Gå til innhold

Smerter i håndledd, betennelse eller noe langt værre? (har vært hos lege)


Thombr86

Anbefalte innlegg

Har i 6 uker hatt smerter i venstre håndledd.

Etter 4 uker gikk jeg til legen, fikk skrevet ut 20 tabletter med Voltaren 50mg. (3 om dagen)

Knaska de, og allerede etter et par dager merka jeg bedring, og kunne ta pressøvelser igjen, på 70-80% belastning, før jeg såvidt kjente smerter.

Skulle ta knebøy(77.5kg, ja jeg er utrolig svak i knebøy :( ) for noen dager siden, og da kom smertene, virker som at det utslagsgivende er at hånda blir trykt bakover mens underarmen jobber andre veien, at det blir mye stress på håndleddet.

Merker lite/ingenting på skråbenk med handtler, der det er ganske "rett på" belastning (30kg handtler)

Jeg har ganglion på høyre håndledd, og det er en mer stikkende smerte en jeg har kjent fra det noen gang. Så jeg er ganske sikker på at det er noe annet...

Legger ved bilde av begge håndleddene, peker ut akkurat hvor smertene er i venstre håndledd, og hvor ganglion befinner seg på h. håndledd. Bare for å vise at de ikke er på samme sted..

(Smerter ca mellom lille- og ringfinger, ganglion mellom peke- og langfinger)

Jeg holder meg selvfølgelig unna øvelser som gir smerter i håndleddet, men ellers kjører jeg på med det jeg får til.

Noen som har noe tips? Har tenkt meg tilbake til legen for å få tatt det videre, men imens ønsker jeg å høre om noen har tips til hva det kan være, og hvordan jeg kan bli kvitt det.

post-8749-14440928581822_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

 

Skulle ta knebøy(77.5kg, ja jeg er utrolig svak i knebøy :( ) for noen dager siden, og da kom smertene, virker som at det utslagsgivende er at hånda blir trykt bakover mens underarmen jobber andre veien, at det blir mye stress på håndleddet.

Merker lite/ingenting på skråbenk med handtler, der det er ganske "rett på" belastning (30kg handtler)

Som påpekt her kan det godt hende det er et teknikkproblem. I knebøy skal ikke håndleddene ha noe (til nøds minimal) belastning. Legg tommelen oppå stanga for å unngå at håndleddene tar for seg hele vekta. Det er det ryggen (latsa) som skal ta seg av. 

Pass også på å hold slik Kjetil1234 påpeker i skråbenk, flatbenk og andre pressøvelser. Se for deg hånda som en forlengelse av underarmen. Stanga skal ligge slik i hånda at om du hang en et lodd i en snor fra stanga så ville den fulgt underarmen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens, gidder ikke oprette ny tråd.

M

Er 18 år, har planer å trene rygg idag markløft og pullups inkludert. Men har smerter i det innerste øeddet til pekefinger venstre hånd og tommel høyre tommel, burde jeg trene da? Har ikke lyst på kroniske smerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet. Ingen svar på denne?   :mellow:

Kan være carpometacarpal bossing. Dette er ofte asymptomatisk, men noen trenger operasjon for å fjerne osteofytter med beliggenhet som fører til smerte ved ekstensjon. Lett å forveksle ganglioncyste med dette. Røntgen med håndledd i volar fleksjon burde kunne avklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...