Gå til innhold

Cottage cheese? Og tips til kosthold generelt


ginge

Anbefalte innlegg

Ser jo at omtrent ALLE her på fitnessbloggen er skikkelig store fans av cottage cheese. Jeg har ikke noe imot det, og synes at det smaker greit. Men det jeg lurer på er om det er hensiktsmessig å spise masse av dette når man prøver å bygge muskler?

Jeg er jente på rundt 174cm, og veier kanskje rundt 55kg (vekta mi er ødelagt og viser litt av hvert). Jeg prøver å trene tung styrke tre ganger i uken, men har ikke alltid tid (går siste året videregående, og har det veldig hektisk ellers). Jeg tror det største problemet mitt er at jeg ikke får i meg nok mat, for jeg blir så utrolig fort mett. Jeg spiser mer nå enn før, men tror fortsatt ikke at jeg spiser helt nok?

Derfor lurer jeg på om cottage cheese er bra for meg å spise? For jeg ser jo på pakken at det inneholder relativt lite kalorier... Så burde jeg heller fokusere på å spise andre ting når jeg blir så fort mett? Og har dere andre tips til hva jeg kan spise? Spiser mye havregrøt, eggerøre og avokado, det synes jeg er veldig godt. Drikker en del juice og melk (kanskje 3-4 glass om dagen til sammen av det?)Prøver å spise nøtter, men det er jo litt dyrt.. Har dere noen andre tips? :) Har ikke hatt super mye framgang de månedene jeg har holdt på med styrketrening, og er fortsatt veldig svak, tror det er fordi jeg spiser for lite og ikke får tid til å trene nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cottage cheese har masse proteiner, noe som er bra når du skal bygge muskler. Det kunne ha vært en ide å blande den med for eksempel nøtter for å gjøre kalori innholdet høyere. Kan blandes med masse annet og, det er bare å lete litt etter forslag på forumet.

Siden du blir fort mett så kan det være lurt å for eksempel legge ett ekstra lag med pålegg? Bruk sauser på maten etc. Jeg synes selv nøtter er veldig bra, for det er sunt og man trenger ikke spise så mye for å være oppe i et par hunde kcal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese som sagt, består av masse proteiner. Du kan heller velge orginal typen istedet for mager typen. Supler gjerne med nøtter i ol. Jeg elsker å blande 1 boks cottage cheese, 3 ss vanilje kesam, nøtter (mest mandler og peanutt usaltet), oppskåret banan og eple. Det er nam nam! Hvis du sliter i å få i deg nok kcal, kan du jo lage en ondentlig protein smothie med melk, havegryn, proteinpulver, bær, nøtter, you name it. Det går fort opp i kcalorier da ;) Hvis ikke er jo avokade utrolig god til å spise. Avokado fylt med krepse haler, majones over og litt chilli krydder og sitron saft. Det er himmelsk for tungen! Du kan jo også proppe i deg med nøtter, kcaloririk frukt. Bytt ut Lett melk med H-melk. Gjerne drikk et glass med Juice, siden du vil opp i kcalorier. Valget er stort! Du må bare bruke fantasien litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er inne på helt riktig spor her! Du kan nok med fordel spise mer kaloririk mat enn cottage cheese hvis du allerede synes du blir fort mett og sliter med å få i deg nok mat pga. dette. Nesten all annen ost har både mer kalorier og mer proteiner enn cottage cheese. Vanlig Norvegia har til sammenligning 27 g protein og 27 g fett, som feier gulvet med både protein- og kaloriinnholdet i cottage cheese. Du kan f. eks. ordne deg noen riskaker eller knekkebrød med noen tjukke skiver ost og noe annet proteinrikt pålegg, så får du fort i deg mye mer kalorier enn med cottage cheese. Bare drikk melk til også; det er en utmerket proteinkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...