Gå til innhold

Fra å ikke kunne gjøre knebøy, til 60kg!


Maraud

Anbefalte innlegg

squatting60kg32013.jpg?w=300&h=300

Beviset! 60 KILO!

Knebøy: 25(kg)x18, 27,5×20, 27,5×18, 30×15 30×15, 40×8, 40×10, 50×12, 60×5, 60×5

Jeg har undervurderert hva viljestyrke har å si! Etter 3-4 år med kroniske betennelse i begge knærne og å ikke kunne løpe, trene bein eller gjøre knebøy, er det utrolig deilig å kunne si at I DAG, i dag er jeg bra igjen! Jeg må nok alltid passe på og være veldig nøye med teknikken, men at jeg kan ta 60kg UTEN å ha smerter eller hevelser er bare fantastisk! icon_biggrin.gif?m=1129645325gHadde aldri trodd tidligere at dette skulle være mulig for meg igjen. Men 100% takket være over 8 uker med teknikktrening og rehabilitering uten annet enn kroppsvekt, og dypvevsmassasje, så KAN JEG!

Før var det nok å stå bak kassa i en time eller bare gå en tur før knærne ble hovne, varme, røde og vonde. Nå kan jeg løpe, hoppe, og bekymre meg så mye mindre for hvor jeg setter beina

Jeg har sett ortopeder, leger, fysioterapauter, kiropraktorer tatt MR, røntgen, ultralyd og aldri gitt opp å finne ut hva som var galt. Men det skulle et karrierevalg til for å få løst problemet. Takket være hjelp fra skolen, turnuskiropraktoren jeg har og lærere:) (Det morsomme er at vi lærte størstedelen av mitt problem 3 mnd etter at skolen startet, i biomekanikk.)

Kan man være mer fornøyd, eller sette mer pris på at det aldri lønner seg å gi opp? icon_smile.gif?m=1129645325gicon_biggrin.gif?m=1129645325g I tillegg etter 2 år med ryggsmerter etter en bilulykke og stadige tilbakefall, og tider hvor jeg knapt kunne snu meg i senga, er jeg, takket være styrketrening, SMERTEFRI:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis! Kjenner meg veldig igjen. Slitt med kneproblemer de siste 3 årene og da er det deilig og endelig kunne løfte SKIKKELIG tungt uten smerter.

Edit: Kult med Bournemouth forresten! Studerer i Bath her :)

Takk, det er herlig! Ingenting er som fremgangen man får etter å ha prøvd så lenge! Nice! Har ikke fått reist så mye rundt i England, men jeg mener å huske at det ikke er så alt for langt unna? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, litt av et volum på den beintreninga hehe

Takk skal du ha!

Håper for guds skyld du går langt nok ned, så du ikke ødelegger ryggen igjen.

Jeg går så langt ned det går. I dag var det mest for å krysse den mentale barrieren, jeg var jo overbevist om at det var 40kg, for jeg glemte å telle med stanga som vanlig. Treningskompisen min er PT og fitnessutøver så han står og plukker på meg hver gang det er noe jeg kan forbedre, hver dag, samt at jeg fremdeles tørrtrener teknikk også, så det skal nok gå bra^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...