpulveret. Fyren i sikkerhetskontrollen mente det var noe "organisk materiale" i vesken min. Da jeg tok det opp og sa det bar proteinpulver bare gliste han og sa det var greit. Skal man til utlandet kan det være greit å ta med originalpakningen eller som jeg gjør bare ta av etiketten og legge den ilag med posene :) aldri vært noe problem ellers, og jeg har fraktet endel proteinpulver både hit og dit nårjeg har vært på tur ( til eget forbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet pga proteinpulveret. Fyren i sikkerhetskontrollen mente det var noe "organisk materiale" i vesken min. Da jeg tok det opp og sa det bar proteinpulver bare gliste han og sa det var greit. Skal man til utlandet kan det være greit å ta med originalpakningen eller som jeg gjør bare ta av etiketten og legge den ilag med posene :) aldri vært noe problem ellers, og jeg har fraktet endel proteinpulver både hit og dit nårjeg har vært på tur ( til eget forbruk)

Ok, takk for svar - da tar jeg også sjangsen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...