Gå til innhold

Kan jeg bli henvist til fysioterapaut/kiropraktor pga dårlig mobilitet?


Pleh

Anbefalte innlegg

Hei.

Klarer ikke gå ned i naturlig knebøy uten vekt, blir veldig høy og fremoverlent knebøy. Ikke slik som våre asiatiske venner.

Kjennes ut som om jeg har mange triggerpunkter også, men klarer ikke nå alle, selv med golfball. I tillegg er jeg redd for å fucke opp noe når jeg ligger å vrir meg på golfball/skumrulle.

Er det mulig å bli henvist til fysioterapaut/kiropraktor fra lege når man har slike problemer? tar det isåfall lang tid før man får time? Bor i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja du kan det. Men ha gjerne ett problem :p ikke skyld på knebøyen at du er stiv og støl..Si du har vondt i ...hofta feks når du bøyer deg og ønsker time til fysio snarest.

Ville dog anbefalt en naprapat foran fysio..men det inngår ikke under frikortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, vil til fysio åsifall med driftstilskudd. hvis ikke kan jeg jo heller bare gå til naprapat og betale alt selv. men er det mulig å få det dekket går jeg selvfølgelig til fysioterapeut etter henvisning fra lege.

Hva bør jeg si? At jeg har vondt?

Har erfaring av at fysio ikke gjør så mye på deg. Vil gjerne bli mørnet opp og ødelagt i muskulaturen på de stedene jeg ikke kommer til selv. Gjør de dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time hos naprapat pleier koste 500-600 kroner. Normalt kommer du langt med 3 behandlinger. Hos fysioterapeut må du jo også behandle egenandel pluss at det blir en egenandel hos fastlegen for henvisning.

Det viktigste du får ut av en naprapat time er å få løst opp i triggerpunkter og god veiledning på hva du kan gjøre selv for å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring av at fysio ikke gjør så mye på deg. Vil gjerne bli mørnet opp og ødelagt i muskulaturen på de stedene jeg ikke kommer til selv. Gjør de dette?

Ikke gjør så mye? Hva gjør vi egentlig, sitter å ser på deg?

Som stapedius sier er det selvfølgelig varierende kvalitet på fysioterapeuter, på samme måte som alle andre yrkesgrupper. Henvisning får du lett av legen din, ventetiden er det vanskeligere å gjøre noe med. Ventetiden kommer du rundt ved å dra til en privatpraktiserende fysioterapeut eller en manuellterapeut, naprapat eller kiropraktor. Du trenger ikke henvisning hos noen av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...